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Id: biblio-984170
Autor: Gutiérrez Falcón, Pablo César.
Título: Estructura de plan de continuidad operativa bajo el enfoque de la gestión de riesgo de desastres en empresas de saneamiento de agua / Structure of business continuity plan under the approach of disaster risk management in public water companies
Fonte: Cienc. Trab;20(63):169-177, dic. 2018. tab.
Idioma: es.
Resumo: Resumen: En el marco del Sistema Nacional de Gestión de Riesgos de Desastres, el Estado Peruano ha establecido la necesidad de desarrollar la Gestión de la Continuidad Operativa en todos los niveles de gobierno. A partir de ello, nace la obligación que las entidades públicas deban elaborar Planes de Continuidad Operativa; sin embargo, no se cuenta con referencias documentarias ni técnicas que permitan servir de información de entrada para dichos planes. Actualmente, existe abundante normativa técnicas e investigaciones que desarrollan la continuidad operativa (continuidad de negocio) bajo el enfoque de las tecnologías de la información. La presente investigación consistió en la revisión de documentación normativa, técnica y de benchmark (modelos empresariales) con el propósito de diseñar la estructura modelo que debería comprender un Plan de Continuidad Operativa. Dicha estructura modelo fue implementada en una empresa de ser vicios de saneamiento, permitiéndole abordar las amenazas de riesgo operativo en los macroprocesos y procesos de Nivel 1 considerados como prioritarios.

Abstract: According to the National Disaster Risk Management System, the Peruvian State has established the need to develop the Business Continuity Management at all levels of government. From this, the obligation that the public entities must elaborate Business Continuity Plans is born; however, there are no documentary references or techniques that can serve as input information for these plans. Currently, there are abundant technical regulations and investiga tions that develop business continuity under the focus of informa tion technologies. The present investigation consisted in the revision of normative, technical and benchmark documentation with the purpose of design ing the model structure that should comprise an Operational Continuity Plan. This model structure was implemented in a public water company, allowing it to address the operational risk threats in the macro processes and processes Level 1.
Descritores: Gestão de Riscos/organização & administração
Abastecimento de Água
Setor Público
Empresas de Saneamento
Planejamento em Desastres/organização & administração
-Peru
Comércio
Benchmarking
Administração de Desastres
Governo
Responsável: CL1.1 - Biblioteca Central


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Id: biblio-1043375
Autor: Brasil, Felipe; Capella, Ana Cláudia.
Título: A dinâmica da atenção governamental sobre as políticas de saúde no Brasil: equilíbrio e pontuações nas primeiras décadas pós-redemocratização (1986-2003) / The dynamics of government attention on health policies in Brazil: balance and punctuation in the first decades after re-democratization (1986-2003)
Fonte: Saúde Soc;28(3):80-96, jul.-set. 2019. tab, graf.
Idioma: pt.
Resumo: Resumo Este trabalho tem o objetivo central de mapear e analisar a atenção de alguns atores e instituições sobre as políticas de saúde no Brasil entre 1986 e 2003. Esse modelo de pesquisa sobre agenda governamental é conhecido sob o termo "dinâmica de políticas" (policy dynamics) e analisa o processo de mudança de políticas públicas por meio da entrada e saída de temas nas prioridades dos policymakers. Mais de 10 mil dados, advindos de cinco fontes distintas (mensagens ao Congresso, produção legislativa, orçamento anual aprovado, Constituição Federal de 1988 e atas das conferências nacionais de saúde), foram selecionados e analisados de forma a identificar a atenção desses atores a temas específicos sobre a política de saúde. As análises de frequência, em perspectiva longitudinal e transversal, são feitas a partir de um grande conjunto de dados que refletem a atenção governamental ao longo das primeiras décadas pós-redemocratização do Brasil e permitem observar manutenções e mudanças nas políticas de saúde. Como resultado, foi possível identificar permanência da atenção governamental sobre as políticas de saúde ao longo de todo o período analisado, mostrando permanente e constante grau de atenção a essa política setorial. Do ponto de vista da dinâmica, foram identificadas manutenções, ajustes discretos e incrementais na política de saúde na maior parte do tempo, mas também foram pontuados momentos de grandes transformações ao longo do período.

