Base de dados : MEDLINE
Pesquisa : H01.770.644.145.390.634 [Categoria DeCS]
Referências encontradas : 16093 [refinar]
Mostrando: 1 .. 10   no formato [Detalhado]

página 1 de 1610 ir para página                         

  1 / 16093 MEDLINE  
              next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29443469
[Au] Autor:Ward TD; Morris T
[Ti] Título:Think Like a Nurse: A Critical Thinking Initiative.
[So] Source:ABNF J;27(3):64-66, 2016 Summer.
[Is] ISSN:1046-7041
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Critical thinking is essential in the practice of the nurse generalist, today. Nursing faculty is frequently trying to identify teaching strategies in promoting critical thinking and engaging students in active learning. To close the gap between critical thinking and student success, a school in the south east United States implemented the use of the 'think like a nurse initiative" for incoming junior nursing students. Faculty collaborated to adopt the fundamental and essential nursing concepts for nursing students to support thinking like a nurse.
[Mh] Termos MeSH primário: Atitude do Pessoal de Saúde
Bacharelado em Enfermagem/métodos
Processo de Enfermagem
Recursos Humanos de Enfermagem/psicologia
Estudantes de Enfermagem/psicologia
Pensamento
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Currículo
Docentes de Enfermagem
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
North Carolina
Pesquisa em Educação de Enfermagem
Pesquisa Metodológica em Enfermagem
Adulto Jovem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180305
[Lr] Data última revisão:
180305
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:180215
[St] Status:MEDLINE


  2 / 16093 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29176359
[Au] Autor:Günay Ismailoglu E; Zaybak A
[Ad] Endereço:Author Affiliation: Ege University, zmir, Turkey.
[Ti] Título:Comparison of the Effectiveness of a Virtual Simulator With a Plastic Arm Model in Teaching Intravenous Catheter Insertion Skills.
[So] Source:Comput Inform Nurs;36(2):98-105, 2018 Feb.
[Is] ISSN:1538-9774
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:The objective of this study was to compare the effectiveness of a virtual intravenous simulator with a plastic arm model in teaching intravenous catheter insertion skills to nursing students. We used a randomized controlled quasi-experimental trial design and recruited 65 students who were assigned to the experimental (n = 33) and control (n = 32) groups using the simple random sampling method. The experimental group received intravenous catheterization skills training on the virtual intravenous simulator, and the control group received the same training on a plastic model of a human arm. Data were collected using the personal information form, intravenous catheterization knowledge assessment form, Intravenous Catheterization Skill Test, Self-Confidence and Satisfaction Scale, and Fear Symptoms Scale. In the study, the mean scores in the control group were 20.44 for psychomotor skills, 15.62 for clinical psychomotor skills, 31.78 for self-confidence, and 21.77 for satisfaction. The mean scores in the experimental group were 45.18 for psychomotor skills, 16.28 for clinical psychomotor skills, 34.18 for self-confidence, and 43.89 for satisfaction. The results indicated that psychomotor skills and satisfaction scores were higher in the experimental group, while the clinical psychomotor skills and self-confidence scores were similar in both groups. More students in the control group reported experiencing symptoms such as cold and sweaty hands, significant restlessness, and tense muscles than those in the experimental group.
[Mh] Termos MeSH primário: Cateterismo
Educação em Enfermagem/métodos
Modelos Anatômicos
Treinamento por Simulação/métodos
Realidade Virtual
[Mh] Termos MeSH secundário: Competência Clínica
Seres Humanos
Pesquisa em Educação de Enfermagem
Pesquisa em Avaliação de Enfermagem
Pesquisa Metodológica em Enfermagem
Estudantes de Enfermagem/psicologia
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; RANDOMIZED CONTROLLED TRIAL
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180216
[Lr] Data última revisão:
180216
[Sb] Subgrupo de revista:IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:171128
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/CIN.0000000000000405


