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[PMID]:28260265
[Au] Autor:Fraenkel A; Lee LR; Lee GA
[Ti] Título:Managing corneal foreign bodies in office-based general practice.
[So] Source:Aust Fam Physician;46(3):89-93, 2017 Mar.
[Is] ISSN:0300-8495
[Cp] País de publicação:Australia
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:BACKGROUND: Patients with a corneal foreign body may first present to their general practitioner (GP). Safe and efficacious management of these presentations avoids sight-threatening and eye-threatening complications. Removal of a simple, superficial foreign body without a slit lamp is within The Royal Australian College of General Practitioners' (RACGP's) curriculum and scope of practice. Knowing the rele-vant procedural skills and indications for referral is equally important. OBJECTIVE: The objective of this article is to provide an evidence-based and expert-based guide to the management of corneal foreign bodies in the GP's office. DISCUSSION: History is key to identifying patient characteristics and mechanisms of ocular injury that are red flags for referral. Examination tech-niques and methods of superficial foreign body removal without a slit lamp are outlined, as well as the procedural threshold for referral to an ophthalmologist.
[Mh] Termos MeSH primário: Competência Clínica
Lesões da Córnea/terapia
Reeducação Profissional/métodos
Corpos Estranhos no Olho/terapia
Visita a Consultório Médico
Médicos de Família/educação
[Mh] Termos MeSH secundário: Austrália
Lesões da Córnea/diagnóstico
Corpos Estranhos no Olho/diagnóstico
Seres Humanos
Exame Físico
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1707
[Cu] Atualização por classe:170707
[Lr] Data última revisão:
170707
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170306
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:28107269
[Au] Autor:Wallen A; McKay L; Santos E; LaFrance H; Veith RM
[Ad] Endereço:Author Affiliations: Nursing Program Education Consultant, Acton, and Retired Chairperson, Department of Nursing, Fitchburg State University (Dr Wallen); Professor and Former Chairperson, Department of Nursing, Fitchburg State University (Ms McKay); Director of Practical Nursing, Assabet Valley Regional Technical School, Marlborough (Ms Santos); Director of Practical Nursing, Montachusett Regional Vocational Technical School, Fitchburg (Ms LaFrance); and Retired Director of Practical Nursing, Assabet Valley Regional Technical School, Marlborough (Ms Veith), Massachusetts.
[Ti] Título:Actualization of a Seamless Nursing Program: Licensed Practical Nurse to Baccalaureate Registered Nurse.
[So] Source:Nurse Educ;42(5):263-266, 2017 Sep/Oct.
[Is] ISSN:1538-9855
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Upward educational mobility of licensed practical nurses (LPNs) is important for their professional development. For the nursing profession, this upward mobility increases workforce diversity. To address the paucity of programs accepting the LPN's education, a team of 6 BSN and LPN nurse educators, backed by 2 universities, developed a seamless LPN-BSN program. This article documents the process, including a needs assessment, curriculum development, admission criteria, implementation, lessons learned, and outcomes.
[Mh] Termos MeSH primário: Bacharelado em Enfermagem/organização & administração
Reeducação Profissional/organização & administração
Técnicos de Enfermagem/educação
[Mh] Termos MeSH secundário: Currículo
Docentes de Enfermagem
Seres Humanos
Determinação de Necessidades de Cuidados de Saúde
Pesquisa em Educação de Enfermagem
Pesquisa em Avaliação de Enfermagem
Desenvolvimento de Programas
Critérios de Admissão Escolar
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171025
[Lr] Data última revisão:
171025
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170121
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/NNE.0000000000000360


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[PMID]:27466917
[Au] Autor:Stubenrauch JM
[Ti] Título:Community College Baccalaureate Nursing Programs Are Growing Nationwide.
[So] Source:Am J Nurs;116(8):19-20, 2016 Aug.
[Is] ISSN:1538-7488
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Innovative RN-to-BSN programs allow students in rural communities to study where they live and work.
[Mh] Termos MeSH primário: Currículo/tendências
Bacharelado em Enfermagem
Modelos Educacionais
Modelos de Enfermagem
[Mh] Termos MeSH secundário: Escolha da Profissão
Reeducação Profissional
Seres Humanos
Nevada
População Rural
Estudantes de Enfermagem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1707
[Cu] Atualização por classe:170817
[Lr] Data última revisão:
170817
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:160729
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NAJ.0000490165.61404.06