Abstract This paper aims to map and analyze the attention of some actors and institutions on health policies in Brazil between 1986 and 2003. This model of research on the government agenda is known under the term of policy dynamics and analyzes the process of changing public policies by the entering and exiting of topics in the priorities of policymakers. More than 10,000 data from five different sources (messages to the Congress, legislative output, approved annual budget, Federal Constitution of 1988 and minutes of national health conferences) were selected and analyzed in order to identify the attention of these actors to specific topics on health policy. The frequency analyses, both on longitudinal and cross-sectional perspective, are based on a large set of data that reflect the government's attention during the first decades after the re-democratization in Brazil and allow for the observation and maintenance of changes in health policies. As a result, it was possible to identify permanence in the government attention on health policies throughout the analyzed period, showing a permanent and constant degree of attention to this sectoral policy. From the dynamics point of view, maintenance, discrete and incremental adjustments in health policy were identified most of the time, but also moments of great transformations were punctuated during the period.
Descritores: Política Pública
Orçamentos
Governo
Política de Saúde
-Brasil
Responsável: BR67.1 - CIR - Biblioteca - Centro de Informação e Referência


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Ribeiro, José Mendes
Moreira, Marcelo Rasga
Silva, Cosme Marcelo Furtado Passos da
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Id: biblio-952668
Autor: Ribeiro, José Mendes; Moreira, Marcelo Rasga; Ouverney, Assis Maffort; Pinto, Luiz Felipe; Silva, Cosme Marcelo Furtado Passos da.
Título: Federalismo e políticas de saúde no Brasil: características institucionais e desigualdades regionais / Federalism and health policy in Brazil: institutional features and regional inequalities
Fonte: Ciênc. Saúde Colet;23(6):1777-1789, jun. 2018. tab, graf.
Idioma: pt.
Resumo: Resumo Este artigo analisa as características do federalismo no Brasil e suas relações institucionais com as políticas de saúde. Em termos conceituais, articula elementos teóricos clássicos com a tradição predominante no país acerca do caráter centralizador do federalismo e descentralizador das políticas decorrentes da Constituição de 1998. As bases empíricas incluem fontes primárias (pesquisa censitária com os secretários municipais de saúde participantes de colegiados estaduais) e secundárias (bases administrativas do Ministério da Saúde consolidadas nas regiões de saúde existentes). O artigo demonstra a implantação avançada dos colegiados regionais de gestão, porém sem repercussão direta na redução das grandes desigualdades regionais observadas na atenção primária e hospitalar. Conclui atribuindo a persistência destas disparidades à baixa capacidade de coordenação central e a um trade-off inadequado entre a centralização federativa na União e os componentes competitivos entre entes subnacionais. Como resultado, as dimensões cooperativas esperadas pelo desenho constitucionais são comprometidas para além da influência dos fatores socioeconômicos tradicionais.

Abstract This article analyses the main characteristics of federalism in Brazil and its institutional relations with health policy. It discusses federalism from a classical perspective highlighting the essentially centralized nature of Brazil's system and the prevalence of decentralizing health policies underpinned by the principles enshrined by the 1988 Constitution.We used primary data obtained from an electronic questionnaire responded by secretaries of health sitting on the governing bodies of the country's health region and secondary data Ministry of Health databases covering the current health regions. The findings show that significant progress has been made in the implementation of regional governing bodies, yet without any significant impact on the reduction of deep regional inequalities in primary and hospital care. It concludes by suggesting that the persistence of inequalities is down to weak central coordination capacity and an inappropriate trade-off between a centralized federal system and competition between entities, thus undermining cooperative regionalization of the public health system as envisaged by the 1988 Constitution.
Descritores: Assistência à Saúde/organização & administração
Disparidades em Assistência à Saúde
Política de Saúde
Programas Nacionais de Saúde/organização & administração
-Política
Brasil
Saúde Pública
Inquéritos e Questionários
Bases de Dados Factuais
Governo
Limites: Humanos
Responsável: BR1.1 - BIREME


