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[PMID]:28887868
[Au] Autor:Gemayel R
[Ad] Endereço:The FEBS Journal Editorial Office, Cambridge, UK.
[Ti] Título:Scientific career paths - part II.
[So] Source:FEBS J;284(17):2700-2704, 2017 Sep.
[Is] ISSN:1742-4658
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:In the second part of our Words of Advice on science careers, we bring you the perspectives of established scientists who enjoy successful, fulfilling careers in academia, the patent office and a publishing company. We also get the thoughts of a PhD student on her internship at The FEBS Journal's Editorial Office. Get inspired by these scientists and trace your own path towards a rewarding science career.
[Mh] Termos MeSH primário: Escolha da Profissão
Pesquisadores
Ciência
[Mh] Termos MeSH secundário: Educação de Pós-Graduação
Seres Humanos
Internato não Médico
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171030
[Lr] Data última revisão:
171030
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170910
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1111/febs.14178


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[PMID]:28727624
[Au] Autor:Cline D; La Frentz K; Fellman B; Summers B; Brassil K
[Ad] Endereço:Author Affiliations: Associate Director (Mrs Cline) and Project Manager (Mrs La Frentz), Nursing Workforce Planning and Development; Research Statistical Analyst, Department of Biostatistics (Mr Fellman); Former Chief Nursing Officer, Professor, and Chair, Nursing (Dr Summers); and Director, Nursing Research and Innovation, Division of Nursing (Dr Brassil), The University of Texas MD Anderson Cancer Center, Houston.
[Ti] Título:Longitudinal Outcomes of an Institutionally Developed Nurse Residency Program.
[So] Source:J Nurs Adm;47(7-8):384-390, 2017 Jul/Aug.
[Is] ISSN:1539-0721
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Nurse residency programs are widely implemented to enhance integration of new graduate nurses entering the workforce. This article presents a retrospective analysis of 10 years of residency data from an internally developed residency program that used the Casey-Fink Graduate Nurse Experience Survey. Outcomes of this program were similar to those from studies using commercially available products, suggesting that an internally developed residency curricula may be equally beneficial to the development of new graduate nurses.
[Mh] Termos MeSH primário: Bacharelado em Enfermagem/organização & administração
Internato não Médico/organização & administração
Internato não Médico/estatística & dados numéricos
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/educação
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/estatística & dados numéricos
Inovação Organizacional/economia
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Feminino
Seres Humanos
Estudos Longitudinais
Masculino
Meia-Idade
Desenvolvimento de Programas
Avaliação de Programas e Projetos de Saúde
Estudos Retrospectivos
Inquéritos e Questionários
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1707
[Cu] Atualização por classe:170922
[Lr] Data última revisão:
170922
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:170721
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/NNA.0000000000000500


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[PMID]:28720926
[Au] Autor:Phillips J; Gettig JP
[Ad] Endereço:Midwestern University Chicago College of Pharmacy, Downers Grove, Illinois.
[Ti] Título:RE: Considerations in Determining the Ideal Pharmacy Residency Candidate.
[So] Source:Am J Pharm Educ;81(5):98, 2017 06.
[Is] ISSN:1553-6467
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Educação em Farmácia
Residências em Farmácia
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Internato não Médico
Serviço de Farmácia Hospitalar
Estudantes de Farmácia
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; COMMENT
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171013
[Lr] Data última revisão:
171013
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170720
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.5688/ajpe81598


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[PMID]:28720925
[Au] Autor:Copenhaver AM; Jarrett JB
[Ad] Endereço:University of Pittsburgh Medical Center - St. Margaret.
[Ti] Título:Considerations in Determining the Ideal Pharmacy Residency Candidate.
[So] Source:Am J Pharm Educ;81(5):97, 2017 06.
[Is] ISSN:1553-6467
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Educação em Farmácia
Residências em Farmácia
[Mh] Termos MeSH secundário: Educação de Pós-Graduação em Farmácia
Seres Humanos
Internato não Médico
Serviço de Farmácia Hospitalar
Estudantes de Farmácia
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; COMMENT
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171013
[Lr] Data última revisão:
171013
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170720
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.5688/ajpe81597


