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[PMID]:29443476
[Au] Autor:Cunningham M; Pergamit M
[Ti] Título:Housing Matters for Families: Promising Practices from Child Welfare Agencies.
[So] Source:Child Welfare;94(1):123-140, 2015.
[Is] ISSN:0009-4021
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:There is growing acknowledgement that housing can provide more than shelter, a basic need. Housing can also act as a foundation, helping families stay together.The provision of housing as a prevention or protective strategy against child maltreatment has not been widely used by child welfare agencies. A small subset of child welfare agencies across the country, however, is incorporating housing into their response to cases of child abuse and neglect. Using qualitative data from ongoing studies of HUD's Family Unification Program (FUP) and the Children's Bureau supportive housing demonstration for high-need child welfare involved families, we describe some of the promising practices agencies are implementing and testing. Though evaluations of these programs are not yet complete, there is a lot the field can learn from these approaches. This paper provides an overview of seven promising strategies: (1) partnering with public housing agencies and leveraging resources; (2) assessing the housing needs of child welfare involved families; (3) triaging and providing housing resources based on needs; (4) providing housing first, not. last; (5) developing housing stability plans and shared case plans; (6) screening families into housing, rather than screening out; and (7) providing housing search assistance.
[Mh] Termos MeSH primário: Bem-Estar da Criança
Características da Família
Pessoas em Situação de Rua
Habitação
Serviço Social
[Mh] Termos MeSH secundário: Adolescente
Criança
Pré-Escolar
Seres Humanos
Lactente
Recém-Nascido
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180301
[Lr] Data última revisão:
180301
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:180215
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29206959
[Au] Autor:Doherty T; DeVylder J
[Ad] Endereço:Wendt Center for Loss and Healing, Washington, DC. School of Social Work, University of Maryland, Baltimore.
[Ti] Título:Identifying Risk for Suicide.
[So] Source:Health Soc Work;41(3):205-207, 2016 Aug 01.
[Is] ISSN:0360-7283
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Medição de Risco
Serviço Social
Suicídio
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Fatores de Risco
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171206
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1093/hsw/hlw033


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[PMID]:29206973
[Au] Autor:Johnson KJ; Hong M; Inoue M; Adamek ME
[Ad] Endereço:School of Social Work, Indiana University-Purdue University Indianapolis.
[Ti] Título:Social Work Should Be More Proactive in Addressing the Need to Plan for End of Life.
[So] Source:Health Soc Work;41(4):271-274, 2016 Nov 20.
[Is] ISSN:0360-7283
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Papel Profissional
Serviço Social
Assistência Terminal
[Mh] Termos MeSH secundário: Atitude Frente à Morte
Pesquisa sobre Serviços de Saúde
Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171206
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1093/hsw/hlw021


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[PMID]:29206957
[Au] Autor:DeVylder J
[Ad] Endereço:University of Maryland, Baltimore.
[Ti] Título:Sleep as an Underused Target for Rapid Response in the Treatment of Depression and Suicidal Ideation.
[So] Source:Health Soc Work;41(3):211, 2016 Aug 01.
[Is] ISSN:0360-7283
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Anestésicos Dissociativos/uso terapêutico
Estimulação Encefálica Profunda
Depressão/terapia
Ketamina/uso terapêutico
Privação do Sono
Serviço Social
Ideação Suicida
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:LETTER
[Nm] Nome de substância:
0 (Anesthetics, Dissociative); 690G0D6V8H (Ketamine)
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171206
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1093/hsw/hlw031


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[PMID]:29206955
[Au] Autor:Rizzo VM; Rowe JM; Shier Kricke G; Krajci K; Golden R
[Ad] Endereço:Department of Social Work, Binghamton University, PO Box 6000, Binghamton, NY 13902; Department of Social Work, University of Wisconsin-Whitewater. Center for Health Care Studies, Northwestern University, Chicago. Health and Aging, Rush University Medical Center, Chicago.
[Ti] Título:AIMS: A Care Coordination Model to Improve Patient Health Outcomes.
[So] Source:Health Soc Work;41(3):191-195, 2016 Aug 01.
[Is] ISSN:0360-7283
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Assistência Centrada no Paciente/organização & administração
Serviço Social
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Idoso
Idoso de 80 Anos ou mais
Administração de Caso/organização & administração
Comportamento Cooperativo
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
Equipe de Assistência ao Paciente/organização & administração
Satisfação do Paciente
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171206
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1093/hsw/hlw029


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[PMID]:29206954
[Au] Autor:Rine CM
[Ad] Endereço:Department of Social Work, Hendricks Hall G-37, Edinboro University of Pennsylvania, 235 Scotland Road, Edinboro, PA 16444.
[Ti] Título:Social Determinants of Health: Grand Challenges in Social Work's Future.
[So] Source:Health Soc Work;41(3):143-145, 2016 Aug 01.
[Is] ISSN:0360-7283
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Determinantes Sociais da Saúde
Serviço Social/tendências
[Mh] Termos MeSH secundário: Previsões
Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:EDITORIAL
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171206
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1093/hsw/hlw028


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[PMID]:29206952
[Au] Autor:MacDougall H
[Ad] Endereço:3144 Chowen Avenue South #211, Minneapolis, MN 55416.
[Ti] Título:Dental Disparities among Low-Income American Adults: A Social Work Perspective.
[So] Source:Health Soc Work;41(3):208-210, 2016 Aug 01.
[Is] ISSN:0360-7283
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Assistência Odontológica
Disparidades em Assistência à Saúde
Renda/estatística & dados numéricos
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Pobreza
Serviço Social
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171206
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1093/hsw/hlw026


