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[PMID]:29236902
[Au] Autor:Zanin LE; Albuquerque IMN; Carneiro MDSM; Melo DH
[Ad] Endereço:Universidade Federal do Ceará - UFC - Sobral (CE), Brasil.
[Ti] Título:Evaluation of speech-language pathology care in the family health strategy from user perspective.
[Ti] Título:Avaliação da assistência fonoaudiológica na estratégia de saúde da família pela perspectiva do usuário..
[So] Source:Codas;29(6):e20160192, 2017 Dec 07.
[Is] ISSN:2317-1782
[Cp] País de publicação:Brazil
[La] Idioma:por; eng
[Ab] Resumo:PURPOSE: To evaluate the satisfaction of users assisted by speech-language pathologists during their Multi-professional Residency in Family Health, considering the structural, organizational and relational categories. METHODS: Qualitative assessment conducted with 30 Family Health Strategy (FHS) users. Data were analyzed using Bardin's content analysis. RESULTS: The organizational category presented aspects associated with the organization of speech-language pathology (SLP) services, describing the specific practice and role of speech-language therapists in the FHS, as well as referral and waiting time for care, speech-language therapy actions, clarification of problems, and promotion of self-care. The relational category showed the relationship between residents and users, with emphasis on humanized care and bonding. The structural category described the dimensioning of speech-language pathologists in the FHS and the aspects related to the resources available in the health unit. CONCLUSION: User satisfaction was associated with the rapid access to the service and the humanized care provided by the residents, promoting a welcoming service and bonding between residents and community. User dissatisfaction was associated with the reduced number of speech-language pathologists available at FHS.
[Mh] Termos MeSH primário: Saúde da Família
Satisfação do Paciente
Patologia da Fala e Linguagem
[Mh] Termos MeSH secundário: Atitude do Pessoal de Saúde
Brasil
Seres Humanos
Atenção Primária à Saúde
Garantia da Qualidade dos Cuidados de Saúde
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180309
[Lr] Data última revisão:
180309
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171214
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:27776359
[Au] Autor:Gray S
[Ad] Endereço:Department of Speech and Hearing Science, Arizona State University, Tempe.
[Ti] Título:Exciting Changes Coming to LSHSS! You Are Invited to Participate!
[So] Source:Lang Speech Hear Serv Sch;47(4):259, 2016 10 01.
[Is] ISSN:1558-9129
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Purpose: In this editorial, the Editor of Language, Speech, and Hearing Services in Schools (LSHSS) describes important changes coming to LSHSS and all ASHA journals and calls for readers to voice their opinion regarding important topics and formats they would like to see included in future LSHSS volumes.
[Mh] Termos MeSH primário: Publicações Periódicas como Assunto/tendências
Patologia da Fala e Linguagem/tendências
[Mh] Termos MeSH secundário: Políticas Editoriais
Seres Humanos
Revisão por Pares
Editoração/tendências
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1708
[Cu] Atualização por classe:180214
[Lr] Data última revisão:
180214
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:161027
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1044/2016_LSHSS-16-0025


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[PMID]:29173724
[Au] Autor:Shulman BB
[Ad] Endereço:Office of the Dean, School of Health and Medical Sciences, Seton Hall University, 400 South Orange Avenue, NJ 07079, USA. Electronic address: brian.shulman@shu.edu.
[Ti] Título:Pediatric Speech and Language Perspectives on Interprofessional Practice.
[So] Source:Pediatr Clin North Am;65(1):xvii-xix, 2018 02.