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Texto completo SciELO Brasil
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Id: biblio-952699
Autor: Cabral-Bejarano, María Stella; Nigenda, Gustavo; Arredondo, Armando; Conill, Eleonor.
Título: Rectoría y gobernanza: dimensiones estructurantes para la implementación de Políticas de Atención Primaria de Salud en el Paraguay, 2008-2017 / Stewardship and governance: structuring dimensions for Implementation Primary Health Care Policies in Paraguay, 2008-2017
Fonte: Ciênc. Saúde Colet;23(7):2229-2238, jul. 2018. tab.
Idioma: es.
Resumo: Resumen Este estudio analiza las modalidades de conducción en la implementación de la Atención Primaria de Salud (APS) en Paraguay en tres periodos gubernamentales (2008 -2012, 2012 - 2013 y 2013 - 2017) y en tres niveles de gestión (nacional, regional y local). La metodología se basó en el análisis de categorías a priori seleccionadas sobre dimensiones y sub-dimensiones de la Rectoría y gobernanza de esta política pública, con enfoque cualitativo, basada en la teoría fundamentada. Un cuestionario de preguntas abiertas fue dirigido a una muestra de actores sociales, políticos y técnicos: ministros, coordinadores, gerentes, asesores y expertos de organismos internacionales. El procesamiento de los datos se realizó combinando la utilización del software Atlas Ti, complementada con el ordenamiento de hallazgos en una matriz estructurada en Excel. Diferencias de liderazgo, mecanismos regulatorios, capacidades técnicas para la planificación y gestión sanitaria, y modalidades de ejecución financiera han afectado la continuidad de los procesos necesarios para el incremento y fortalecimiento de la APS. Los hallazgos demuestran los límites y posibilidades de implementación de esta política de salud en Paraguay, demostrando la necesidad de mayor cualificación de la gestión y estabilidad política en su conducción.

Abstract This study analyzes the conduction patterns of implementing Primary Health Care (PHC) in Paraguay in three government periods (2008-2012, 2012-2013 and 2013-2017) and three management levels (national, regional and local). This is a qualitative study based on grounded theory. A priori categories on PHC stewardship and governance in Paraguay were analyzed. An open-ended questionnaire was applied to a sample of social, political and technical stakeholders: ministers, coordinators, managers, consultants, and international organizations' experts. Data were processed combining the use of Atlas Ti software and sorting findings in a structured Excel matrix. Gaps in leadership, regulatory mechanisms, technical capacities for health planning and management and financial implementation methods have affected PHC continuous expansion and strengthening process. The findings show limitations and possibilities for the implementation of this health policy in Paraguay, evidencing the need for greater qualification of management and political stability in its conduction.
Descritores: Política
Atenção Primária à Saúde/organização & administração
Assistência à Saúde/organização & administração
Política de Saúde
-Paraguai
Inquéritos e Questionários
Governo
Planejamento em Saúde/organização & administração
Limites: Humanos
Responsável: BR1.1 - BIREME


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Texto completo SciELO Brasil
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Id: biblio-952703
Autor: Pereira, Adelyne Maria Mendes; Lima, Luciana Dias de; Machado, Cristiani Vieira.
Título: Descentralização e regionalização da política de saúde: abordagem histórico-comparada entre o Brasil e a Espanha / Decentralization and regionalization of health policy: a historical-comparative approach between Brazil and Spain
Fonte: Ciênc. Saúde Colet;23(7):2239-2252, jul. 2018. tab, graf.
Idioma: pt.
Resumo: Resumo Este artigo aborda os processos de descentralização e regionalização da política de saúde no Brasil e na Espanha entre 1980 e 2015. Valendo-se de contribuições do institucionalismo histórico e do método histórico-comparado, o estudo foi desenvolvido a partir de três dimensões de análise: contexto estatal; trajetória e institucionalidade da descentralização e regionalização da saúde; e condicionantes. O estudo evidenciou que, em ambos os países, o contexto mais geral de redemocratização e descentralização do Estado condicionou as reformas dos sistemas de saúde e sua organização político-administrativa. Além disso, fatores históricos, institucionais e políticos repercutiram, de modo específico em cada caso, influenciando a organização regional dos serviços, o balanço de poder e a divisão de responsabilidades entre as esferas governamentais na gestão, financiamento e coordenação da política de saúde. O estudo sugere que o modo como estes fatores se interrelacionaram no tempo importa para a compreensão da descentralização e regionalização dos sistemas de saúde em diferentes contextos.

