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[PMID]:29406658
[Au] Autor:Jakubik LD; Eliades AB; Weese MM; Huth JJ
[Ti] Título:Mentoring Practice and Mentoring Benefit 5: Providing Protection and Security ­ An Overview and Application To Practice Using Mentoring Activities.
[So] Source:Pediatr Nurs;42(6):300-1, 2016 Nov-Dec.
[Is] ISSN:0097-9805
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Tutoria/organização & administração
Mentores/psicologia
Cuidados de Enfermagem/organização & administração
Enfermagem Pediátrica/organização & administração
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180305
[Lr] Data última revisão:
180305
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:180207
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29406654
[Ti] Título:Innovative Programs Highlighting Patient and Family Engagement.
[So] Source:Pediatr Nurs;42(6):303-6, 2016 Nov-Dec.
[Is] ISSN:0097-9805
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Pessoal de Saúde/psicologia
Relações Interpessoais
Cuidados de Enfermagem/organização & administração
Participação do Paciente/psicologia
Enfermagem Pediátrica/organização & administração
Relações Profissional-Família
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
Inovação Organizacional
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180305
[Lr] Data última revisão:
180305
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:180207
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29389801
[Au] Autor:Havens DS; Gittell JH; Vasey J
[Ad] Endereço:Author Affiliations: Professor (Dr Havens), School of Nursing, The University of North Carolina at Chapel Hill; Professor (Dr Gittell), Heller School for Social Policy & Management, Brandeis University, Waltham, Massachusetts; Principal (Dr Vasey), Tosti-Vasey & Vasey, Bellefonte, Pennsylvania.
[Ti] Título:Impact of Relational Coordination on Nurse Job Satisfaction, Work Engagement and Burnout: Achieving the Quadruple Aim.
[So] Source:J Nurs Adm;48(3):132-140, 2018 Mar.
[Is] ISSN:1539-0721
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:AIM: To explore how relational coordination, known to enhance quality and efficiency outcomes for patients and hospitals, impacts direct care nurse outcomes such as burnout, work engagement, and job satisfaction, addressing the "Quadruple Aim," to improve the experience of providing care. BACKGROUND: Hospitals are complex organizations in which multiple providers work interdependently, under conditions of uncertainty and time constraints, to deliver safe quality care despite differences in specialization, training, and status. Relational coordination-communicating and relating for the purpose of task integration-is known to improve quality, safety, and efficiency under these conditions, but less is known about its impact on the well-being of direct care providers themselves. METHODS: Surveys measuring relational coordination among nurses and other types of providers as well as job-related outcomes in 5 acute care community hospitals were completed by direct care RNs. RESULTS: Relational coordination was significantly related to increased job satisfaction, increased work engagement, and reduced burnout. CONCLUSIONS: Relational coordination contributes to the well-being of direct care nurses, addressing the Quadruple Aim by improving the experience of providing care.
[Mh] Termos MeSH primário: Esgotamento Profissional/psicologia
Satisfação no Emprego
Cuidados de Enfermagem/normas
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/normas
Equipe de Assistência ao Paciente/normas
Qualidade da Assistência à Saúde/normas
Engajamento no Trabalho
[Mh] Termos MeSH secundário: Esgotamento Profissional/etiologia
Esgotamento Profissional/prevenção & controle
Seres Humanos
Relações Interprofissionais
Colaboração Intersetorial
Cuidados de Enfermagem/organização & administração
Cuidados de Enfermagem/psicologia
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/organização & administração
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/psicologia
Equipe de Assistência ao Paciente/organização & administração
Qualidade da Assistência à Saúde/organização & administração
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180228
[Lr] Data última revisão:
180228
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:180202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/NNA.0000000000000587


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Texto completo
[PMID]:29195533
[Au] Autor:Lewis-Hunstiger M
[Ti] Título:Global Determinants: Our Human Interconnectedness.
[So] Source:Creat Nurs;22(4):215-217, 2016 Nov 01.
[Is] ISSN:1078-4535
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Relações Interpessoais
Colaboração Intersetorial
Cuidados de Enfermagem/organização & administração
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180220
[Lr] Data última revisão:
180220
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171203
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1891/1078-4535.22.4.215


