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[PMID]:29406656
[Au] Autor:Gentille J
[Ti] Título:How Heroes Saved My Life.
[So] Source:Pediatr Nurs;42(6):310-1, 2016 Nov-Dec.
[Is] ISSN:0097-9805
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Infecções por HIV/etiologia
Infecções por HIV/psicologia
Cardiopatias Congênitas/complicações
Cardiopatias Congênitas/enfermagem
Relações Enfermeiro-Paciente
Enfermeiras Pediátricas/psicologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Adolescente
Adulto
Criança
Pré-Escolar
Feminino
Infecções por HIV/enfermagem
Seres Humanos
Lactente
National Institutes of Health (U.S.)
Estados Unidos
Adulto Jovem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; PERSONAL NARRATIVES
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180305
[Lr] Data última revisão:
180305
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:180207
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29406637
[Au] Autor:Kerfoot KM
[Ti] Título:Patient Safety and Leadership Intentions: Is There a Match?
[So] Source:Pediatr Nurs;42(4):206-7, 2016 Jul-Aug.
[Is] ISSN:0097-9805
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Intenção
Liderança
Enfermeiras Administradoras/psicologia
Relações Enfermeiro-Paciente
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/psicologia
Segurança do Paciente
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180305
[Lr] Data última revisão:
180305
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:180207
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29406636
[Au] Autor:Bennett KL
[Ti] Título:Use Your Words: Healing Communication with Children and Teens in Healthcare Settings.
[So] Source:Pediatr Nurs;42(4):204-5, 2016 Jul-Aug.
[Is] ISSN:0097-9805
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Comunicação
Relações Enfermeiro-Paciente
Enfermeiras Pediátricas/psicologia
Enfermagem Pediátrica/métodos
[Mh] Termos MeSH secundário: Adolescente
Adulto
Criança
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180305
[Lr] Data última revisão:
180305
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:180207
[St] Status:MEDLINE


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Texto completo
[PMID]:29179832
[Au] Autor:Delaney KR; Shattell M; Johnson ME
[Ad] Endereço:Department of Community, Systems and Mental Health Nursing, Rush University, College of Nursing, 600 S. Paulina St, Chicago, IL 60612, United States. Electronic address: Kathleen_R_Delaney@rush.edu.
[Ti] Título:Capturing the Interpersonal Process of Psychiatric Nurses: A Model for Engagement.
[So] Source:Arch Psychiatr Nurs;31(6):634-640, 2017 12.
[Is] ISSN:1532-8228
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Staff members' engagement with patients is a critical element of inpatient psychiatric care, essential to safety, the hospitalization experience and the development of a culture of care. Currently broad concerns exist around the amount of time inpatient psychiatric nurses expend in patient engagement and the quality of these interactions. In this paper we present a model of engagement that clarifies necessary skills to support the engagement process. The model is based on Peplau's theory of interpersonal relations, patients' ideas on healing elements of psychiatric hospitalization and research on inpatient therapeutic relationships. We are currently using this model for a web-based teaching/learning course to cultivate interpersonal engagement, and to explicate how through operationalizing their inpatient role, nurses support patients in the development of their mental health and well-being.
[Mh] Termos MeSH primário: Modelos de Enfermagem
Relações Enfermeiro-Paciente
Enfermagem Psiquiátrica/educação
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Pacientes Internados/psicologia
Teoria de Enfermagem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; REVIEW
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180306
[Lr] Data última revisão:
180306
[Sb] Subgrupo de revista:IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:171129
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29406660
[Au] Autor:Curcio DL
[Ti] Título:The Lived Experiences of Nurses Caring For Dying Pediatric Patients.
[So] Source:Pediatr Nurs;43(1):8-14, 2017 Jan-Feb.
[Is] ISSN:0097-9805
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Nurses and healthcare professionals may have difficulty adjusting to and comprehending their experiences when a patient's life ends. This has the potential to interfere with patient care. Reflection on past events and actions enables critical discovery of strategies to benefit both nurses and patients. This qualitative phenomenological study explores the lived experiences of nurses caring for dying pediatric patients. The philosophical underpinning of Merleau-Ponty (2008), in combination with the research method of van Manen (1990), was used for this study. The Roy Adaptation Model (RAM) (Roy, 2009; Roy & Andrews, 1991) was the nursing model that guided the study to help understand that nurses are an adaptive system, using censoring as a compensatory adaptive process to help function for a purposeful cause. Nine female nurse participants with one to four years of experience were interviewed. The context of the experiences told by nurses caring for dying pediatric patents uncovered seven essential themes of empathy, feelings of ambivalence, inevitability, inspiration, relationship, self-preservation, and sorrow, and these themes demonstrated a connection formed between the nurse and the patient.
[Mh] Termos MeSH primário: Relações Enfermeiro-Paciente
Enfermeiras e Enfermeiros/psicologia
Enfermagem Pediátrica
Assistência Terminal
[Mh] Termos MeSH secundário: Adaptação Fisiológica
Adulto
Criança
Empatia
Feminino
Pesar
Seres Humanos
Entrevistas como Assunto
Filosofia em Enfermagem
Pesquisa Qualitativa
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180301
[Lr] Data última revisão:
180301
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:180207
[St] Status:MEDLINE