Abstract This article discusses the processes of de centralization and regionalization of health policy in Brazil and Spain between 1980 and 2015. The study was developed with contributions of the historical institutionalism and of the historical com parative method, by means of three dimensions of analysis: State context; trajectory and institution ality of the decentralization and regionalization of health; and constraints. The study showed that,in both countries, the more general context of re-democratization and decentralization of the State conditioned the reforms of health systems and their political-administrative organization. In addition, historical, institutional and political factors have had a specific impact in each case, influencing the regional organization of services, the balance of power and the division of responsibilities between the governmental spheres in the management, financing and coordination of health policy. The study suggests that the way these factors interrelated over time is important for understanding the decentralization and regionalization of health systems in different contexts.
Descritores: Política
Assistência à Saúde/organização & administração
Política de Saúde
-Espanha
Brasil
Governo
Limites: Humanos
Tipo de Publ: Estudo Comparativo
Responsável: BR1.1 - BIREME


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Id: biblio-1150860
Autor: Prosman, Jorge Coronel.
Título: Paraguay, ¿el renacer de una utopía contagiosa? / Paraguay, the rebirth of a contagious utopia?
Fonte: Barbarói;(58):218-229, jan.-jun. 2021.
Idioma: pt.
Resumo: El artículo analiza las movilizaciones políticas en Paraguay, a partir de la década de 2000, con mayor atención a la relación entre los movimientos sociales y el gobierno de Fernando Lugo (2008 - 2012). Entre los aspectos que destaca el texto está que los movimientos sociales en Paraguay tuvieron un rol significativo desde la década del 2000. Desde la llegada de Lugo al gobierno nacional, sin embargo, se observó que las acciones de los líderes de las Centrales Sindicales comenzaron a priorizar las posiciones gubernamentales. Es decir, los partidos y agrupaciones de izquierda apuestan por el fortalecimiento de organizaciones populares, sindicatos, movimientos sociales partiendo del supuesto de que la vía administrativa podría fortalecer las organizaciones y garantizar mayores ganancias de derechos. Lo que sucedió, sin embargo, fue que los líderes fueron rápidamente cooptados por la lógica del poder estatal y la ocupación de cargos se convirtió en el objetivo principal.(AU)

The article analyzes the political mobilizations in Paraguay, starting in the 2000s, with greater attention to the relationship between social movements and the government of Fernando Lugo (2008 - 2012). Among the aspects highlighted in the text is that social movements in Paraguay had a significant role since the 2000s. Since Lugo's arrival in the national government, however, it was observed that the actions of the leaders of the Trade Union Centrals began to prioritize government positions. In other words, the parties and groups of the left are committed to strengthening popular organizations, unions, and social movements based on the assumption that the administrative route could strengthen organizations and guarantee greater gains in rights. What happened, however, was that the leaders were quickly co-opted by the logic of state power and the occupation of positions became the main objective.(AU)
Descritores: Paraguai
Utopias
Políticas
Governo
Limites: Humanos
Responsável: BR1314.1 - Biblioteca Central


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Id: biblio-1011836
Autor: Portes, Leonardo Henriques; Machado, Cristiani Vieira; Turci, Silvana Rubano Barretto.
Título: Coordenação governamental da Política de Controle do Tabaco no Brasil / Government coordination of the Tobacco Control Policy in Brazil
Fonte: Ciênc. Saúde Colet;24(7):2701-2714, jul. 2019. tab, graf.
Idioma: pt.
Resumo: Resumo O objetivo da pesquisa foi analisar a Comissão Nacional para Implementação da Convenção-Quadro para Controle do Tabaco - CONICQ. O estudo abrangeu o período de 2003 a 2015 e baseou-se no referencial de análise de políticas públicas, considerando: estrutura, processo político, agenda e capacidade de atuação da Comissão. As estratégias metodológicas foram: análise documental, incluindo as atas das reuniões da Comissão; observação direta de eventos; entrevistas com atores-chave. Observou-se no período o funcionamento regular e a expansão gradual da Comissão, permeada por aspectos técnicos e políticos que influenciaram a sua estruturação e formação da agenda. Identificaram-se conflitos entre os membros da CONICQ e entre estes e atores externos, sobretudo a partir dos embates entre as visões econômica e sanitária. A sua capacidade de atuação foi limitada por resistências internas (de alguns órgãos governamentais) e externas (de organizações ligadas à indústria do fumo e aos fumicultores). A CONICQ é uma instância estratégica para a política brasileira de controle do tabaco. Porém, a sua atuação como instância de coordenação intersetorial é complexa, diante dos diferentes interesses, posições e níveis de engajamento dos órgãos envolvidos com o controle do tabaco.

