Base de dados : MEDLINE
Pesquisa : H01.770 [Categoria DeCS]
Referências encontradas : 16913 [refinar]
Mostrando: 1 .. 10   no formato [Detalhado]

página 1 de 1692 ir para página                         

  1 / 16913 MEDLINE  
              next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28452687
[Au] Autor:Boekeloo BO; Todaro Brooks A; Qi Wang M
[Ad] Endereço:University of Maryland School of Public Health, Behavioral and Community Health, College Park, MD, USA.
[Ti] Título:Exposures Associated with Minority High Schoolers' Predisposition for Health Science.
[So] Source:Am J Health Behav;41(2):104-113, 2017 Mar 01.
[Is] ISSN:1945-7359
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:OBJECTIVE: We examined modifiable facilitation strategies (exposures) during high school that are associated with motiva- tion for minority youth pursuit of health science. METHODS: A sample (N = 116) of minority (73% African-American/Black, 21% Hispanic/Latino) 12th graders from 6 high schools in a lower socioeconomic area bordering Washington, DC completed a self-administered survey. Path modeling was used to examine whether: (1) exposures: high school science courses, extra-curricular science activities, personal health experiences, and adult encouragement predict Theory of Planned Behavior (TPB) constructs including attitude, subjective norm, and perceived behavioral control, and (2) TPB constructs predict the outcome of intent to pursue college health science. RESULTS: The path model indicated that adult encouragement was associated with attitude (p < .01), subjective norm (p < .01), and perceived behavioral control (p < .01); and personal health experiences were associated with attitude (p < .01). Attitude and subjective norm were associated with intent (p < .01). CONCLUSION: Motivating minority high schoolers from low socioeconomic areas through adult encouragement and personal health experiences to value health scientists and to perceive that others support their pursuit of health science may be pathways for facilitating their intention to pursue college health science.
[Mh] Termos MeSH primário: Afroamericanos/estatística & dados numéricos
Escolha da Profissão
Currículo
Hispano-Americanos/estatística & dados numéricos
Ciência/educação
Classe Social
[Mh] Termos MeSH secundário: Adolescente
Feminino
Seres Humanos
Masculino
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180306
[Lr] Data última revisão:
180306
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170429
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.5993/AJHB.41.2.1


  2 / 16913 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29450515
[Au] Autor:Aakhus E; Mitra N; Lautenbach E; Joffe S
[Ad] Endereço:Division of Hematology-Oncology, University of Pennsylvania Perelman School of Medicine, Philadelphia.
[Ti] Título:Gender and Byline Placement of Co-first Authors in Clinical and Basic Science Journals With High Impact Factors.
[So] Source:JAMA;319(6):610-611, 2018 02 13.
[Is] ISSN:1538-3598
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Autoria
Bibliometria
Publicações Periódicas como Assunto
[Mh] Termos MeSH secundário: Pesquisa Biomédica
Medicina Clínica
Estudos Transversais
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Análise de Regressão
Ciência
Fatores Sexuais
Sexismo
Estatísticas não Paramétricas
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180301
[Lr] Data última revisão:
180301
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:180217
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1001/jama.2017.18672


  3 / 16913 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29285536
[Au] Autor:Gostin LO
[Ad] Endereço:O'Neill Institute for National and Global Health Law, Georgetown University Law Center, Washington, DC.
[Ti] Título:Language, Science, and Politics: The Politicization of Public Health.
[So] Source:JAMA;319(6):541-542, 2018 Feb 13.
[Is] ISSN:1538-3598
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Censura Científica
Centers for Disease Control and Prevention (U.S.)/legislação & jurisprudência
Política de Saúde
Política
Saúde Pública
Ciência
[Mh] Termos MeSH secundário: Governo Federal
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180301
[Lr] Data última revisão:
180301
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:171230
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1001/jama.2017.21763


  4 / 16913 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29292973
[Au] Autor:Baker SS
[Ti] Título:President's Page: Faith and Science.
[So] Source:J Okla State Med Assoc;109(12):581-2, 2016 12.
[Is] ISSN:0030-1876
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Ciência
Espiritualidade
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Filosofia Médica
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180220
[Lr] Data última revisão:
180220
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:180103
[St] Status:MEDLINE