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Texto completo
[PMID]:29240658
[Au] Autor:Poitras ME; Chouinard MC; Gallagher F; Fortin M
[Ad] Endereço:Marie-Eve Poitras, RN, PhD, is Assistant Professor, and Maud-Christine Chouinard, RN, PhD, is Full Professor, Université du Québec à Chicoutimi, Canada. Frances Gallagher, RN, PhD, is Associate Professor, and Martin Fortin, MD, MSc, is Full Professor, Université de Sherbrooke, Canada.
[Ti] Título:Nursing Activities for Patients With Chronic Disease in Primary Care Settings: A Practice Analysis.
[So] Source:Nurs Res;67(1):35-42, 2018 Jan/Feb.
[Is] ISSN:1538-9847
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:BACKGROUND: Nurses in primary care organizations play a central role for patients with chronic disease. Lack of clarity in role description may be associated with underutilization of nurse competencies that could benefit the growing population of patients with chronic disease. OBJECTIVE: The purpose of the research was to describe nursing activities in primary care settings with patients with chronic disease. METHODS: A Web-based survey was sent to nurses practicing in Family Medicine Groups in the Canadian Province of Québec. Participants rated the frequency with which they carried out nursing activities in five domains: (a) global assessment, (b) care and case management, (c) health promotion, (d) nurse-physician collaboration, and (e) planning services for patients with chronic disease. Findings were summarized with descriptive statistics (means, standard deviations, and ranges). RESULTS: The survey was completed by 266 of the 322 nurses who received the survey (82.6%). Activities in the health promotion and global assessment of the patient domains were carried out most frequently. Planning services for patients with chronic disease were least frequently performed. DISCUSSION: This study provides a broad description of nursing activities with patients with chronic disease in primary care. The findings provide a baseline for clinicians and researchers to document and improve nursing activities for optimal practice for patients with chronic disease.
[Mh] Termos MeSH primário: Doença Crônica/enfermagem
Competência Clínica
Papel do Profissional de Enfermagem
Relações Enfermeiro-Paciente
Enfermagem de Atenção Primária/métodos
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Avaliação em Enfermagem
Pesquisa Qualitativa
Qualidade da Assistência à Saúde
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; RESEARCH SUPPORT, NON-U.S. GOV'T
[Em] Mês de entrada:1712
[Cu] Atualização por classe:180302
[Lr] Data última revisão:
180302
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:171215
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/NNR.0000000000000253