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[PMID]:28420267
[Au] Autor:Marquez D; Pell D; Forster-Cox S; Garcia E; Ornelas S; Bandstra B; Mata H
[Ad] Endereço:1 YMCA of El Paso, El Paso, TX, USA.
[Ti] Título:Promoting Health Through Policy and Systems Change: Public Health Students and Mentors on the Value of Policy Advocacy Experience in Academic Internships.
[So] Source:Health Promot Pract;18(3):323-326, 2017 May.
[Is] ISSN:1524-8399
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Emerging professionals and new Certified Health Education Specialists often lack academic training in and actual experience in National Commission for Health Education Credentialing Area of Responsibility VII: Communicate, Promote, and Advocate for Health, Health Education/Promotion, and the Profession. For undergraduate and graduate students who have an opportunity to complete an internship or practicum experience, gaining experience in Competencies 7.2: Engage in advocacy for health and health education/promotion and 7.3: Influence policy and/or systems change to promote health and health education can have a profound impact on their career development and their ability to advocate for policies that promote health and health equity. Compelling evidence suggests that interventions that address social determinants of health such as poverty and education and those that change the context through improved policy or healthier environments have the greatest impact on public health, making it vital for emerging public health professionals to gain experience in policy advocacy and systems change. In this commentary, students and faculty from two large universities in the U.S.-Mexico border region reflect on the value of policy advocacy in academic internship/fieldwork experiences. Based on their experiences, they highly recommend that students seek out internship opportunities where they can participate in policy advocacy, and they encourage university faculty and practicum preceptors to provide more opportunities for policy advocacy in both classroom and fieldwork settings.
[Mh] Termos MeSH primário: Educadores em Saúde/educação
Política de Saúde
Internato não Médico/organização & administração
Mentores/psicologia
Estudantes de Saúde Pública/psicologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Defesa do Consumidor
Promoção da Saúde/organização & administração
Seres Humanos
México
Competência Profissional
Desenvolvimento de Pessoal/organização & administração
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171025
[Lr] Data última revisão:
171025
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170420
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1177/1524839917699817


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[PMID]:28289304
[Au] Autor:Benedict N; Smithburger P; Donihi AC; Empey P; Kobulinsky L; Seybert A; Waters T; Drab S; Lutz J; Farkas D; Meyer S
[Ad] Endereço:University of Pittsburgh, Pittsburgh, Pennsylvania.
[Ti] Título:Blended Simulation Progress Testing for Assessment of Practice Readiness.
[So] Source:Am J Pharm Educ;81(1):14, 2017 Feb 25.
[Is] ISSN:1553-6467
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:To design an assessment of practice readiness using blended-simulation progress testing. A five-station, blended simulation assessment was developed to evaluate patient care outcomes in first- and third-year pharmacy (P1 and P3) students, as well as first-year postgraduate (PGY1) pharmacy residents. This assessment of practice readiness included knowledge and performance evaluations administered as a progress test. Eighteen PGY1 residents, 108 P3 students, and 106 P1 students completed the assessment. P3 students scored significantly higher than P1 students across all evaluations. Third-year pharmacy students scored significantly lower than PGY1 residents in interprofessional communications and attitudes of ownership in a standardized colleague/mannequin model station, and in patient communication in a standardized patient station. Learners demonstrated evolving skills as they progressed through the curriculum. A blended simulation integrated progress test provides data for improvement of individual student clinical skills, informs curricular advancement, and aligns curricular content, process, and outcomes with accreditation standards.
[Mh] Termos MeSH primário: Educação em Farmácia/métodos
Avaliação Educacional/métodos
[Mh] Termos MeSH secundário: Atitude do Pessoal de Saúde
Comunicação
Simulação por Computador
Currículo
Seres Humanos
Internato não Médico
Relações Interprofissionais
Manequins
Assistência ao Paciente
Prática Profissional
Garantia da Qualidade dos Cuidados de Saúde
Estudantes de Farmácia
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1703
[Cu] Atualização por classe:170328
[Lr] Data última revisão:
170328
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170315
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.5688/ajpe81114