  3 / 16093 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28957866
[Au] Autor:Wonder AH; York J; Jackson KL; Sluys TD
[Ad] Endereço:Author Affiliations: Assistant Professor (Dr Wonder), School of Nursing, Indiana University, Bloomington; Clinical Nurse Specialists, Advanced Practice Department, Medical-Surgical Division (Mss York and Jackson), Columbus Regional Health; and Progressive Care Unit Nurse and Chair (Ms Sluys), Nursing Research Council, Columbus Regional Health, Indiana.
[Ti] Título:Loss of Magnet® Designation and Changes in RN Work Engagement: A Report on How 1 Hospital's Culture Changed Over Time.
[So] Source:J Nurs Adm;47(10):491-496, 2017 Oct.
[Is] ISSN:1539-0721
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:OBJECTIVE: The aim of this study was to examine the loss of Magnet® designation and how RNs' work engagement changed at 1 community hospital. BACKGROUND: The importance of RN work engagement to promote quality and safety is widely recognized in healthcare. Ongoing consistent research is critical to determine what organizational structures are needed to support RN work engagement. METHODS: This was a comparative, descriptive, correlational study of RN cohorts at 2 time points: time 1 (T1), in 2011 during Magnet designation (n = 119), and time 2 (T2), in 2016, approximately 2 years after the loss of Magnet designation (n = 140). RESULTS: The cohort of RNs at T2 reported significantly lower work engagement in the time period after the loss of Magnet designation when compared with the RN cohort at T1 during Magnet designation (P ≤ .0002). CONCLUSION: These results provide insights for clinical leaders striving to support a culture of RN work engagement and quality care.
[Mh] Termos MeSH primário: Satisfação no Emprego
Papel do Profissional de Enfermagem
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/psicologia
Cultura Organizacional
Admissão e Escalonamento de Pessoal/organização & administração
[Mh] Termos MeSH secundário: Atitude do Pessoal de Saúde
Estudos de Coortes
Seres Humanos
Pesquisa Metodológica em Enfermagem
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/organização & administração
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171013
[Lr] Data última revisão:
171013
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:170929
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/NNA.0000000000000520


  4 / 16093 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28899281
[Au] Autor:Simonovich S
[Ad] Endereço:1 DePaul University, Chicago, IL, USA.
[Ti] Título:The Value of Developing a Mixed-Methods Program of Research.
[So] Source:Nurs Sci Q;30(3):201-204, 2017 Jul.
[Is] ISSN:1552-7409
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:This article contributes to the discussion of the value of utilizing mixed methodological approaches to conduct nursing research. To this end, the author of this article proposes creating a mixed-methods program of research over time, where both quantitative and qualitative data are collected and analyzed simultaneously, rather than focusing efforts on designing singular mixed-methods studies. A mixed-methods program of research would allow for the best of both worlds: precision through focus on one method at a time, and the benefits of creating a robust understanding of a phenomenon over the trajectory of one's career through examination from various methodological approaches.
[Mh] Termos MeSH primário: Pesquisa Metodológica em Enfermagem
Pesquisa em Enfermagem/métodos
Projetos de Pesquisa
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171031
[Lr] Data última revisão:
171031
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170914
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1177/0894318417708426


  5 / 16093 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28899256
[Au] Autor:Hawkins K
[Ad] Endereço:1 Creighton University College of Nursing, Omaha, NE, USA.
[Ti] Título:The Experience of Feeling Disrespected: A Humanbecoming Perspective.
[So] Source:Nurs Sci Q;30(2):152-159, 2017 Apr.
[Is] ISSN:1552-7409
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:The concept of feeling disrespected was explored using the Parse research method. Ten women living with embodied largeness were asked, "What is the experience of feeling disrespected?" The structure of the living experience was feeling disrespected is mortifying disheartenment arising with disquieting irreverence, as distancing affiliations surface while enduring hardship. The findings provided new knowledge of living quality, advanced nursing practice, and presented future direction for research.
[Mh] Termos MeSH primário: Emoções
Humanismo
Pessoalidade
[Mh] Termos MeSH secundário: Feminino
Seres Humanos
Pesquisa Metodológica em Enfermagem
Obesidade
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171031
[Lr] Data última revisão:
171031
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170914
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1177/0894318417693284


  6 / 16093 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28834937
[Au] Autor:Hollenback R; Simpson A; Mueller L
[Ad] Endereço:At Penrose Hospital in Colorado Springs, Colo., Robert Hollenback is the clinical manager of the gastroenterology lab, Audrey Simpson is the clinical nurse educator for medical/surgical units, and Linda Mueller is the permanent charge nurse.
[Ti] Título:Falls simulation room: Do you see what your patient sees?
[So] Source:Nursing;47(9):65-67, 2017 09.
[Is] ISSN:1538-8689
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Acidentes por Quedas/prevenção & controle
Simulação por Computador
Recursos Humanos de Enfermagem/educação
Quartos de Pacientes
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Pesquisa em Educação de Enfermagem
Pesquisa em Avaliação de Enfermagem
Pesquisa Metodológica em Enfermagem
Medição de Risco
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171030
[Lr] Data última revisão:
171030
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170824
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NURSE.0000522020.45924.3a