  5 / 16913 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29235965
[Au] Autor:Reed PG
[Ad] Endereço:1 Professor, University of Arizona College of Nursing, Tucson, AZ, USA.
[Ti] Título:Philosophical Issues and Nursing Science.
[So] Source:Nurs Sci Q;31(1):31-35, 2018 Jan.
[Is] ISSN:1552-7409
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:The author of this article introduces a new column that will explore philosophical issues of concern to nurse scientists. In this initial column, I review the general terrain of philosophy in nursing science and explore some philosophical issues relevant to theory development. One conclusion is that inquiry into philosophical issues may help expand our repertoire of conceptual tools useful in building scientific knowledge and facilitating theoretical progress.
[Mh] Termos MeSH primário: Conhecimento
Filosofia em Enfermagem
Ciência/tendências
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Metafísica
Teoria de Enfermagem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180220
[Lr] Data última revisão:
180220
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171214
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1177/0894318417741101


  6 / 16913 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29235958
[Au] Autor:Turkel MC; Watson J; Giovannoni J
[Ad] Endereço:1 Associate Professor, Christine E. Lynn College of Nursing, Florida Atlantic University, FL, USA.
[Ti] Título:Caring Science or Science of Caring.
[So] Source:Nurs Sci Q;31(1):66-71, 2018 Jan.
[Is] ISSN:1552-7409
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:The concepts caring science and science of caring have different meanings; however, they are often used interchangeably. The purpose of this paper is to present an overview of the synthesis of the scholarly literature on the definitions of the science of caring and caring science and to affirm the authors' perspective relating to the language of caring science. Caring science advances the epistemology and ontology of caring. Ideas related to caring science inquiry are presented, and the authors acknowledge the future of caring science as unitary caring science.
[Mh] Termos MeSH primário: Empatia
Conhecimento
Teoria de Enfermagem
Ciência/métodos
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180220
[Lr] Data última revisão:
180220
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171214
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1177/0894318417741116


  7 / 16913 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28468723
[Au] Autor:Raman IM
[Ad] Endereço:Department of Neurobiology, Northwestern University, Evanston, United States.
[Ti] Título:The humanity of science.
[So] Source:Elife;6, 2017 05 04.
[Is] ISSN:2050-084X
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Science can provide cures and improve health, and it can also make us more humane.
[Mh] Termos MeSH primário: Pesquisa Biomédica/ética
Ciência/ética
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180211
[Lr] Data última revisão:
180211
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170505
[St] Status:MEDLINE


  8 / 16913 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29326264
[Au] Autor:Acuto M
[Ad] Endereço:Melbourne School of Design, University of Melbourne, Parkville, VIC 3010, Australia. m.acuto@ucl.ac.uk.
[Ti] Título:Global science for city policy.
[So] Source:Science;359(6372):165-166, 2018 Jan 12.
[Is] ISSN:1095-9203
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Cidades
Governo Local
Política Pública
Ciência
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Nações Unidas
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180207
[Lr] Data última revisão:
180207
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:180113
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1126/science.aao2728


  9 / 16913 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29326256
[Au] Autor:Kupferschmidt K
[Ad] Endereço:Cambridge, U.K.
[Ti] Título:Taming the monsters of tomorrow.
[So] Source:Science;359(6372):152-155, 2018 Jan 12.
[Is] ISSN:1095-9203
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Inteligência Artificial
Disciplinas das Ciências Biológicas
Ciência
Tecnologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Filosofia
Risco
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180207
[Lr] Data última revisão:
180207
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:180113
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1126/science.359.6372.152


  10 / 16913 MEDLINE  
              first record previous record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29326246
[Au] Autor:van den Belt H
[Ad] Endereço:Henk van den Belt is assistant professor of philosophy at Wageningen University, Netherlands. henk.vandenbelt@wur.nl.
[Ti] Título:Frankenstein lives on.
[So] Source:Science;359(6372):137, 2018 01 12.
[Is] ISSN:1095-9203
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Obrigações Morais
Ciência na Literatura
Ciência
Tecnologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Literatura Moderna
[Pt] Tipo de publicação:EDITORIAL
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180207
[Lr] Data última revisão:
180207
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:180113
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1126/science.aas9167



página 1 de 1692 ir para página                         
   


Refinar a pesquisa
  Base de dados : MEDLINE Formulário avançado   

    Pesquisar no campo  
1  
2
3
 
           



Search engine: iAH v2.6 powered by WWWISIS

BIREME/OPAS/OMS - Centro Latino-Americano e do Caribe de Informação em Ciências da Saúde