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[PMID]:28135390
[Au] Autor:Tave TT; Wyers DR; Schreiber-Jones C; Fogger SA; McGuinness TM
[Ti] Título:Improving Quality Outcomes in Veteran-Centric Care.
[So] Source:J Psychosoc Nurs Ment Health Serv;55(1):37-44, 2017 Jan 01.
[Is] ISSN:0279-3695
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:The University of Alabama at Birmingham (UAB) School of Nursing and the Birmingham Veterans Affairs Medical Center (BVAMC) created a Psychiatric-Mental Health Nurse Practitioner (PMHNP) Residency Continuity Clinic tasked with providing Veteran-centric mental health outpatient treatment informed by measurement-based care (MBC) to provide quality outcomes. Approved by the BVAMC, the UAB Institutional Review Board also approved and exempted the project as quality improvement. PMHNP residents administered the Patient Stress Questionnaire (PSQ)-an MBC tool that incorporates validated tools for assessing depression, anxiety, posttraumatic stress, alcohol use, and pain-to each Veteran from March to August 2016. Patient outcomes focused on depression and anxiety. PSQ scores were reviewed retrospectively via descriptive statistics, paired t tests, and Wilcoxon signed ranks tests. Analysis showed improvement in depression and anxiety that approached significance, and in several national Veterans Affairs mental health performance measures, reinforcing the importance of using MBC in psychiatric assessment. [Journal of Psychosocial Nursing and Mental Health Services, 55(1), 37-44.].
[Mh] Termos MeSH primário: Transtornos de Ansiedade/enfermagem
Transtorno Depressivo/enfermagem
Hospitais de Veteranos
Internato não Médico
Profissionais de Enfermagem/educação
Avaliação de Resultados (Cuidados de Saúde)
Ambulatório Hospitalar
Enfermagem Psiquiátrica/educação
Melhoria de Qualidade
Transtornos de Estresse Pós-Traumáticos/enfermagem
Veteranos/psicologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Idoso
Idoso de 80 Anos ou mais
Alabama
Transtornos de Ansiedade/diagnóstico
Transtornos de Ansiedade/psicologia
Transtorno Depressivo/diagnóstico
Transtorno Depressivo/psicologia
Feminino
Seguimentos
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
Alta do Paciente
Estudos Retrospectivos
Transtornos de Estresse Pós-Traumáticos/diagnóstico
Transtornos de Estresse Pós-Traumáticos/psicologia
Inquéritos e Questionários
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1705
[Cu] Atualização por classe:170515
[Lr] Data última revisão:
170515
[Sb] Subgrupo de revista:IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:170131
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3928/02793695-20170119-07


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[PMID]:28135376
[Au] Autor:Mallory C; Franqueiro T
[Ti] Título:Attributes of Effective Transition to Practice Program Leaders.
[So] Source:J Contin Educ Nurs;48(2):57-59, 2017 Feb 01.
[Is] ISSN:1938-2472
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Providing management and support for nurse transition programs requires strong leadership. This article identifies the key knowledge, skills, and attitudes that leaders of nurse residency programs should possess to ensure that the residency achieves program and organizational goals. J Contin Educ Nurs. 2017;48(2):57-59.
[Mh] Termos MeSH primário: Currículo
Educação de Pós-Graduação em Enfermagem/organização & administração
Internato não Médico/organização & administração
Liderança
Enfermeiras Administradoras/educação
Competência Profissional
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
Objetivos Organizacionais
Desenvolvimento de Programas
Avaliação de Programas e Projetos de Saúde
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1708
[Cu] Atualização por classe:170822
[Lr] Data última revisão:
170822
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170131
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3928/00220124-20170119-03