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[PMID]:27308920
[Au] Autor:Wise T; Gautam B; Harris R; Casida D; Chapman R; Hammond L
[Ad] Endereço:Author Affiliations: Assistant Professor/Clinical Site Coordinator (Ms Wise and Dr Gautam); Instructor/Clinical Site Coordinator (Mss Harris, Casida, and Chapman and Dr Hammond), 2nd Degree BSN Program, School of Nursing, Texas Tech University Health Sciences Center, Lubbock.
[Ti] Título:Increasing the Registered Nursing Workforce Through a Second-Degree BSN Program Coaching Model.
[So] Source:Nurse Educ;41(6):299-303, 2016 Nov/Dec.
[Is] ISSN:1538-9855
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:The coach model is an innovative approach to clinical education in which registered nurses facilitate clinical instruction. The nursing students are assigned with a specific coach throughout the 12-month accelerated baccalaureate nursing curriculum. The purpose of this article is to share our experience using the coach model for students' clinical education including the benefits, challenges, and outcomes.
[Mh] Termos MeSH primário: Bacharelado em Enfermagem/organização & administração
Reeducação Profissional/organização & administração
Tutoria
Modelos Educacionais
Enfermeiras e Enfermeiros/provisão & distribuição
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Idoso
Currículo
Avaliação Educacional
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
Pesquisa em Educação de Enfermagem
Texas
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1704
[Cu] Atualização por classe:170414
[Lr] Data última revisão:
170414
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:160617
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:27232226
[Au] Autor:Cheek RE; Walsh Dotson JA; Ogilvie LA
[Ti] Título:Continuing Education for Mentors and a Mentoring Program for RN-to-BSN Students.
[So] Source:J Contin Educ Nurs;47(6):272-7, 2016 Jun 01.
[Is] ISSN:1938-2472
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Mentoring programs have been used effectively with graduate and undergraduate nursing students and newly licensed nurses. There are few publications about mentoring for the RN enrolled in a bachelor of science in nursing (RN-to-BSN) program. To address low graduation rates in the public RN-to-BSN nursing programs, the Montana Center to Advance Health Through Nursing designed a mentoring program to help these nurses achieve their BSN. This voluntary program was initiated at an RN-to-BSN program in a 4-year college with six RN students who were paired with a mentor. An interactive, continuing education workshop on mentoring also was developed to prepare experienced nurses for their role as a mentor. This workshop was held nine times across Montana, with a total of 156 attendees. Workshop evaluations were consistently positive. Participants identified time and personality issues as barriers to successful mentoring and recommended expansion of the workshop to a distance-learning format so more nurses could attend. J Contin Educ Nurs. 2016;47(6):272-277.
[Mh] Termos MeSH primário: Educação Continuada/organização & administração
Educação a Distância/organização & administração
Bacharelado em Enfermagem/organização & administração
Reeducação Profissional/organização & administração
Tutoria/organização & administração
Mentores/educação
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Montana
Pesquisa em Educação de Enfermagem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1707
[Cu] Atualização por classe:170713
[Lr] Data última revisão:
170713
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:160528
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3928/00220124-20160518-09


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[PMID]:27119497
[Au] Autor:Schmid L; Jankowiak S; Kaluscha R; Krischak G
[Ad] Endereço:Institut für Rehabilitationsmedizinische Forschung an der Universität Ulm (IFR Ulm), Bad Buchau.
[Ti] Título:[Recommendations for the Stepwise Occupational Reintegration: Can the Characteristic of the Patients Explain the Differences Between the Rehabilitation Centers?].
[Ti] Título:Nachsorgeempfehlungen zur stufenweisen Wiedereingliederung: Inwieweit erklären Rehabilitandenmerkmale die bestehenden Unterschiede zwischen den Einrichtungen?.
[So] Source:Rehabilitation (Stuttg);55(3):167-74, 2016 Jun.
[Is] ISSN:1439-1309
[Cp] País de publicação:Germany
[La] Idioma:ger
[Ab] Resumo:BACKGROUND: The first step to initiate a stepwise occupational reintegration (SOR) is the recommendation of the rehabilitation centers. Therefore rehabilitation centers have a significant impact on the use of SOR. There is evidence that the recommendation rate between the rehabilitation centers differs clearly. The present survey therefore analyses in detail the differences of the recommendation rate and examines which patient-related factors could explain the differences. METHODS: This study is based on analysis of routine data provided by the German pension insurance in Baden-Württemberg (Rehabilitationsstatistikdatenbasis 2013; RSD). In the analyses rehabilitation measures were included if they were conducted by employed patients (18-64 years) with a muscular-skeletal system disease or a disorder of the connective tissue. Logistic regression models were performed to explain the differences in the recommendation rate of the rehabilitation centers. RESULTS: The data of 134 853 rehabilitation measures out of 32 rehabilitation centers were available. The recommendation rate differed between the rehabilitation centers from 1.36-18.53%. The logistic regression analysis showed that the period of working incapacity 12 month before the rehabilitation and the working capacity on the current job were the most important predictors for the recommendation of a SOR by the rehabilitation centers. Also the rehabilitation centers themselves have an important influence. DISCUSSION: The results of this survey indicate that the characteristic of the patients is an important factor for the recommendation of SOR. Additionally the rehabilitation centers themselves have an influence on the recommendation of SOR. The results point to the fact that the rehabilitation centers use different criteria by making a recommendation.
[Mh] Termos MeSH primário: Pessoas com Deficiência/classificação
Pessoas com Deficiência/reabilitação
Reeducação Profissional/estatística & dados numéricos
Encaminhamento e Consulta/estatística & dados numéricos
Centros de Reabilitação/utilização
Reabilitação Vocacional/utilização
[Mh] Termos MeSH secundário: Adolescente
Adulto
Pessoas com Deficiência/estatística & dados numéricos
Feminino
Alemanha/epidemiologia
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
Alocação de Recursos/utilização
Retorno ao Trabalho/estatística & dados numéricos
Educação Vocacional/estatística & dados numéricos
Adulto Jovem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1704
[Cu] Atualização por classe:170406
[Lr] Data última revisão:
170406
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:160428
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1055/s-0042-102737


