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[PMID]:29240483
[Au] Autor:Burch J; Taylor C
[Ad] Endereço:Head of Gastrointestinal Nurse Education, St Mark's Hospital, Harrow.
[Ti] Título:Evaluating a nurse scholarship programme: realising potential.
[So] Source:Br J Nurs;26(22):S17-S23, 2017 Dec 14.
[Is] ISSN:0966-0461
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Evaluation is an integral component of any nurse education programme and ideally requires a multi-method approach. This article describes both the formative and summative evaluation of the St Mark's Burdett nurse scholarship from the perspective of the health professionals involved. During the nursing scholar's specialty placements, their achievements were recorded alongside a more detailed insight into their ongoing development during weekly supervision sessions. The summative evaluation comprised recording their attendance at taught study days, progress in academic modules and one-to-one interviews. A survey was also conducted to gather feedback about the scholarship. The evaluation indicated that this programme helped the nursing scholars gain exposure to a broad range of gastrointestinal nursing clinical environments, provided them with the resources needed to continue to develop academically and professionally, and helped them to achieve career progression in specialist nursing.
[Mh] Termos MeSH primário: Competência Clínica
Educação em Enfermagem
Bolsas de Estudo
[Mh] Termos MeSH secundário: Avaliação de Programas e Projetos de Saúde
Reino Unido
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180306
[Lr] Data última revisão:
180306
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171215
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.12968/bjon.2017.26.22.S17


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[PMID]:29231642
[Au] Autor:Evensen S
[Ti] Título:Pleien og pleierne i Rikshospitalets første 50 år..
[So] Source:Tidsskr Nor Laegeforen;137(23-24), 2017 12 12.
[Is] ISSN:0807-7096
[Cp] País de publicação:Norway
[La] Idioma:nor
[Mh] Termos MeSH primário: História da Enfermagem
Hospitais Universitários/história
[Mh] Termos MeSH secundário: Educação em Enfermagem/história
História do Século XIX
Seres Humanos
Noruega
[Pt] Tipo de publicação:HISTORICAL ARTICLE; JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180306
[Lr] Data última revisão:
180306
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171213
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.4045/tidsskr.17.0568


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[PMID]:29220557
[Au] Autor:Benhaberou-Brun D
[Ti] Título:Apprendre grâce à la stimulation..
[So] Source:Perspect Infirm;14(3):26-30, 2017 May-Jun.
[Is] ISSN:1708-1890
[Cp] País de publicação:Canada
[La] Idioma:fre
[Mh] Termos MeSH primário: Educação em Enfermagem/métodos
Treinamento por Simulação
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180306
[Lr] Data última revisão:
180306
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171209
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:28459495
[Au] Autor:Lee YW; Lin HL; Tseng HL; Tsai YM; Lee-Hsieh J
[Ti] Título:Using Training Needs Assessment to Develop a Nurse Preceptor-Centered Training Program.
[So] Source:J Contin Educ Nurs;48(5):220-229, 2017 May 01.
[Is] ISSN:1938-2472
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:BACKGROUND: Studies reveal that most nurse preceptor preparation programs do not meet nurse preceptors' training needs. This study thus developed a nurse preceptor-centered training program (NPCTP) in Taiwan. METHOD: The ADDIE model was used for the instructional design. On the basis of the nurse preceptors' training needs assessment, the research team developed the NPCTP. Content was adopted from the authentic experiences of preceptors and new graduate nurses (NGNs) using interview data to make 81 videos with computer avatars and 10 live actor films. Each course was taught as nine instructional events. The NPCTP was evaluated using reflection quizzes, preceptors' self-evaluations, NGNs' evaluations, and focus group interviews. RESULTS: The NPCTP enhanced preceptors' clinical teaching behaviors and had a positive influence on NGNs. The NGN evaluation was even better than the preceptors' self-evaluation. CONCLUSION: This article provides the what and how for an NPCTP in Taiwan. J Contin Nurs Educ. 2017;48(5):220-229.
[Mh] Termos MeSH primário: Educação em Enfermagem/organização & administração
Capacitação em Serviço/organização & administração
Determinação de Necessidades de Cuidados de Saúde
Preceptoria/organização & administração
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
Inquéritos e Questionários
Taiwan
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180305
[Lr] Data última revisão:
180305
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170502
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3928/00220124-20170418-07


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[PMID]:29194311
[Au] Autor:Skiba DJ
[Ad] Endereço:The author declares no conflict of interest.
[Ti] Título:Augmented Intelligence and Nursing.
[So] Source:Nurs Educ Perspect;38(2):108-109, 2017 Mar/Apr.
[Is] ISSN:1536-5026
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Inteligência Artificial/tendências
Educação em Enfermagem/tendências
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NEP.0000000000000124