[Is] ISSN:1557-8240
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Audiologia
Relações Interprofissionais
Transtornos da Linguagem
Pediatria
Patologia da Fala e Linguagem
[Mh] Termos MeSH secundário: Adolescente
Criança
Pré-Escolar
Gastroenterologia
Seres Humanos
Lactente
Transtornos da Linguagem/diagnóstico
Transtornos da Linguagem/etiologia
Transtornos da Linguagem/terapia
Terapia da Linguagem
Fonoterapia
[Pt] Tipo de publicação:INTRODUCTORY JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1711
[Cu] Atualização por classe:171219
[Lr] Data última revisão:
171219
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:171128
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29173723
[Au] Autor:Stanton BF
[Ad] Endereço:Seton Hall-Hackensack Meridian School of Medicine University, 400 South Orange Avenue, South Orange, NJ 07079, USA. Electronic address: bonita.stanton@shu.edu.
[Ti] Título:Pediatric Speech and Language: Perspectives on Interprofessional Practice.
[So] Source:Pediatr Clin North Am;65(1):xv-xvi, 2018 02.
[Is] ISSN:1557-8240
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Audiologia
Relações Interprofissionais
Transtornos da Linguagem
Pediatria
Patologia da Fala e Linguagem
[Mh] Termos MeSH secundário: Adolescente
Criança
Pré-Escolar
Seres Humanos
Transtornos da Linguagem/diagnóstico
Transtornos da Linguagem/etiologia
Transtornos da Linguagem/terapia
Terapia da Linguagem
Fonoterapia
[Pt] Tipo de publicação:INTRODUCTORY JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1711
[Cu] Atualização por classe:171129
[Lr] Data última revisão:
171129
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:171128
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29173721
[Au] Autor:Liu XL; Zahrt DM; Simms MD
[Ad] Endereço:Bethel Hearing-Speaking Training Center, 7801 South Stemmons Freeway, Corinth, TX 76210, USA.
[Ti] Título:An Interprofessional Team Approach to the Differential Diagnosis of Children with Language Disorders.
[So] Source:Pediatr Clin North Am;65(1):73-90, 2018 Feb.
[Is] ISSN:1557-8240
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:The ability to communicate effectively with others is central to children's development. Delays or disruptions due to isolated expressive language delay, articulation errors, multiple sound production errors with motor planning deficits, or mixed expressive and receptive language delay, often bring widespread consequences. Physical anomalies, neurologic and genetic disorder, cognitive and intellectual disabilities, and emotional disturbances may affect speech and language development. Communication disorders may be misdiagnosed as intellectual impairment or autism. Interdisciplinary evaluation should include speech and language assessment, physical and neurologic status, cognitive and emotional profile, and family and social history. This article describes assessment and reviews common pediatric communication disorders.
[Mh] Termos MeSH primário: Relações Interprofissionais
Transtornos da Linguagem/diagnóstico
Equipe de Assistência ao Paciente
Pediatria
Psicologia da Criança
Patologia da Fala e Linguagem
[Mh] Termos MeSH secundário: Audiologia
Criança
Pré-Escolar
Diagnóstico Diferencial
Seres Humanos
Transtornos da Linguagem/etiologia
Transtornos da Linguagem/psicologia
Testes de Linguagem
Terapia Ocupacional
Fisioterapia
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; REVIEW
[Em] Mês de entrada:1711
[Cu] Atualização por classe:171129
[Lr] Data última revisão:
171129
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:171128
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29173718
[Au] Autor:Kummer AW
[Ad] Endereço:Division of Speech-Language Pathology, Cincinnati Children's Hospital Medical Center, University of Cincinnati College of Medicine, 3333 Burnet Avenue, MLC 4011, Cincinnati, OH 45229, USA. Electronic address: Ann.kummer@cchmc.org.
[Ti] Título:A Pediatrician's Guide to Communication Disorders Secondary to Cleft Lip/Palate.
[So] Source:Pediatr Clin North Am;65(1):31-46, 2018 Feb.
[Is] ISSN:1557-8240
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:This article describes how different types of clefts affect the child's function and, in particular, the child's communication abilities. This article also describes the evaluation process and various options for the treatment of affected speech. Because these children have many complicated needs over their entire growth period, it is important that they are referred by the pediatrician to a cleft palate/craniofacial team for the best care and best ultimate outcomes.