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[PMID]:27119496
[Au] Autor:Baumann R
[Ad] Endereço:SRH Fernhochschule Riedlingen.
[Ti] Título:[Prediction and Prevention of Dropouts in Vocational Retraining].
[Ti] Título:Prognose und Verhinderung von Abbrüchen bei Qualifizierungen in der beruflichen Rehabilitation..
[So] Source:Rehabilitation (Stuttg);55(3):157-66, 2016 Jun.
[Is] ISSN:1439-1309
[Cp] País de publicação:Germany
[La] Idioma:ger
[Ab] Resumo:UNLABELLED: Principal objective: To verify if a psychological intervention targeting individuals with high resignation tendency prevents dropouts in vocational retraining. For individuals with high resignation tendency a high risk of dropping out was assumed under regular conditions. METHOD: Data was collected at 2 adult education institutes. At the beginning of vocational training the occupational inventory Work-related Behaviour and Experience Patterns (AVEM) was used. The questionnaire allows to classify 4 types of coping behaviour. G: healthy-ambitious, S: unambitious, A: excessively ambitious, B: resigned. Using a quasi-experimental design, the effect of resilience building was verified by comparing a treatment group with a control group. Control group was offered the usual treatment of the education institute. The treatment group was additionally offered two individual meetings and a work-related group treatment focussing on coping behaviour. RESULTS: Given a very high resignation tendency in both groups, dropping out of rehabilitation was less frequent in the treatment group. Other individuals tended to drop out more frequently, but this is not statistically significant. CONCLUSION: The study shows that work-related resilience building helps to minimize risk of dropping out of vocational rehabilitation in the case of extremely resigned coping behaviour.
[Mh] Termos MeSH primário: Pessoas com Deficiência/reabilitação
Reeducação Profissional/estatística & dados numéricos
Promoção da Saúde/estatística & dados numéricos
Pacientes Desistentes do Tratamento/estatística & dados numéricos
Reabilitação Vocacional/utilização
Educação Vocacional/estatística & dados numéricos
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Pessoas com Deficiência/psicologia
Pessoas com Deficiência/estatística & dados numéricos
Feminino
Alemanha/epidemiologia
Seres Humanos
Masculino
Pacientes Desistentes do Tratamento/psicologia
Participação do Paciente/utilização
Prognóstico
Reabilitação Vocacional/métodos
Reabilitação Vocacional/psicologia
Estudos Retrospectivos
Resultado do Tratamento
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1704
[Cu] Atualização por classe:170406
[Lr] Data última revisão:
170406
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:160428
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1055/s-0042-103205


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[PMID]:26692304
[Au] Autor:Gaisser D; Ciurzynski SM
[Ad] Endereço:D'Arcy Gaisser is an assistant professor of clinical nursing at The College at Brockport, in Brockport, N.Y. Susan Ciurzynski is an associate professor of clinical nursing at the University of Rochester and a senior APRN at Golisano Children's Hospital in Rochester, N.Y.
[Ti] Título:Reaching for the stars: RN to BSN.
[So] Source:Nursing;46(1):18-20, 2016 Jan.
[Is] ISSN:1538-8689
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Bacharelado em Enfermagem/organização & administração
Reeducação Profissional/organização & administração
Enfermeiras e Enfermeiros/psicologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Pesquisa em Educação de Enfermagem
Pesquisa em Avaliação de Enfermagem
Inovação Organizacional
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1604
[Cu] Atualização por classe:151222
[Lr] Data última revisão:
151222
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:151223
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NURSE.0000475494.39278.5d


