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[PMID]:28462484
[Au] Autor:Edwards KS; Shin M
[Ad] Endereço:School of Psychology, Charles Sturt University, Bathurst, New South Wales, Australia.
[Ti] Título:Media multitasking and implicit learning.
[So] Source:Atten Percept Psychophys;79(5):1535-1549, 2017 Jul.
[Is] ISSN:1943-393X
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Media multitasking refers to the simultaneous use of different forms of media. Previous research comparing heavy media multitaskers and light media multitaskers suggests that heavy media multitaskers have a broader scope of attention. The present study explored whether these differences in attentional scope would lead to a greater degree of implicit learning for heavy media multitaskers. The study also examined whether media multitasking behaviour is associated with differences in visual working memory, and whether visual working memory differentially affects the ability to process contextual information. In addition to comparing extreme groups (heavy and light media multitaskers) the study included analysis of people who media multitask in moderation (intermediate media multitaskers). Ninety-four participants were divided into groups based on responses to the media use questionnaire, and completed the contextual cueing and n-back tasks. Results indicated that the speed at which implicit learning occurred was slower in heavy media multitaskers relative to both light and intermediate media multitaskers. There was no relationship between working memory performance and media multitasking group, and no relationship between working memory and implicit learning. There was also no evidence for superior performance of intermediate media multitaskers. A deficit in implicit learning observed in heavy media multitaskers is consistent with previous literature, which suggests that heavy media multitaskers perform more poorly than light media multitaskers in attentional tasks due to their wider attentional scope.
[Mh] Termos MeSH primário: Meios de Comunicação
Sinais (Psicologia)
Aprendizagem/fisiologia
Comportamento Multitarefa/fisiologia
Estimulação Luminosa/métodos
[Mh] Termos MeSH secundário: Adolescente
Adulto
Atenção/fisiologia
Cognição/fisiologia
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Memória de Curto Prazo/fisiologia
Adulto Jovem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180220
[Lr] Data última revisão:
180220
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170503
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3758/s13414-017-1319-4


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[PMID]:28748950
[Ti] Título:The digital native is a myth.
[So] Source:Nature;547(7664):380, 2017 07 25.
[Is] ISSN:1476-4687
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Envelhecimento/psicologia
Computadores/utilização
Comportamento Multitarefa
Mídias Sociais/utilização
[Mh] Termos MeSH secundário: Fatores Etários
Tecnologia Educacional/tendências
Seres Humanos
Mitologia
Recognição (Psicologia)
Reprodutibilidade dos Testes
Smartphone/utilização
[Pt] Tipo de publicação:COMPARATIVE STUDY; EDITORIAL
[Em] Mês de entrada:1711
[Cu] Atualização por classe:171128
[Lr] Data última revisão:
171128
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170728
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1038/547380a



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