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Texto completo
[PMID]:29195529
[Au] Autor:Zealand R; Larkin D; Shron M
[Ad] Endereço:Education Department, School of Arts and Sciences, The College of New Rochelle, New Rochelle, New York, USA.
[Ti] Título:Building Relationship-Based Care Among Nurses: A Holistic, Exploratory Project.
[So] Source:Creat Nurs;22(3):185-195, 2016 Aug 01.
[Is] ISSN:1078-4535
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:In this exploratory project, efforts were made to strengthen a relationship-centered, caring milieu to improve communication among nursing staff and to help nurses identify and constructively resolve conflicts. Eighteen interactive workshops addressed communication patterns and helped participants identify causes of conflict, facilitate dialogue, improve collaboration, and resolve workplace conflict. The experiential workshops were analyzed with pre- and post-surveys. Participants perceived as individual and team members that it was less important to like one's colleagues and more important to be committed to the same purpose/goals. Individuals noted the value of respect for each other, regardless of title or position. They reported feeling more hopeful regarding work and that practicing tactics to address conflicts made it easier to confront others when the team goal was clear and shared. They indicated a desire to continue to build on conflict resolution, mediation, stress management, and mindfulness skills.
[Mh] Termos MeSH primário: Comunicação
Negociação/psicologia
Relações Enfermeiro-Paciente
Cuidados de Enfermagem/psicologia
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/educação
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/psicologia
Assistência Centrada no Paciente/métodos
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Idoso
Idoso de 80 Anos ou mais
Conflito (Psicologia)
Comportamento Cooperativo
Currículo
Feminino
Enfermagem Holística/métodos
Seres Humanos
Satisfação no Emprego
Masculino
Meia-Idade
Inquéritos e Questionários
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180220
[Lr] Data última revisão:
180220
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171203
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1891/1078-4535.22.3.185


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Texto completo
[PMID]:29195522
[Au] Autor:Cunningham BA
[Ad] Endereço:Department of Family Medicine and Community Health, University of Minnesota Medical School, Minneapolis, Minnesota, USA.
[Ti] Título:Our Capacity to Care.
[So] Source:Creat Nurs;22(3):146-150, 2016 Aug 01.
[Is] ISSN:1078-4535
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Caring is meaningful work. Unfortunately, the conditions under which health care personnel work can reduce caring to an abstract principle that we name rather than an everyday practice that we do. Several factors curtail our ability to care, including the social construction of caring as feminine and thus less worthwhile; the churn of patients through clinics and hospitals; and associated responsibilities, such as those that have developed with greater use of electronic health records. Work-related stress can activate implicit biases, which unconsciously distance personnel from members of stigmatized groups and contribute to health care disparities. To improve our capacity to care, we must tackle the barriers to caring that exist both within and external to clinics and hospitals.
[Mh] Termos MeSH primário: Atitude do Pessoal de Saúde
Empatia
Cuidados de Enfermagem/psicologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Feminino
Pessoal de Saúde
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180220
[Lr] Data última revisão:
180220
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171203
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1891/1078-4535.22.3.146


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Texto completo
[PMID]:29195521
[Au] Autor:Lewis-Hunstiger M
[Ti] Título:Caring Is Social.
[So] Source:Creat Nurs;22(3):143-145, 2016 Aug 01.
[Is] ISSN:1078-4535
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Atitude do Pessoal de Saúde
Empatia
Cuidados de Enfermagem/psicologia
Recursos Humanos de Enfermagem/psicologia
Apoio Social
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
Valores Sociais
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180220
[Lr] Data última revisão:
180220
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171203
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1891/1078-4535.22.3.143