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Texto completo
[PMID]:26374736
[Au] Autor:Korade RS; Dhande LA; Bendhari ML; Patel AB
[Ad] Endereço:Department of Pediatrics, SMBT Medical College and Research Centre, Nandi Hills, Dhamanagoan, Tal- Igatpuri, Dist-Nashik, Maharashtra, 422403, India. drrajkorde84@gmail.com.
[Ti] Título:Can Re-training in Baby Friendly Hospital Initiative (BFHI) Improve Breast Feeding Indicators?
[So] Source:Indian J Pediatr;83(5):475-6, 2016 May.
[Is] ISSN:0973-7693
[Cp] País de publicação:India
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Alimentação Artificial/métodos
Aleitamento Materno/métodos
Reeducação Profissional/métodos
Cuidado do Lactente
Educação Pré-Natal
Desenvolvimento de Pessoal/métodos
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Avaliação Educacional
Feminino
Seres Humanos
Índia
Lactente
Cuidado do Lactente/métodos
Cuidado do Lactente/normas
Gravidez
Educação Pré-Natal/métodos
Educação Pré-Natal/normas
Estudos Prospectivos
Melhoria de Qualidade
Encaminhamento e Consulta/normas
Atenção Terciária à Saúde/métodos
Atenção Terciária à Saúde/normas
[Pt] Tipo de publicação:LETTER; RESEARCH SUPPORT, NON-U.S. GOV'T
[Em] Mês de entrada:1702
[Cu] Atualização por classe:171109
[Lr] Data última revisão:
171109
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:150917
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1007/s12098-015-1896-y


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[PMID]:26676737
[Au] Autor:Bethge M; Streibelt M
[Ad] Endereço:Institut für Sozialmedizin und Epidemiologie, Universität zu Lübeck.
[Ti] Título:[Are Two-Year Vocational Retraining Programs Really Better than One-Year Programs? Findings of a Propensity Score Matched Analysis].
[Ti] Título:Sind Vollqualifizierungen wirklich besser als Teilqualifizierungen? Ergebnisse einer Propensity Score gematchten Analyse..
[So] Source:Rehabilitation (Stuttg);54(6):389-95, 2015 Dec.
[Is] ISSN:1439-1309
[Cp] País de publicação:Germany
[La] Idioma:ger
[Ab] Resumo:AIM OF THE STUDY: To analyze if one- and 2-year vocational retraining programs achieve similar effects on employment. METHODS: Analyses were performed with longitudinal administrative data. We included persons aged 18-59 years, who started their retraining between January and June 2005. One- and 2-year program participants were matched by propensity scores. RESULTS: The matched groups were balanced regarding all baseline scores (one-year program: n=514; 2-year program: n=514). 4 and 5 years after start of the vocational retraining program, annual income, the duration of welfare benefits and the risk of a disability pension were comparable in both groups. However, the accumulative income between 2005 and 2009 was 9 294 Euro higher (95% CI: 3 656-14 932 Euro) in one-year retraining participants. Moreover, participants of one-year programs received less welfare benefits. CONCLUSION: The development of a vocational rehabilitation strategy needs to consider the accumulative advantage of one-year programs.
[Mh] Termos MeSH primário: Pessoas com Deficiência/reabilitação
Pessoas com Deficiência/estatística & dados numéricos
Reeducação Profissional/economia
Renda/estatística & dados numéricos
Avaliação de Resultados (Cuidados de Saúde)/métodos
Reabilitação Vocacional/economia
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Reeducação Profissional/estatística & dados numéricos
Feminino
Alemanha/epidemiologia
Seres Humanos
Masculino
Análise por Pareamento
Meia-Idade
Avaliação de Resultados (Cuidados de Saúde)/economia
Pontuação de Propensão
Reabilitação Vocacional/métodos
Reabilitação Vocacional/estatística & dados numéricos
Resultado do Tratamento
Adulto Jovem
[Pt] Tipo de publicação:COMPARATIVE STUDY; CONTROLLED CLINICAL TRIAL; ENGLISH ABSTRACT; JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1609
[Cu] Atualização por classe:151217
[Lr] Data última revisão:
151217
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:151218
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1055/s-0041-108682



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