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[PMID]:29240484
[Au] Autor:Thorpe G
[Ad] Endereço:Lecturer in Nursing Sciences, University of East Anglia and Honorary Colorectal & Stoma Care Specialist Nurse, Norfolk and Norwich University Hospitals NHS Foundation Trust.
[Ti] Título:A specialist in research and practice.
[So] Source:Br J Nurs;26(22):S28, 2017 Dec 14.
[Is] ISSN:0966-0461
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Gabrielle Thorpe, Lecturer in Nursing Sciences, University of East Anglia and Honorary Colorectal & Stoma Care Specialist Nurse, Norfolk and Norwich University Hospitals NHS Foundation Trust, Gabrielle.Thorpe@uea.ac.uk.
[Mh] Termos MeSH primário: Cirurgia Colorretal
Pesquisa em Enfermagem
Especialidades de Enfermagem
[Mh] Termos MeSH secundário: Reino Unido
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180306
[Lr] Data última revisão:
180306
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171215
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.12968/bjon.2017.26.22.S28


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[PMID]:29235829
[Ti] Título:Clinical nurse specialist.
[So] Source:Can Nurse;113(2):7, 2017 Mar-Apr.
[Is] ISSN:0008-4581
[Cp] País de publicação:Canada
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Especialidades de Enfermagem
[Mh] Termos MeSH secundário: Canadá
Sociedades de Enfermagem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1801
[Cu] Atualização por classe:180123
[Lr] Data última revisão:
180123
[Sb] Subgrupo de revista:IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:171214
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29257365
[Au] Autor:Thompson D
[Ti] Título:RELIABLE ALLERGY RESOURCES.
[So] Source:Aust Nurs Midwifery J;24(7):24, 2017 02.
[Is] ISSN:2202-7114
[Cp] País de publicação:Australia
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Allergic conditions now affect 20% of the Australian population (Mullins et al. 2015). This means that nurses in different clinical practice fields will be involved in involved in caring for patients who may also have an allergic condition.
[Mh] Termos MeSH primário: Anafilaxia/enfermagem
Educação Continuada em Enfermagem
Hipersensibilidade/enfermagem
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Especialidades de Enfermagem/educação
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1801
[Cu] Atualização por classe:180118
[Lr] Data última revisão:
180118
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171220
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29251480
[Au] Autor:Smith A
[Ti] Título:HEALTH IN CAPTIVITY, A NURSE-LED WELLBEING CLINIC FOR MALE PRISONERS.
[So] Source:Aust Nurs Midwifery J;24(5):40, 2016 11.
[Is] ISSN:2202-7114
[Cp] País de publicação:Australia
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:It is traditionally hard to engage men in preventive healthcare, and it is no easier in a custodial environment.
[Mh] Termos MeSH primário: Prevenção Primária
Prisioneiros
Prisões
Especialidades de Enfermagem
[Mh] Termos MeSH secundário: Austrália
Redução do Dano
Seres Humanos
Masculino
Autonomia Profissional
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1801
[Cu] Atualização por classe:180118
[Lr] Data última revisão:
180118
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171219
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29076860
[Au] Autor:Cibrian K
[Ti] Título:Nurse Staffing Patterns in Relation to Patient Experience of Care.
[So] Source:Am J Nurs;117(11):61-62, 2017 Nov.
[Is] ISSN:1538-7488
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:According to this study.
[Mh] Termos MeSH primário: Relações Enfermeiro-Paciente
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/estatística & dados numéricos
Assistência Centrada no Paciente/organização & administração
Admissão e Escalonamento de Pessoal/estatística & dados numéricos
Carga de Trabalho/estatística & dados numéricos
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Modelos de Enfermagem
Indicadores de Qualidade em Assistência à Saúde
Especialidades de Enfermagem
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1711
[Cu] Atualização por classe:171109
[Lr] Data última revisão:
171109
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:171028
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NAJ.0000526752.91797.98


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[PMID]:28891876
[Au] Autor:Boyer SA; Valdez-Delgado KK; Huss JL; Barker AJ; Mann-Salinas EA
[Ad] Endereço:Susan A. Boyer, DNP, RN, is Executive Director of Vermont Nurses in Partnership, Inc., Windsor. Krystal K. Valdez-Delgado, BSN, RN, is Geneva Foundation Research Nurse Coordinator at the U.S. Army Institute of Surgical Research, Ft. Sam Houston, San Antonio, Texas. Jody L. Huss, MSN, RN, is a Major in the U.S. Air Force MEDCOM and Clinical Nurse Specialist for the Emergency Department at San Antonio Military Medical Center, Texas. Amber J. Barker, MSN, RN, is a Major in the U.S. Air Force MEDCOM and Clinical Nurse Specialist for the Maternal Child Section at San Antonio Military Medical Center, Texas. Elizabeth A. Mann-Salinas, PhD, RN, FCCM, ANC, is a Colonel in the U.S. Army MEDCOM and Task Area Director in the U.S. Army Institute of Surgical Research, San Antonio, Texas.
[Ti] Título:Impact of a Nurse Residency Program on Transition to Specialty Practice.
[So] Source:J Nurses Prof Dev;33(5):220-227, 2017 Sep/Oct.
[Is] ISSN:2169-981X
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:A nurse residency program can support transition for new-to-specialty nurses but requires commitment of time and resources. This implementation project used a specialty residency program shown to be effective in a Burn Center, and translated it into the Emergency Department and Maternal Child Health area located within the same medical treatment facility. Preceptor survey responses and leadership assessment of program suitability provided data related to intervention impact. The evidence pertaining to developing specialty knowledge, skills, competency, and clinical reasoning validated program efficacy. Project outcomes justify investment in building a standardized transitional support system.
[Mh] Termos MeSH primário: Competência Clínica
Internato e Residência/métodos
Liderança
Especialidades de Enfermagem/educação
[Mh] Termos MeSH secundário: Avaliação Educacional/métodos
Seres Humanos
Pesquisa em Enfermagem
Avaliação de Programas e Projetos de Saúde
Desenvolvimento de Pessoal
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171031
[Lr] Data última revisão:
171031
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170912
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/NND.0000000000000384