Abstract This research aimed to analyze the National Committee for the Implementation of the Framework Convention on Tobacco Control (CONICQ). The study covered the period from 2003 to 2015 and built on the referential analysis of public policies, considering structure and political process and Committee's agenda and performing capacity. Methodological strategies were documentary analysis, including Committee's minutes of meetings, direct observation of events and interviews with key stakeholders. The regular functioning and gradual expansion of the Committee was observed in the period, permeated by technical and political aspects that influence its structuring and the establishment of the agenda. Conflicts have been identified among CONICQ members and between these and external stakeholders, especially from the clashing opinions on economic and health-related viewpoints. Its capacity for action was limited by internal (from some government agencies) and external (from organizations linked to the tobacco industry and tobacco growers) resistance. CONICQ is a strategic instance to the Brazilian tobacco control policy. However, its activity as an intersectoral coordination mechanism is complex, given the different interests, stances and levels of engagement of agencies involved in tobacco control.
Descritores: Fumar/legislação & jurisprudência
Indústria do Tabaco/legislação & jurisprudência
Prevenção do Hábito de Fumar/legislação & jurisprudência
Política de Saúde/legislação & jurisprudência
-Política
Brasil
Governo
Limites: Humanos
Responsável: BR1.1 - BIREME


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Id: biblio-1087853
Autor: Ferreira, Arthur Arruda Leal; Santos, Marcus Vinícius do Amaral Gama; Monteiro, Gabriel Gouvêa; Fonseca, Luiz Eduardo Prado da.
Título: Governamentalidade e práticas psicológicas: modos de gestão nos artigos brasileiros de psicologia do trabalho (1949 a 1965) / Governamentality and psychological practices: the styles of gestion on Brazilian Work psychology (1949-1965) / Gubernamentalidad y prácticas psicológicas: estilos de gestión brasilenõs en textos de psicología del trabajo (1949-1965)
Fonte: Arq. bras. psicol. (Rio J. 2003);71(3):64-87, set. -dez. 2019.
Idioma: pt.
Resumo: Esta pesquisa objetivou, tendo como base os desenvolvimentos de Foucault e Rose acerca da governamentalidade liberal, avaliar como certas práticas específicas da psicologia contemporânea se engajam nos modos de governo atuais. Valendo-nos dos resultados produzidos por Rose, acerca dos períodos de estabelecimento da psicologia do trabalho em contexto britânico e norte-americano, buscamos entender como se deu esse processo no Brasil. Para tal, investigamos produções acadêmicas publicadas nacionalmente que tratassem sobre a questão do trabalho: os Arquivos Brasileiros de Psicotécnica e materiais publicados no Instituto de Psicologia da Universidade do Brasil. Não foi possível adequar os documentos investigados à periodização de Rose, levando-nos a desenvolver nosso próprio esquema classificatório. Ademais, os resultados parciais da pesquisa ainda em início apontaram para uma predominância nos anos 1949-1965 de artigos de estilo disciplinar e centrado na produção

This research's objective was, based on Foucault's and Rose's discussion on liberal governamentality, to inquire on how certain specific contemporary psychological practices engage in nowadays modes of government. Having Rose's results about the periods of establishment of work psychology in North American and British contexts in mind, we sought to understand how this process occurred in Brazil. For that, we investigated national academic productions that treated about the issue of work: the Arquivos Brasileiros de Psicotécnic and material published on the Institute of Psychology of University of Brasil. It was not possible to adequate the investigated documents to Rose's periodization, what led us to develop our own classification. Furthermore, the partial results of this research that is still in the beginning pointed out for a predominance of disciplinar and centred in the production style in the years 1949-1965