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[PMID]:28058947
[Au] Autor:Fink OT; Boston RC; Wu T; Brown DC; Runge JJ
[Ti] Título:The learning curve for veterinary surgery residents performing hemilaminectomy surgeries in dogs.
[So] Source:J Am Vet Med Assoc;250(2):215-221, 2017 Jan 15.
[Is] ISSN:1943-569X
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:OBJECTIVE To describe the learning curve for veterinary surgery residents performing hemilaminectomy surgeries in dogs. DESIGN Retrospective case review and learning curve evaluation. SAMPLE 13 individuals who completed a 3-year surgery residency program at a university teaching hospital and who had no prior experience performing hemilaminectomies. PROCEDURES The 13 residents performed hemilaminectomies on 399 dogs between July 2006 and July 2013. Medical records were reviewed, and operative time was recorded. Data were examined with a linear mixed-effects model to quantify fixed and random effects, a curve-fitting technique to find the best-fit curve, and a segmented 2-phase linear model to describe the domains and learning rates for 2 phases of learning. RESULTS The linear mixed-effects model indicated that increasing patient body weight and increasing surgical complexity (graded on the basis of number and contiguity of hemilaminectomy sites) were associated with longer operative times and that increasing exposure number was associated with shorter operative times. The monoexponential and biexponential parametric curves were of similar quality in modeling the data. The segmented 2-phase linear model showed an early phase of learning during which operative time decreased rapidly and a late phase when operative time decreased more gradually. CONCLUSIONS AND CLINICAL RELEVANCE The learning curve for the residents suggested that for early exposures, instruction in the form of direct supervision provided substantial benefit. By the tenth exposure, the benefit of instruction diminished and ongoing improvement was primarily a result of refinement. If validated by further study, this understanding of a 2-phase learning curve may inform the design of training programs in veterinary surgery.
[Mh] Termos MeSH primário: Doenças do Cão/cirurgia
Laminectomia/veterinária
Curva de Aprendizado
Cirurgia Veterinária/métodos
[Mh] Termos MeSH secundário: Animais
Cães
Educação em Veterinária/normas
Internato não Médico
Laminectomia/métodos
Laminectomia/normas
Estudos Retrospectivos
Estudantes
Cirurgia Veterinária/normas
Médicos Veterinários
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1707
[Cu] Atualização por classe:170817
[Lr] Data última revisão:
170817
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170107
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.2460/javma.250.2.215


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[PMID]:28033146
[Au] Autor:Sasnett B; Watkins RW; Ferlazzo M
[Ad] Endereço:Author Affiliations: Health Services and Information Management, College of Allied Health, East Carolina University, Greenville (Dr Sasnett); Community Care of Western North Carolina, Raleigh (Dr Watkins); and PCMH Practicum, PCMH Consulting, Inc, Vilas (Ms Ferlazzo), North Carolina.
[Ti] Título:Health Service Management Interns Serve as Practice Facilitators for Patient-Centered Medical Home Recognition: East Carolina University-Appalachian State University Initiative.
[So] Source:Health Care Manag (Frederick);36(1):96-103, 2017 Jan/Mar.
[Is] ISSN:1550-512X
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:East Carolina University College of Allied Health Science's Department of Health Services Management program is partnering with Community Care of North Carolina and Access East to transform medical practices and educate students on the Patient-Centered Medical Home (PCMH) model of health care delivery. Why now? The Affordable Care Act (2010) and other health care reform changes brought to the forefront the need to focus on improving the quality of care while lowering the overall cost of care. This article describes the first year of implementation of a PCMH initiative where students in a health services management internship program act as facilitators to assist practices in the PCMH recognition process. Lessons learned were the importance of provider and staff endorsement of the PCMH model. In addition, educational needs, time constraints, electronic health record training, understanding practice workflow, and understanding of the National Committee on Quality Assurance PCMH standards were important aspects of the prerequisite knowledge necessary for success. This article compares the ECU Practicum in Primary Care and the Appalachian State University Practicum in Primary Care to build a best practice model based upon the commonalities and uniqueness of each of the individual university programs and their practice sites.
[Mh] Termos MeSH primário: Administração de Serviços de Saúde
Internato não Médico
Assistência Centrada no Paciente/organização & administração
Atenção Primária à Saúde/organização & administração
Estudantes
[Mh] Termos MeSH secundário: Atitude do Pessoal de Saúde
Comportamento Cooperativo
Assistência à Saúde/organização & administração
Registros Eletrônicos de Saúde
Seres Humanos
North Carolina
Garantia da Qualidade dos Cuidados de Saúde
Serviços de Saúde Rural
Universidades
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1707
[Cu] Atualização por classe:170717
[Lr] Data última revisão:
170717
[Sb] Subgrupo de revista:H
[Da] Data de entrada para processamento:161230
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/HCM.0000000000000145



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