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[PMID]:28704081
[Au] Autor:Tarff S; Porter L
[Ad] Endereço:Liver Nurse Specialists, Medical Division, Gastroenterology, Basildon & Thurrock University Hospital.
[Ti] Título:BJN Awards: Hepatology and Liver Nurse of the Year Runner up 2017.
[So] Source:Br J Nurs;26(13):732, 2017 Jul 13.
[Is] ISSN:0966-0461
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Distinções e Prêmios
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital
[Mh] Termos MeSH secundário: Gastroenterologia
Seres Humanos
Especialidades de Enfermagem
Reino Unido
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1709
[Cu] Atualização por classe:170919
[Lr] Data última revisão:
170919
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170714
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.12968/bjon.2017.26.13.732


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[PMID]:28692903
[Au] Autor:Woo CH; Park JY
[Ad] Endereço:College of Nursing, Konyang University, 158, Kwanjeodong, Seo-gu, Daejeon, Republic of Korea. Electronic address: createjane@konyang.ac.kr.
[Ti] Título:Specialty satisfaction, positive psychological capital, and nursing professional values in nursing students: A cross-sectional survey.
[So] Source:Nurse Educ Today;57:24-28, 2017 Oct.
[Is] ISSN:1532-2793
[Cp] País de publicação:Scotland
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:BACKGROUND: Ideally, college majors should be chosen to achieve self-realization and correspond to self-concept. However, some students select a major based on extrinsic factors, rather than aptitude or interests, because of a lack of employment opportunities. If they have negative college experiences with an unsatisfactory major, they might not engage fully in their occupation following graduation. OBJECTIVE: This study aimed to identify factors affecting specialty satisfaction in preclinical practice nursing-college students. DESIGN: A cross-sectional descriptive survey. SETTING: A nonprobability convenience sample of 312 nursing-college students at colleges in Deajeon City, South Korea. The survey questionnaire was distributed to those who agreed to participate. PARTICIPANTS: Freshmen and sophomore nursing students (n=312). METHODS: Participants were 312 students at colleges in Deajeon City. A structured questionnaire was used to collect data, which were analyzed using SPSS/WIN. RESULTS: Positive psychological capital and nursing professional values were positively correlated with specialty satisfaction. Significant predictors for specialty satisfaction included hope and optimism (as components of positive psychological capital), the roles of nursing service and originality of nursing (as nursing professional values), and aptitude/interests and job value (as motives for selecting a major). CONCLUSION: The findings suggested that nursing students' specialty satisfaction was partially linked to positive psychological capital and professional values. Therefore, the promotion of positive factors should be useful in enhancing specialty satisfaction in preclinical-practice nursing-college students.
[Mh] Termos MeSH primário: Motivação
Satisfação Pessoal
Autoimagem
Especialidades de Enfermagem/educação
Estudantes de Enfermagem/psicologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Estudos Transversais
Bacharelado em Enfermagem
Feminino
Esperança
Seres Humanos
Masculino
República da Coreia
Inquéritos e Questionários
Adulto Jovem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171010
[Lr] Data última revisão:
171010
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170711
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:28683039
[Au] Autor:Cobb SC
[Ad] Endereço:Susan C. Cobb, PhD, RN-BC, is Director, Professional Development & Practice Innovation, Fox Chase Cancer Center, Philadelphia, Pennsylvania.
[Ti] Título:Application Strategies and Tips for Using the Nursing Professional Development Practice Model.
[So] Source:J Nurses Prof Dev;33(4):213-216, 2017 Jul/Aug.
[Is] ISSN:2169-981X
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:In the past year since the 3rd edition of the Nursing Professional Development: Scope and Standards of Practice was released, many Nursing Professional Development departments across the nation have incorporated this foundational document into their practice. In this column, we continue to describe the activities of our colleagues to integrate the scope and standards into practice.
[Mh] Termos MeSH primário: Profissionais de Enfermagem/normas
Especialidades de Enfermagem
Desenvolvimento de Pessoal/normas
[Mh] Termos MeSH secundário: Competência Clínica/normas
Seres Humanos
Profissionais de Enfermagem/psicologia
Sociedades de Enfermagem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1709
[Cu] Atualização por classe:170911
[Lr] Data última revisão:
170911
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170707
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/NND.0000000000000364


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[PMID]:28471880
[Au] Autor:Gray M
[Ti] Título:Context for Practice: Impact of WOC Nurse in the Acute Care Setting.
[So] Source:J Wound Ostomy Continence Nurs;44(3):208-209, 2017 May/Jun.
[Is] ISSN:1528-3976
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Especialidades de Enfermagem/normas
Cicatrização
[Mh] Termos MeSH secundário: Custos de Cuidados de Saúde/normas
Seres Humanos
Avaliação de Resultados da Assistência ao Paciente
Satisfação do Paciente
Sociedades de Enfermagem/organização & administração
[Pt] Tipo de publicação:EDITORIAL
[Em] Mês de entrada:1711
[Cu] Atualização por classe:171102
[Lr] Data última revisão:
171102
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170505
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/WON.0000000000000336



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