Basada en los desarrollos de Foucault y Rose sobre la gubernamentalidad liberal, esta investigación tuvo como objetivo evaluar cómo ciertas prácticas específicas de la psicología contemporánea se involucran en los modos de gobierno actuales. A partir de los resultados producidos por Rose sobre los períodos de establecimiento de la psicología del trabajo en el contexto británico y estadounidense, buscamos comprender cómo se llevó a cabo este proceso en Brasil. Con este fin, investigamos las producciones académicas publicadas a nivel nacional que trataron el tema del trabajo: los Archivos Brasileños de Psicotécnica y los materiales publicados en el Instituto de Psicología de la Universidad de Brasil. No fue posible adaptar los documentos investigados a la periodización de Rose, lo que nos llevó a desarrollar nuestro propio esquema de clasificación. Además, los resultados parciales de las primeras investigaciones apuntaron a un predominio en los artículos de estilo disciplinario y centrado en la producción de 1949-1965
Descritores: Política
Psicologia/história
Trabalho/psicologia
Publicação Periódica
Governo/história
-Brasil
Responsável: BR1194.1 - BT - Biblioteca


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Id: biblio-1039454
Autor: Domingues, José Maurício.
Título: Crise da república e possibilidades de futuro / The republic in crisis and future possibilities
Fonte: Ciênc. Saúde Colet;22(6):1747-1758, Jun. 2017.
Idioma: pt.
Resumo: Resumo Este texto reconstrói brevemente o processo de impeachment da presidenta Dilma Rousseff, que consistiu em um golpe parlamentar, situando-o no fim de três ciclos políticos da república brasileira - o primeiro, mais amplo, democratizante; o segundo, do PT como força hegemônica na esquerda; e, finalmente, o terceiro, mais curto, o ciclo de seus governos. Em seu conjunto isso constitui uma crise da república, embora não uma ruptura institucional ou um "estado de exceção". O artigo avança então para analisar três questões principais: o projeto desenvolvimentista implementado pelos governos do PT em aliança com as construtoras; o papel do judiciário e em particular da operação Lava-Jato; e a relação conflituosa entre as novas igrejas evangélicas e os movimentos sociais LGBT. O artigo conclui com uma avaliação da derrota e do isolamento da esquerda neste momento, assim como sugere a democracia em particular como o cerne de um projeto renovado da esquerda.

Abstract This text gives a brief reconstruction of the process of impeachment of Brazil's President Dilma Rousseff, which was a 'coup' effected through parliament, and situates it at the end of three periods of politics in the Brazilian republic: the first, broader, and democratizing; the second, the age of the PT (Workers' Party) as the force with the hegemony on the left; and the third, shorter, the cycle of its governments. Together, these phases constitute a crisis of the republic, although not a rupture of the country's institutional structure, nor a 'State of Exception'. The paper puts forward three main issues: the developmentalist project implemented by the governments of the PT, in alliance with Brazil's construction companies; the role of the judiciary, and in particular of 'Operation Carwash'; and the conflict-beset relationship between the new evangelical churches and the LGBT social movements. The essay concludes with an assessment of the defeat and isolation of the left at this moment, and also suggests that democracy, in particular, could be the kernel of a renewed project of the left.
Descritores: Política
Governo
-Brasil
Democracia
Limites: Humanos
Responsável: BR1.1 - BIREME


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Id: biblio-1038581
Autor: Colafranceschi, Alexandre Siciliano.
Título: Behavioral Economics and Innovation Uptake: Building New Capabilities to Overcome Barriers to Technology-Enabled Care / Economia Comportamental e Adesão à Inovação: Construindo Novas Habilidades para Superar Barreiras ao Cuidado Mediado pela Tecnologia
Fonte: Arq. bras. cardiol;113(4):664-666, Oct. 2019.
Idioma: en.
Descritores: Telemedicina/tendências
Tecnologia Biomédica/tendências
Assistência à Saúde/tendências
-Brasil
Telemedicina/organização & administração
Participação da Comunidade
Tecnologia Biomédica/organização & administração
Assistência à Saúde/organização & administração
Invenções/tendências
Participação dos Interessados
Governo
Limites: Humanos
Tipo de Publ: Editorial
Responsável: BR1.1 - BIREME



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