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Texto completo
[PMID]:28448676
[Au] Autor:Sakamoto ML; Moore SL; Johnson ST
[Ti] Título:"I'm Still Here": Personhood and the Early-Onset Dementia Experience.
[So] Source:J Gerontol Nurs;43(5):12-17, 2017 May 01.
[Is] ISSN:0098-9134
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Early-onset dementia (EOD) occurs before age 65. The current study examined the lived experience from the point of view of four adults younger than 65 with dementia, particularly how they perceive their personhood. Using interpretative phenomenological analysis as the research approach, findings revealed that the EOD experience can be incorporated into six themes: (a) A Personal Journey, (b) Navigating the System, (c) The Stigma of Dementia, (d) Connecting to the World, (e) A Story Worth Telling, and (f) I'm Still Here. Participants' stories, as presented via these six thematic threads, reveal that individuals with EOD can have a strong sense of personhood. Findings are discussed and situated within the current EOD body of knowledge, and new knowledge is presented. Implications for practice and recommendations for future research are discussed. [Journal of Gerontological Nursing, 43 (5), 12-17.].
[Mh] Termos MeSH primário: Doença de Alzheimer/enfermagem
Doença de Alzheimer/psicologia
Relações Enfermeiro-Paciente
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/psicologia
Pessoalidade
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Idade de Início
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180226
[Lr] Data última revisão:
180226
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170428
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3928/00989134-20170309-01


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Texto completo
[PMID]:29369283
[Au] Autor:Ferguson R
[Ad] Endereço:Roxanne Ferguson is an assistant professor of nursing at Sacramento State University in Sacramento, Calif.
[Ti] Título:Early pushing urge in the laboring patient.
[So] Source:Nursing;48(2):69, 2018 Feb.
[Is] ISSN:1538-8689
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Trabalho de Parto/fisiologia
Relações Enfermeiro-Paciente
Enfermagem Obstétrica
[Mh] Termos MeSH secundário: Feminino
Seres Humanos
Gravidez
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180223
[Lr] Data última revisão:
180223
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:180126
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NURSE.0000529819.51901.8a


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Texto completo
[PMID]:29369280
[Au] Autor:Smith DMR; Kautz DD
[Ad] Endereço:Debbie Montgomery R. Smith is an emergency nurse at W. G. (Bill) Hefner VA Medical Center in Salisbury, N.C., and float pool nurse at Wake Forest Baptist Health-Lexington Medical Center in Lexington, N.C. Donald Kautz is retired, Associate Professor Emeritus, in the School of Nursing at the University of North Carolina Greensboro.
[Ti] Título:Protect older adults from polypharmacy hazards.
[So] Source:Nursing;48(2):56-59, 2018 Feb.
[Is] ISSN:1538-8689
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Tratamento Farmacológico/enfermagem
Enfermagem Geriátrica
Polimedicação
[Mh] Termos MeSH secundário: Idoso
Comorbidade
Seres Humanos
Adesão à Medicação
Relações Enfermeiro-Paciente
Avaliação em Enfermagem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180223
[Lr] Data última revisão:
180223
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:180126
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NURSE.0000527602.17216.6d


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[PMID]:29369274
[Au] Autor:Tylus-Earl N; Jones J
[Ad] Endereço:In San Diego, Calif., Nancy Tylus-Earl is clinical lead at Sharp Healthcare and adjunct faculty at the University of San Diego and at Azusa Pacific University. Jennifer Jones, formerly a clinical nurse at Sharp, is now in the postgraduate psychiatric mental health NP residency program at the San Francisco VA Health Care System.
[Ti] Título:Motivational interviewing for patients with mood disorders.
[So] Source:Nursing;48(2):18-20, 2018 Feb.
[Is] ISSN:1538-8689
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Transtornos do Humor/enfermagem
Entrevista Motivacional
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/psicologia
Enfermagem Psiquiátrica
[Mh] Termos MeSH secundário: California
Comunicação
Hospitais Psiquiátricos
Seres Humanos
Relações Enfermeiro-Paciente
Pesquisa em Avaliação de Enfermagem
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/educação
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180223
[Lr] Data última revisão:
180223
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:180126
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NURSE.0000527613.60279.62



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