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[PMID]:29269552
[Au] Autor:UK Veterinary Public Health Teachers
[Ti] Título:Collaborating on One Health and veterinary public health education.
[So] Source:Vet Rec;181(25):691-692, 2017 12 23.
[Is] ISSN:2042-7670
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Comportamento Cooperativo
Educação em Veterinária/organização & administração
Saúde Única
Saúde Pública/educação
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Faculdades de Medicina Veterinária/organização & administração
Sociedades/organização & administração
Reino Unido
Medicina Veterinária/organização & administração
[Pt] Tipo de publicação:LETTER
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180308
[Lr] Data última revisão:
180308
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171223
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1136/vr.j5868


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[PMID]:29440597
[Au] Autor:Clark K
[Ti] Título:Generational divide?
[So] Source:Vet Rec;182(6):153, 2018 02 10.
[Is] ISSN:2042-7670
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Atitude
Educação em Veterinária/economia
Relação entre Gerações
Estudantes de Medicina/psicologia
Apoio ao Desenvolvimento de Recursos Humanos
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Estudantes de Medicina/estatística & dados numéricos
Reino Unido
[Pt] Tipo de publicação:EDITORIAL
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180307
[Lr] Data última revisão:
180307
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:180215
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1136/vr.k631


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[PMID]:29192034
[Au] Autor:Fearon R
[Ti] Título:BVZS calls on the RCVS to reinstate its diploma in zoological medicine.
[So] Source:Vet Rec;181(22):578, 2017 12.
[Is] ISSN:2042-7670
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Educação de Pós-Graduação/organização & administração
Educação em Veterinária/organização & administração
Zoologia/educação
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Sociedades
Reino Unido
Medicina Veterinária
[Pt] Tipo de publicação:NEWS
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180302
[Lr] Data última revisão:
180302
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1136/vr.j5586


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[PMID]:29269553
[Au] Autor:Fishwick J; May S
[Ad] Endereço:President, BVA, 7 Mansfield Street, London W1G 9NQ.
[Ti] Título:John Fishwick, BVA President and Stephen May, RCVS President respond.
[So] Source:Vet Rec;181(25):691, 2017 12 23.
[Is] ISSN:2042-7670
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Educação em Veterinária
[Mh] Termos MeSH secundário: Animais
[Pt] Tipo de publicação:LETTER; COMMENT
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180223
[Lr] Data última revisão:
180223
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171223
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1136/vr.j5870