  7 / 16093 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28834935
[Au] Autor:Smith K
[Ad] Endereço:Kathleen Smith is a clinical nurse in Christiana Care Health System's emergency department in Newark, Del.
[Ti] Título:Professional development: Branching out beyond the bedside.
[So] Source:Nursing;47(9):57-59, 2017 09.
[Is] ISSN:1538-8689
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Enfermagem em Emergência
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/psicologia
Desenvolvimento de Pessoal/métodos
[Mh] Termos MeSH secundário: Congressos como Assunto
Comportamento Cooperativo
Seres Humanos
Infusões Intravenosas/enfermagem
Relações Interprofissionais
Erros Médicos/prevenção & controle
Pesquisa em Avaliação de Enfermagem
Pesquisa Metodológica em Enfermagem
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171030
[Lr] Data última revisão:
171030
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170824
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NURSE.0000522005.06020.10


  8 / 16093 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28799977
[Au] Autor:Squires A
[Ad] Endereço:Allison Squires is an associate professor at Rory Meyers College of Nursing at New York University in New York, N.Y. She's also a member of the board of the National Council on Interpreting in Health Care.
[Ti] Título:Evidence-based approaches to breaking down language barriers.
[So] Source:Nursing;47(9):34-40, 2017 09.
[Is] ISSN:1538-8689
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Barreiras de Comunicação
Comunicação
Prática Clínica Baseada em Evidências/métodos
Linguagem
Relações Enfermeiro-Paciente
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/psicologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Migração Humana
Seres Humanos
Pesquisa em Avaliação de Enfermagem
Pesquisa Metodológica em Enfermagem
Avaliação de Resultados da Assistência ao Paciente
Readmissão do Paciente/estatística & dados numéricos
Melhoria de Qualidade
Qualidade da Assistência à Saúde
Tradução
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; RESEARCH SUPPORT, U.S. GOV'T, P.H.S.
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171030
[Lr] Data última revisão:
171030
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170812
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NURSE.0000522002.60278.ca


  9 / 16093 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28651100
[Au] Autor:Graneheim UH; Lindgren BM; Lundman B
[Ad] Endereço:Department of Nursing, Umeå University, Umeå, Sweden; Department of Health Sciences, University West, Trollhättan, Sweden. Electronic address: ulla.hallgren.graneheim@umu.se.
[Ti] Título:Methodological challenges in qualitative content analysis: A discussion paper.
[So] Source:Nurse Educ Today;56:29-34, 2017 Sep.
[Is] ISSN:1532-2793
[Cp] País de publicação:Scotland
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:This discussion paper is aimed to map content analysis in the qualitative paradigm and explore common methodological challenges. We discuss phenomenological descriptions of manifest content and hermeneutical interpretations of latent content. We demonstrate inductive, deductive, and abductive approaches to qualitative content analysis, and elaborate on the level of abstraction and degree of interpretation used in constructing categories, descriptive themes, and themes of meaning. With increased abstraction and interpretation comes an increased challenge to demonstrate the credibility and authenticity of the analysis. A key issue is to show the logic in how categories and themes are abstracted, interpreted, and connected to the aim and to each other. Qualitative content analysis is an autonomous method and can be used at varying levels of abstraction and interpretation.
[Mh] Termos MeSH primário: Pesquisa Metodológica em Enfermagem/métodos
Pesquisa Qualitativa
Projetos de Pesquisa
[Mh] Termos MeSH secundário: Hermenêutica
Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1709
[Cu] Atualização por classe:170911
[Lr] Data última revisão:
170911
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170627
[St] Status:MEDLINE


  10 / 16093 MEDLINE  
              first record previous record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28640045
[Au] Autor:Lavoie P; Clarke SP
[Ad] Endereço:Patrick Lavoie is a postdoctoral fellow at the Boston College William F. Connell School of Nursing in Chestnut Hill, Mass. Sean P. Clarke is a professor and the associate dean of undergraduate programs at the Boston College William F. Connell School of Nursing.
[Ti] Título:Simulation in nursing education.
[So] Source:Nursing;47(7):18-20, 2017 07.
[Is] ISSN:1538-8689
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Educação em Enfermagem/métodos
Simulação de Paciente
[Mh] Termos MeSH secundário: Educação de Pós-Graduação em Enfermagem/métodos
Seres Humanos
Pesquisa em Educação de Enfermagem
Pesquisa em Avaliação de Enfermagem
Pesquisa Metodológica em Enfermagem
Estudantes de Enfermagem/psicologia
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; REVIEW
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171026
[Lr] Data última revisão:
171026
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170623
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NURSE.0000520520.99696.9a



página 1 de 1610 ir para página                         
   


Refinar a pesquisa
  Base de dados : MEDLINE Formulário avançado   

    Pesquisar no campo  
1  
2
3
 
           



Search engine: iAH v2.6 powered by WWWISIS

BIREME/OPAS/OMS - Centro Latino-Americano e do Caribe de Informação em Ciências da Saúde