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[PMID]:29194298
[Au] Autor:Kardong-Edgren S; Oermann MH; Rizzolo MA; Odom-Maryon T
[Ad] Endereço:About the Authors Suzan Kardong-Edgren, PhD, RN, CHSE, FAAN, ANEF, is a professor and director of the RISE Center, School of Nursing and Health Sciences, Robert Morris University, Moon Township, Pennsylvania. Marilyn H. Oermann, PhD, RN, FAAN, ANEF, is Thelma M. Ingles Professor of Nursing and director of evaluation and educational research, Duke University School of Nursing, Durham, North Carolina. Mary Anne Rizzolo, EdD, RN, FAAN, ANEF, is a consultant for the National League for Nursing. Tamara Odom-Maryon, PhD, is a professor of research, Washington State University College of Nursing, Spokane. For more information, contact Dr. Kardong-Edgren at kardongedgren@rmu.edu.
[Ti] Título:Establishing Inter- and Intrarater Reliability for High-Stakes Testing Using Simulation.
[So] Source:Nurs Educ Perspect;38(2):63-68, 2017 Mar/Apr.
[Is] ISSN:1536-5026
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:AIM: This article reports one method to develop a standardized training method to establish the inter- and intrarater reliability of a group of raters for high-stakes testing. BACKGROUND: Simulation is used increasingly for high-stakes testing, but without research into the development of inter- and intrarater reliability for raters. METHOD: Eleven raters were trained using a standardized methodology. Raters scored 28 student videos over a six-week period. Raters then rescored all videos over a two-day period to establish both intra- and interrater reliability. RESULTS: One rater demonstrated poor intrarater reliability; a second rater failed all students. Kappa statistics improved from the moderate to substantial agreement range with the exclusion of the two outlier raters' scores. CONCLUSION: There may be faculty who, for different reasons, should not be included in high-stakes testing evaluations. All faculty are content experts, but not all are expert evaluators.
[Mh] Termos MeSH primário: Educação em Enfermagem/métodos
Avaliação Educacional
Treinamento por Simulação/métodos
Gravação de Videoteipe
[Mh] Termos MeSH secundário: Docentes de Enfermagem
Seres Humanos
Reprodutibilidade dos Testes
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NEP.0000000000000114


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[PMID]:29194246
[Au] Autor:Eisert SL; Bartlett Ellis RJ; Geers JW; Werskey KL
[Ad] Endereço:About the Authors Shelly L. Eisert, EdD, MSN/MHA, RN, FNP-BC, CNE, is a professor and director, Simulation Center for Medical Education, Ivy Tech Community College School of Nursing, Lawrenceburg, Indiana. Rebecca J. Bartlett Ellis, PhD, RN, ACNS-BC, is an assistant professor, Indiana University School of Nursing, Indianapolis. Jennifer W. Geers, MHA, is a simulation consultant, East Indiana Area Health Education Centers, Southeast Indiana Simulation Consortium, Batesville. Karen L. Werskey, MSN, RN, CNOR, is a clinical resource educator, Schneck Medical Center, Seymour, Indiana. For more information, contact Dr. Eisert at seisert@ivytech.edu.
[Ti] Título:Using National Measures of Patients' Perceptions of Health Care to Design and Debrief Clinical Simulations.
[So] Source:Nurs Educ Perspect;38(1):44-46, 2017 Jan/Feb.
[Is] ISSN:1536-5026
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:This article describes an innovative approach to using national measures of patients' perspectives of quality health care. Nurses from a regional simulation consortium designed and executed a simulation using the Hospital Consumer Assessment of Healthcare Providers and Systems (HCAHPS) survey to prepare nurses to improve care and, in turn, enhance patients' perceptions of care. The consortium is currently revising the reporting mechanism to collect data about specific learning objectives based on national quality indicator benchmarks, specifically HCAHPS. This revision reflects the changing needs of health care to include quality metrics in simulation.
[Mh] Termos MeSH primário: Educação em Enfermagem/normas
Satisfação do Paciente
Qualidade da Assistência à Saúde
Treinamento por Simulação/normas
[Mh] Termos MeSH secundário: Benchmarking
Seres Humanos
Avaliação de Programas e Projetos de Saúde
Inquéritos e Questionários
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NEP.0000000000000078


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[PMID]:29194235
[Au] Autor:Fitzpatrick JJ
[Ti] Título:Are You an Original?
[So] Source:Nurs Educ Perspect;38(1):2, 2017 Jan/Feb.
[Is] ISSN:1536-5026
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Difusão de Inovações
Educação em Enfermagem/tendências
Docentes de Enfermagem
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NEP.0000000000000118


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[PMID]:29235961
[Au] Autor:Reed PG
[Ad] Endereço:1 University of Arizona College of Nursing, Tucson, AZ, USA.
[Ti] Título:Big Data: Its Meaning.
[So] Source:Nurs Sci Q;31(1):77, 2018 01.
[Is] ISSN:1552-7409
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Interpretação Estatística de Dados
Bases de Dados Factuais/utilização
[Mh] Termos MeSH secundário: Educação em Enfermagem
Seres Humanos
Pesquisa em Enfermagem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180226
[Lr] Data última revisão:
180226
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171214
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1177/0894318417742354


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[PMID]:29194148
[Au] Autor:Adams MH
[Ti] Título:Moving Beyond Our Comfort Zone to Propel Nursing Education Toward Reform and Transformation.
[So] Source:Nurs Educ Perspect;36(1):3, 2015 Jan/Feb.
[Is] ISSN:1536-5026
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:: Happy New Year, colleagues. As 2015 begins and we contemplate reform in nursing education, it is instructive to reflect on events of our recent past.
[Mh] Termos MeSH primário: Competência Clínica/normas
Educação em Enfermagem/organização & administração
Cuidados de Enfermagem/organização & administração
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Estados Unidos
Adulto Jovem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180220
[Lr] Data última revisão:
180220
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE



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