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[PMID]:29231697
[Au] Autor:Office of Postsecondary Education, Department of Education.
[Ti] Título:Health Education Assistance Loan (HEAL) Program. Final rule.
[So] Source:Fed Regist;82(219):53374-95, 2017 Nov 15.
[Is] ISSN:0097-6326
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:On July 1, 2014, the HEAL Program was transferred from the U.S. Department of Health and Human Services (HHS) to the U.S. Department of Education (the Department). To reflect this transfer and to facilitate the servicing of all HEAL loans that are currently held by the Department, the Secretary adds the HEAL Program regulations to the Department's chapter in the Code of Federal Regulations (CFR).
[Mh] Termos MeSH primário: Educação Médica/economia
Educação em Veterinária/economia
Financiamento Governamental/economia
United States Dept. of Health and Human Services/economia
[Mh] Termos MeSH secundário: Financiamento Governamental/legislação & jurisprudência
Programas Governamentais/economia
Programas Governamentais/legislação & jurisprudência
Seres Humanos
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1801
[Cu] Atualização por classe:180105
[Lr] Data última revisão:
180105
[Sb] Subgrupo de revista:T
[Da] Data de entrada para processamento:171213
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:28964546
[Au] Autor:Hespel AM
[Ad] Endereço:University of Tennessee, 2407 River Drive, Knoxville, TN 37991, USA. Electronic address: ahespel@utk.edu.
[Ti] Título:Three-Dimensional Printing Role in Neurologic Disease.
[So] Source:Vet Clin North Am Small Anim Pract;48(1):221-229, 2018 Jan.
[Is] ISSN:1878-1306
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Three-dimensional printing has evolved dramatically in recent years and is now available for clinical use. Technical operations of 2 of the most common rapid prototyping processes (stereolithography and fused deposition modeling) and the steps involved in the creation of a prototype are discussed. Current applications in human neurosurgery including presurgical planning and educational opportunities are reviewed before focusing on the current applications in veterinary neurology.
[Mh] Termos MeSH primário: Doenças do Sistema Nervoso/veterinária
Impressão Tridimensional
[Mh] Termos MeSH secundário: Animais
Educação em Veterinária
Seres Humanos
Imagem Tridimensional/métodos
Imagem Tridimensional/veterinária
Doenças do Sistema Nervoso/diagnóstico por imagem
Impressão Tridimensional/economia
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; REVIEW
[Em] Mês de entrada:1712
[Cu] Atualização por classe:171222
[Lr] Data última revisão:
171222
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171002
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:28876996
[Au] Autor:Foreman JH; Morin DE; Graves TK; Mitchell MA; Zuckermann FA; Whiteley HE
[Ti] Título:Veterinary Curriculum Transformation at the University of Illinois, 2006-2016.
[So] Source:J Vet Med Educ;44(3):471-479, 2017.
[Is] ISSN:0748-321X
[Cp] País de publicação:Canada
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:The organization and delivery of a curriculum is the responsibility of the faculty in educational institutions. Curricular revision is often a hotly debated topic in any college faculty. At the University of Illinois, a 2006 mandate for curriculum modernization from the American Veterinary Medical Association Council on Education provided impetus for a long-discussed curricular revision. After two iterations and a lengthy development process, a new curriculum was gradually implemented at Illinois with the August 2009 matriculation of the Class of 2013. The goals of the revision included earlier clinical exposure for veterinary students through introductions to clinical rotations in years 1 to 3 and an integrated body systems approach in lecture/laboratory courses. A new Clinical Skills Learning Center facilitates development of clinical skills earlier in the curriculum and promotes the development of those skills throughout all 4 years of the curriculum. New outcomes assessments include comprehensive written examinations and Objective Structured Clinical Examinations (OSCEs) in years 2 and 3. Curriculum management, including grading of clinical rotations in all 4 years, is achieved through a commercially available software package. For the past 5 years, when candidates were asked why they chose to apply to Illinois, the new curriculum (27.4%) was the most common answer given during interviews. The Illinois revision has resulted in measurably increased veterinary student self-confidence (p<.001) at graduation.
[Mh] Termos MeSH primário: Estágio Clínico
Currículo/tendências
Educação em Veterinária/organização & administração
Faculdades de Medicina Veterinária/organização & administração
[Mh] Termos MeSH secundário: Acreditação
Educação em Veterinária/normas
Seres Humanos
Illinois
Inovação Organizacional
Faculdades de Medicina Veterinária/normas
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1712
[Cu] Atualização por classe:171207
[Lr] Data última revisão:
171207
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170907
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3138/jvme.0316-060R1


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[PMID]:28876995
[Au] Autor:Whitcomb TL; Wilson RP
[Ti] Título:Benefits and Challenges of Developing a Customized Rubric for Curricular Review of a Residency Program in Laboratory Animal Medicine.
[So] Source:J Vet Med Educ;44(3):570-578, 2017.
[Is] ISSN:0748-321X
[Cp] País de publicação:Canada
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Rigorous curricular review of post-graduate veterinary medical residency programs is in the best interest of program directors in light of the requirements and needs of specialty colleges, graduate school administrations, and other stakeholders including prospective students and employers. Although minimum standards for training are typically provided by specialty colleges, mechanisms for evaluation are left to the discretion of program directors. The paucity of information available describing best practices for curricular assessment of veterinary medical specialty training programs makes resources from other medical fields essential to informing the assessment process. Here we describe the development of a rubric used to evaluate courses in a 3-year American College of Laboratory Animal Medicine (ACLAM)-recognized residency training program culminating in a Master of Science degree. This rubric, based on examples from medical education and other fields of graduate study, provided transparent criteria for evaluation that were consistent with stakeholder needs and institutional initiatives. However, its use caused delays in the curricular review process as two significant obstacles to refinement were brought to light: variation in formal education in curriculum design and significant differences in teaching philosophies among faculty. The evaluation process was able to move forward after institutional resources were used to provide faculty development in curriculum design. The use of a customized rubric is recommended as a best practice for curricular refinement for residency programs because it results in transparency of the review process and can reveal obstacles to change that would otherwise remain unaddressed.
[Mh] Termos MeSH primário: Currículo/tendências
Educação em Veterinária/organização & administração
Internato e Residência
Ciência dos Animais de Laboratório/educação
Modelos Educacionais
[Mh] Termos MeSH secundário: Animais
Educação em Veterinária/normas
Seres Humanos
Inovação Organizacional
Pennsylvania
Desenvolvimento de Programas
Avaliação de Programas e Projetos de Saúde
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1712
[Cu] Atualização por classe:171207
[Lr] Data última revisão:
171207
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170907
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3138/jvme.0316-067R