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[PMID]:29206948
[Au] Autor:Werner-Lin A; McCoyd JLM; Doyle MH; Gehlert SJ
[Ad] Endereço:University of Pennsylvania Social Policy and Practice, 3701 Locust Walk, Philadelphia, PA 19104; School of Social Work, Rutgers University, the State University of New Jersey, New Brunswick. Quinnipiac School of Health Sciences, Hamden, CT. George Warren Brown School of Social Work, Washington Unive
[Ti] Título:Leadership, Literacy, and Translational Expertise in Genomics: Challenges and Opportunities for Social Work.
[So] Source:Health Soc Work;41(3):e52-e59, 2016 Aug 01.
[Is] ISSN:0360-7283
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:The transdisciplinary field of genomics is revolutionizing conceptualizations of health, mental health, family formation, and public policy. Many professions must rapidly acquire genomic expertise to maintain state-of-the-art knowledge in their practice. Calls for social workers to build genomic capacity come regularly, yet social work education has not prepared practitioners to join the genomics workforce in providing socially just, ethically informed care to all clients, particularly those from vulnerable and marginalized groups. The authors suggest a set of action steps for bringing social work skills and practice into the 21st century. They propose that good genomic practice entails bringing social work values, skills, and behaviors to genomics. With education and training, social workers may facilitate socially just dissemination of genomic knowledge and services across practice domains. Increased genomic literacy will support the profession's mission to address disparities in health, health care access, and mortality.
[Mh] Termos MeSH primário: Genômica/educação
Liderança
Alfabetização
Serviço Social
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Política Pública
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171206
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1093/hsw/hlw022


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[PMID]:29236540
[Au] Autor:Browne T; Keefe RH; Ruth BJ; Cox H; Maramaldi P; Rishel C; Rountree M; Zlotnik J; Marshall J
[Ad] Endereço:Teri Browne is with the University of South Carolina College of Social Work, Columbia. Robert H. Keefe is with the University at Buffalo School of Social Work, State University of New York. Betty J. Ruth is with the Boston University School of Social Work, Boston, MA. Harold Cox is with the Boston U
[Ti] Título:Advancing Social Work Education for Health Impact.
[So] Source:Am J Public Health;107(S3):S229-S235, 2017 Dec.
[Is] ISSN:1541-0048
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Social work education plays a critical role in preparing social workers to lead efforts that improve health. Because of the dynamic health care landscape, schools of social work must educate students to facilitate health care system improvements, enhance population health, and reduce medical costs. We reviewed the existing contributions of social work education and provided recommendations for improving the education of social workers in 6 key areas: aging, behavioral health, community health, global health, health reform, and health policy. We argue for systemic improvement in the curriculum at every level of education, including substantive increases in content in health, health care, health care ethics, and evaluating practice outcomes in health settings. Schools of social work can further increase the impact of the profession by enhancing the curricular focus on broad content areas such as prevention, health equity, population and community health, and health advocacy.
[Mh] Termos MeSH primário: Agentes Comunitários de Saúde/educação
Competência Profissional/normas
Serviço Social/educação
[Mh] Termos MeSH secundário: Currículo/normas
Feminino
Reforma dos Serviços de Saúde
Seres Humanos
Masculino
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1712
[Cu] Atualização por classe:171227
[Lr] Data última revisão:
171227
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:171214
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.2105/AJPH.2017.304054


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[PMID]:29236538
[Au] Autor:Ruth BJ; Wachman MK; Marshall JW; Backman AR; Harrington CB; Schultz NS; Ouimet KJ
[Ad] Endereço:Betty J. Ruth, Madeline K. Wachman, Calla B. Harrington, and Kaitlyn J. Ouimet are with Boston University School of Social Work, Boston, MA. Jamie W. Marshall is with the Group for Public Health Social Work Initiatives, Boston. Allison R. Backman and Neena S. Schultz are with Boston University Schoo
[Ti] Título:Health in All Social Work Programs: Findings From a US National Analysis.
[So] Source:Am J Public Health;107(S3):S267-S273, 2017 Dec.
[Is] ISSN:1541-0048
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:OBJECTIVES: To establish a baseline of health content in 4 domains of US social work education-baccalaureate, master's, doctoral, and continuing education programs-and to introduce the Social Work Health Impact Model, illustrating social work's multifaceted health services, from clinical to wide-lens population health approaches. METHODS: We analyzed US social work programs' Web site content to determine amount and types of health content in mission statements, courses, and specializations. Coding criterion determined if content was (1) health or health-related (HHR) and (2) had wide-lens health (WLH) emphasis. A second iteration categorized HHR and WLH courses into health topics. RESULTS: We reviewed 4831 courses. We found broad HHR content in baccalaureate, master's, and continuing education curricula; doctoral programs had limited health content. We identified minimal WLH content across all domains. Topical analysis indicated that more than 50% of courses concentrated on 3 areas: mental and behavioral health, abuse and violence, and substance use and addictions. CONCLUSIONS: As a core health profession, social work must strengthen its health and wide-lens content to better prepare graduates for integrated practice and collaboration in the changing health environment.
[Mh] Termos MeSH primário: Educação Profissional em Saúde Pública/estatística & dados numéricos
Serviço Social/educação
Assistentes Sociais/educação
[Mh] Termos MeSH secundário: Educação Baseada em Competências/organização & administração
Aconselhamento/educação
Currículo
Ocupações em Saúde/educação
Seres Humanos
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1712
[Cu] Atualização por classe:171227
[Lr] Data última revisão:
171227
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:171214
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.2105/AJPH.2017.304034



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