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[PMID]:29194152
[Au] Autor:Diaz C; Clarke PN; Gatua MW
[Ti] Título:Cultural Competence in Rural Nursing Education: Are We There Yet?
[So] Source:Nurs Educ Perspect;36(1):22-26, 2015 Jan/Feb.
[Is] ISSN:1536-5026
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:AIM: This multimethod study assessed the capacity of nursing education programs to promote culturally congruent practice in a single rural state. BACKGROUND: An important objective of our HRSA-funded Advanced Education in Nursing grant was to increase nurse educator proficiency in teaching cultural concepts. This study served as a statewide baseline assessment to inform future faculty development efforts. METHOD: Subjects included faculty, graduate students, and clinical educators representing all levels of nursing education programs. Self-report cultural proficiency data were collected via survey while focus groups and electronic surveys were utilized to assess curricula. RESULTS: No significant differences in proficiency were found by faculty age or education. Qualitative data indicated that concepts of culture are not easily identified across the curriculum. CONCLUSION: There is need for increased and explicit focus on concepts of culture in nursing education programs to prepare nurses for culturally congruent practice with potential to reduce health disparities.
[Mh] Termos MeSH primário: Competência Cultural/educação
Currículo
Bacharelado em Enfermagem/organização & administração
Educação de Pós-Graduação em Enfermagem/organização & administração
Cuidados de Enfermagem/métodos
Enfermagem Rural/educação
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
Pesquisa em Educação de Enfermagem
Estados Unidos
Adulto Jovem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180220
[Lr] Data última revisão:
180220
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.5480/12-1066.1


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[PMID]:29194148
[Au] Autor:Adams MH
[Ti] Título:Moving Beyond Our Comfort Zone to Propel Nursing Education Toward Reform and Transformation.
[So] Source:Nurs Educ Perspect;36(1):3, 2015 Jan/Feb.
[Is] ISSN:1536-5026
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:: Happy New Year, colleagues. As 2015 begins and we contemplate reform in nursing education, it is instructive to reflect on events of our recent past.
[Mh] Termos MeSH primário: Competência Clínica/normas
Educação em Enfermagem/organização & administração
Cuidados de Enfermagem/organização & administração
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Estados Unidos
Adulto Jovem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180220
[Lr] Data última revisão:
180220
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE


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Texto completo SciELO Colômbia
Texto completo SciELO Saúde Pública
[PMID]:28453116
[Au] Autor:Costa PCD; Francischetti-Garcia APR; Pellegrino-Toledo V
[Ad] Endereço:Faculdade de Enfermagem da Universidade Estadual de Campinas-UNICAMP. Campinas - SP, Brasil. paulinhapcosta@hotmail.com, apgarcia@unicamp.br, vtoledo@unicamp.br.
[Ti] Título:[Expectation of Brazilian nurses about the reception held at the primary health care].
[Ti] Título:Expectativa de enfermeiros brasileiros acerca do acolhimento realizado na atenção primária em saúde..
[So] Source:Rev Salud Publica (Bogota);18(5):746-755, 2016 Sep-Oct.
[Is] ISSN:0124-0064
[Cp] País de publicação:Colombia
[La] Idioma:por
[Ab] Resumo:Objective: To know the expectations of Brazilians nurses in relation to the reception held for them at the Primary Health Care. Method: This is a qualitative study based on the social phenomenology by Alfred Schutz. Results: The nurses report that the host is something far from their reality, dependent on policy, management, population and physical structure of the workplace. Conclusion : The findings of this study showed that the reality of care performed by nurses in primary health care is characterized by calls for the evaluation of acute complaints, and that the solution to the host be ideal, providing changes in the relationship between him and the user they require far capabilities of its reality, which was called in this study magic output. It was evident that for nurses the reorganization of the host and their work process depends only on external factors to their actions, forgetting its commitment to provide a humanized care and based on the application of its relational competence.
[Mh] Termos MeSH primário: Relações Enfermeiro-Paciente
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/psicologia
Atenção Primária à Saúde
[Mh] Termos MeSH secundário: Brasil
Seres Humanos
Masculino
Cuidados de Enfermagem/organização & administração
Pesquisa Qualitativa
Percepção Social
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180216
[Lr] Data última revisão:
180216
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170429
[St] Status:MEDLINE



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