[Mh] Termos MeSH primário: Fenda Labial/complicações
Fissura Palatina/complicações
Transtornos da Comunicação/etiologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Criança
Pré-Escolar
Transtornos da Comunicação/diagnóstico
Transtornos da Comunicação/terapia
Seres Humanos
Lactente
Recém-Nascido
Pediatria
Encaminhamento e Consulta
Fonoterapia
Patologia da Fala e Linguagem
Insuficiência Velofaríngea/etiologia
Insuficiência Velofaríngea/cirurgia
Insuficiência Velofaríngea/terapia
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; REVIEW; VIDEO-AUDIO MEDIA
[Em] Mês de entrada:1711
[Cu] Atualização por classe:171129
[Lr] Data última revisão:
171129
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:171128
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29173717
[Au] Autor:Dow AW; Ivey CK; Shulman BB
[Ad] Endereço:Interprofessional Education and Collaborative Care, Virginia Commonwealth University, Box 980071, Richmond, VA 23298-0071, USA. Electronic address: alan.dow@vcuhealth.org.
[Ti] Título:The Future of Pediatric Speech-Language Pathology in a More Collaborative World.
[So] Source:Pediatr Clin North Am;65(1):171-177, 2018 Feb.
[Is] ISSN:1557-8240
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Examining interprofessional practice through the lens of speech-language pathology identifies a number of challenges to and opportunities for interprofessional practice. While practitioners believe they practice interprofessionally, health services are often distributed across a network within which collaboration can falter. Certain professions, like speech-language pathology, are well-positioned to work across this network and improve care. Barriers to collaboration are interpersonal, structural, regulatory, and governmental. To enhance interprofessional practice, students should receive interprofessional education; practitioners should engage in interprofessional continuing education based on their practice environment; and leaders and researchers should identify frameworks to support better interprofessional practice.
[Mh] Termos MeSH primário: Comportamento Cooperativo
Relações Interprofissionais
Equipe de Assistência ao Paciente/tendências
Patologia da Fala e Linguagem/tendências
[Mh] Termos MeSH secundário: Competência Clínica
Seres Humanos
Equipe de Assistência ao Paciente/organização & administração
Qualidade da Assistência à Saúde/organização & administração
Qualidade da Assistência à Saúde/tendências
Patologia da Fala e Linguagem/organização & administração
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; REVIEW
[Em] Mês de entrada:1711
[Cu] Atualização por classe:171129
[Lr] Data última revisão:
171129
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:171128
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29173716
[Au] Autor:Robinson TL; Anderson D; Long S
[Ad] Endereço:Children's National Health System, Children's Hearing and Speech Center, 111 Michigan Avenue, NW, Washington, DC 20010, USA. Electronic address: trobinso@childrensnational.org.
[Ti] Título:The Role of the Speech-Language Pathologist in Creating a Model for Interprofessional Practice in an Ambulatory Care Clinic.
[So] Source:Pediatr Clin North Am;65(1):157-170, 2018 Feb.
[Is] ISSN:1557-8240
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:There is a need to better coordinate services for children in urban settings who are at risk for communication disorders. This article addresses the barriers to obtaining services and discusses the process for creating a model for interprofessional practice to better serve patients from lower socioeconomic backgrounds.
[Mh] Termos MeSH primário: Assistência Ambulatorial/organização & administração
Transtornos da Comunicação
Relações Interprofissionais
Equipe de Assistência ao Paciente/organização & administração
Papel Profissional
Patologia da Fala e Linguagem/organização & administração
[Mh] Termos MeSH secundário: Assistência Ambulatorial/métodos
Audiologia/métodos
Audiologia/organização & administração
Criança
Serviços de Saúde da Criança/organização & administração
Pré-Escolar
Competência Clínica
Transtornos da Comunicação/diagnóstico
Transtornos da Comunicação/terapia
Seres Humanos
Terapia da Linguagem
Pediatria/métodos
Pediatria/organização & administração
Fonoterapia
Patologia da Fala e Linguagem/métodos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; REVIEW
[Em] Mês de entrada:1711
[Cu] Atualização por classe:171129
[Lr] Data última revisão:
171129
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:171128
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29173715
[Au] Autor:Coufal KL; Woods JJ
[Ad] Endereço:Department of Special Education and Communication Disorders University of Nebraska-Omaha, 6100 Dodge Street, Roskens Hall 512, Omaha, NE 68182, USA. Electronic address: kcoufal@unomaha.edu.
