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Id: lil-645886
Autor: Barros, José D'Assunção.
Título: A arte moderna e os imaginários da alteridade / Modern art and the imaginéries of alterity / Arte moderno e imaginarios de alteridad
Fonte: Imaginário;13/14(17/18):69-101, jul.-dez. 2008-jan.-jun. 2009.
Idioma: pt.
Resumo: Este artigo busca esclarecer e discutir as relações entre a arte moderna e os imaginários da alteridade - entendendo imaginário não apenas como um repertório de imagens ou os caminhos temáticos possíveis de serem reapropriados pelo artista, mas também a própria capacidade de imaginar, de perceber e recriar as imagens do mundo. Deste modo, mostra-se como um dos pontos de ruptura de toda uma série de artistas ocidentais, que já podem ser classificados como modernos, foi precisamente uma nova postura com relação ao imaginário e à arte de outros povos. O texto aborda mais especificamente as alteridades oriundas dos povos orientais e as alteridades oriundas da África negra, demonstrando como, a partir destes imaginários de alteridade, os modernos artistas ocidentais conseguiram recriar a sua própria arte

This article attempts to clarify and discuss of relations between modern art and the imaginaries of the alterity - understanding imaginary as not only a repertory of images or the thematic ways possible of been reapropriated by the artists, but also the capacity itself of to imagine, of perceive and recreate the images of the world. In this way, the intent is to show how one of the points of rupture of several occidental artists, which can be classified as moderns, was precisely a new posture in relation to the imaginary and the art of the other peoples. The essays aboard more specifically the alterities referent to the oriental peoples and the alterities referents to the black Africa, showing how, working with these alterities imaginaries, the modern occidental artists had success in recreate his own art
Descritores: Arte/história
Grupos de Populações Continentais/psicologia
Imaginação
Autoimagem
-África Oriental/etnologia
Extremo Oriente/etnologia
Sociedades/tendências
Responsável: BR85.1 - Biblioteca Dante Moreira Leite


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Texto completo SciELO Chile
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Id: lil-538047
Autor: Sengooba, Theresa; Grumet, Rebecca; Hancock, James; Zawedde, Barbara; Kitandu, Lazaro; Weebadde, Cholani; Karembu, Margaret; Kenya, Eucharia; Meredia, Karim; Nampala, Paul; Ochanda, James O; Quemada, Hector; Rubindamayugi, Mugassa.
Título: Biosafety education relevant to genetically engineered crops for academic and non-academic stakeholders in East Africa
Fonte: Electron. j. biotechnol;12(1):1-2, Jan. 2009. tab.
Idioma: en.
Resumo: Development and deployment of genetically engineered crops requires effective environmental and food safety assessment capacity. In-country expertise is needed to make locally appropriate decisions. In April 2007, biosafety and biotechnology scientists, regulators, educators, and communicators from Kenya, Tanzania, and Uganda, met to examine the status and needs of biosafety training and educational programs in East Africa. Workshop participants emphasized the importance of developing biosafety capacity within their countries and regionally. Key recommendations included identification of key biosafety curricular components for university students; collaboration among institutions and countries; development of informational materials for non-academic stakeholders and media; and organization of study tours for decision makers. It was emphasized that biosafety knowledge is important for all aspects of environmental health, food safety, and human and animal hygiene. Thus, development of biosafety expertise, policies and procedures can be a stepping stone to facilitate improved biosafety for all aspects of society and the environment.
Descritores: Cultivos Agrícolas
Engenharia Genética/normas
Engenharia Genética/tendências
Engenharia Genética
-África Oriental
Biotecnologia/educação
Biotecnologia/normas
Biotecnologia/tendências
/políticas
EXPOSICION A AGENTES BIOLOGICOS/políticas
Responsável: CL1.1 - Biblioteca Central


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Id: lil-216251
Autor: Kerdel Vegas, Francisco.
Título: El Centro Regional de Entrenamiento Dermatológico en Moshi, Tanzania: un modelo digno de ser imitado / Regional Center of Dermatologic Training in Moshi, Tanzania
Fonte: Bol. Acad. Nac. Med. B.Aires;75(1):153-4, jun. 1997.
Idioma: es.
Conferência: Apresentado em: Sesión Pública Ordinaria, Buenos Aires, 5 mayo 1997.
Descritores: África Oriental
Assistentes Médicos/educação
Dermatologia
Hanseníase
População Rural
Tipo de Publ: Relatório Técnico
Responsável: AR1.1 - Biblioteca Rafael Herrera Vegas



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