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[PMID]:28876994
[Au] Autor:Ferguson DC; McNeil LK; Schaeffe DJ; Mills EM
[Ti] Título:Encouraging Critical Clinical Thinking (CCT) Skills in First-Year Veterinary Students.
[So] Source:J Vet Med Educ;44(3):531-541, 2017.
[Is] ISSN:0748-321X
[Cp] País de publicação:Canada
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:First-year didactic course instructors at the University of Illinois College of Veterinary Medicine leverage earlier clinical rotation experiences with weekly "Clinical Correlations" exercises to provide early exposure to critical clinical thinking (CCT). This study evaluated the efficacy of individual and paired group exercises on CCT development. Before and after instruction, the Cornell Critical Thinking Test (Level Z) (CCTTZ) was administered. Based on the hypothesis that students with higher scores would coach lower-scoring colleagues during group exercises, heterogeneous groups with similar mean scores were established for the year. Students completed 14 individual and paired group exercises over 6 months. Exercises were designed to increase in complexity and decline in scaffolding. Seven of the exercises were cases using the Applied Learning Platform (ALP) at http://www.whenknowingmatters.com . Student analyses were scored according to a six-category critical-thinking rubric using a 5-point scale. Consistent with our hypothesis, individual and group rubric scores increased significantly, plateauing near the end of the year. Contrary to our hypothesis, mean overall CCTTZ scores did not change, but there was a small statistically significant increase in the ability to assess the validity of an argument. Student attitudes were mixed. Positive comments focused on reinforcement of prior didactic instruction, while negative comments focused on preparation time needed to conduct research on clinical concepts, and on a lack of explicit evaluation by summative examinations. Nonetheless, end-of-year GPAs correlated linearly with cumulative individual rubric scores. In summary, the value of early curriculum CCT training was confirmed when discipline-specific criteria were applied.
[Mh] Termos MeSH primário: Competência Clínica
Currículo/tendências
Educação em Veterinária/organização & administração
Aprendizagem Baseada em Problemas
Faculdades de Medicina Veterinária/organização & administração
Estudantes de Medicina
[Mh] Termos MeSH secundário: Educação em Veterinária/normas
Avaliação Educacional
Seres Humanos
Illinois
Avaliação de Programas e Projetos de Saúde
Faculdades de Medicina Veterinária/normas
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1712
[Cu] Atualização por classe:171207
[Lr] Data última revisão:
171207
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170907
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3138/jvme.0216-032R1


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[PMID]:28876993
[Au] Autor:Ilkiw JE; Nelson RW; Watson JL; Conley AJ; Raybould HE; Chigerwe M; Boudreaux K
[Ti] Título:Curricular Revision and Reform: The Process, What Was Important, and Lessons Learned.
[So] Source:J Vet Med Educ;44(3):480-489, 2017.
[Is] ISSN:0748-321X
[Cp] País de publicação:Canada
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Beginning in 2005, the Doctor of Veterinary Medicine program at the University of California underwent major curricular review and reform. To provide information for others that follow, we have documented our process and commented on factors that were critical to success, as well as factors we found surprising, difficult, or problematic. The review and reform were initiated by the Executive Committee, who led the process and commissioned the committees. The planning stage took 6 years and involved four faculty committees, while the implementation stage took 5 years and was led by the Curriculum Committee. We are now in year 2 of the institutionalizing stage and no longer refer to our reform as the "new curriculum." The change was driven by a desire to improve the curriculum and the learning environment of the students by aligning the delivery of information with current teaching methodologies and implementing adult learning strategies. We moved from a department- and discipline-based curriculum to a school-wide integrated block curriculum that emphasized student-centered, inquiry-based learning. A limit was placed on in-class time to allow students to apply classroom knowledge by solving problems and cases. We found the journey long and arduous, requiring tremendous commitment and effort. In the change process, we learned the importance of adequate planning, leadership, communication, and a reward structure for those doing the "heavy lifting." Specific to our curricular design, we learned the importance of the block leader role, of setting clear expectations for students, and of partnering with students on the journey.
[Mh] Termos MeSH primário: Currículo/tendências
Educação em Veterinária/organização & administração
Aprendizagem Baseada em Problemas
Faculdades de Medicina Veterinária/organização & administração
[Mh] Termos MeSH secundário: Acreditação
California
Educação em Veterinária/normas
Seres Humanos
Inovação Organizacional
Faculdades de Medicina Veterinária/normas
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1712
[Cu] Atualização por classe:171207
[Lr] Data última revisão:
171207
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170907
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3138/jvme.0316-068R



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