[Ti] Título:Interprofessional Collaborative Practice in Early Intervention.
[So] Source:Pediatr Clin North Am;65(1):143-155, 2018 Feb.
[Is] ISSN:1557-8240
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Professionals in pediatric practice encounter infants and toddlers with developmental delays, disabilities, or complex chronic health conditions eligible for Part C early intervention (EI) services. The most frequently identified concern by families is communication emphasizing the importance of the role of the speech language pathologist (SLP). This article provides a conceptual framework for SLP services in early intervention, based on the principles of interprofessional collaboration. The history of collaboration, EI, and the role of SLPs as members of the EI team are summarized. The competencies mandated for interprofessional education and practice are juxtaposed with the principles of EI and guidelines for SLPs.
[Mh] Termos MeSH primário: Transtornos da Comunicação/terapia
Intervenção Precoce (Educação)/organização & administração
Relações Interprofissionais
Equipe de Assistência ao Paciente/organização & administração
Relações Profissional-Família
Patologia da Fala e Linguagem/organização & administração
[Mh] Termos MeSH secundário: Pré-Escolar
Competência Clínica
Comportamento Cooperativo
Intervenção Precoce (Educação)/métodos
Seres Humanos
Lactente
Recém-Nascido
Papel Profissional
Patologia da Fala e Linguagem/métodos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; REVIEW
[Em] Mês de entrada:1711
[Cu] Atualização por classe:171129
[Lr] Data última revisão:
171129
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:171128
[St] Status:MEDLINE


  10 / 2526 MEDLINE  
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[PMID]:29173713
[Au] Autor:Capone Singleton N
[Ad] Endereço:Department of Speech-Language Pathology, School of Health and Medical Sciences, Seton Hall University, 400 South Orange Avenue, South Orange, NJ 07079, USA. Electronic address: nina.capone@shu.edu.
[Ti] Título:Late Talkers: Why the Wait-and-See Approach Is Outdated.
[So] Source:Pediatr Clin North Am;65(1):13-29, 2018 Feb.
[Is] ISSN:1557-8240
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:From a speech-language pathology perspective, there is a gap in interprofessional education/practice (IPE/IPP) that leads to a wait-and-see approach with late talkers (LT). In line with the American Speech-Language-Hearing Association's Strategic Pathway to Excellence, this article attempts to bridge the gap, reexamining the panoptic view that most LT "catch up" to their peers. The LT who persist with language disorder should not be overlooked. Late talking can impact socialization and school readiness, and can place some toddlers at risk for life-long disability. Each state's early intervention program has an established IPP infrastructure. Parent-implemented intervention addresses risks and maximizes protective factors.
[Mh] Termos MeSH primário: Intervenção Precoce (Educação)
Transtornos do Desenvolvimento da Linguagem/diagnóstico
Transtornos do Desenvolvimento da Linguagem/terapia
Terapia da Linguagem
Encaminhamento e Consulta
Conduta Expectante
[Mh] Termos MeSH secundário: Pré-Escolar
Seres Humanos
Lactente
Transtornos do Desenvolvimento da Linguagem/etiologia
Programas de Rastreamento
Pais
Equipe de Assistência ao Paciente
Pediatria
Medição de Risco
Fatores de Risco
Patologia da Fala e Linguagem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; REVIEW
[Em] Mês de entrada:1711
[Cu] Atualização por classe:171129
[Lr] Data última revisão:
171129
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:171128
[St] Status:MEDLINE



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