Base de dados : MEDLINE
Pesquisa : I02.399.630 [Categoria DeCS]
Referências encontradas : 22618 [refinar]
Mostrando: 1 .. 10   no formato [Detalhado]

página 1 de 2262 ir para página                         

  1 / 22618 MEDLINE  
              next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29273569
[Au] Autor:Zeinstra CG; Meuwly D; Ruifrok AC; Veldhuis RN; Spreeuwers LJ
[Ad] Endereço:Faculty of Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science, University of Twente, Enschede, The Netherlands.
[Ti] Título:Forensic face recognition as a means to determine strength of evidence: A survey.
[So] Source:Forensic Sci Rev;30(1):21-32, 2018 Jan.
[Is] ISSN:1042-7201
[Cp] País de publicação:China (Republic : 1949- )
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:This paper surveys the literature on forensic face recognition (FFR), with a particular focus on the strength of evidence as used in a court of law. FFR is the use of biometric face recognition for several applications in forensic science. It includes scenarios of ID verification and open-set identification, investigation and intelligence, and evaluation of the strength of evidence. We present FFR from operational, tactical, and strategic perspectives. We discuss criticism of FFR and we provide an overview of research efforts from multiple perspectives that relate to the domain of FFR. Finally, we sketch possible future directions for FFR.
[Mh] Termos MeSH primário: Identificação Biométrica
Face/anatomia & histologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Conjuntos de Dados como Assunto
Prova Pericial
Ciências Forenses
Seres Humanos
Processamento de Imagem Assistida por Computador
Redes Neurais (Computação)
Competência Profissional
Pesquisa/tendências
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; REVIEW
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180308
[Lr] Data última revisão:
180308
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171224
[St] Status:MEDLINE


  2 / 22618 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29406646
[Au] Autor:Jakubik LD; Eliades AB; Weese MM; Huth JJ
[Ti] Título:Mentoring Practice and Mentoring Benefit 4: Supporting the Transition and Professional Growth ­ An Overview and Application to Practice Using Mentoring Activities.
[So] Source:Pediatr Nurs;42(5):252-3, 2016 Sep-Oct.
[Is] ISSN:0097-9805
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Competência Clínica
Tutoria/organização & administração
Mentores/psicologia
Enfermeiras Pediátricas/psicologia
Enfermagem Pediátrica/educação
Competência Profissional
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180305
[Lr] Data última revisão:
180305
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:180207
[St] Status:MEDLINE


  3 / 22618 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28459496
[Au] Autor:Park CS; Kang KH; Yun SN
[Ti] Título:Growth Trajectories and Detrended Intraindividual Variability to Assess Case Managers' Competency in Continuing Education.
[So] Source:J Contin Educ Nurs;48(5):230-238, 2017 May 01.
[Is] ISSN:1938-2472
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Tracking the effectiveness of CE over time beyond simply confirming its efficacy in continuing education (CE) in nursing is crucial. However, research evidence on the analysis of change of the effectiveness of CE over time is limited, particularly in the context of case management. This methodological study aimed to introduce both a growth curve modeling and an intra-individual variability index and demonstrate step-by-step procedures and interpretations of those analyses to assess case manager competency over time, using secondary data analysis. Data were collected from 22 case managers affiliated with the Korean National Health Insurance Corporation who attended three series of CE to improve their competency between May 2008 and August 2009. Unexpected results revealed a negative fixed effect of education level in the overall estimation of case managers' competency trajectory and a negative correlation between education level and case managers' intra-individual competency inconsistency over time. J Contin Nurs Educ. 2017;48(5):230-238.
[Mh] Termos MeSH primário: Administração de Caso/normas
Gerentes de Casos/educação
Educação Continuada/estatística & dados numéricos
Educação Continuada/normas
Avaliação Educacional/métodos
Competência Profissional/estatística & dados numéricos
Competência Profissional/normas
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Administração de Caso/estatística & dados numéricos
Gerentes de Casos/estatística & dados numéricos
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180305
[Lr] Data última revisão:
180305
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170502
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3928/00220124-20170418-08


  4 / 22618 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29253296
[Au] Autor:O'Leary MA; Alphonse K; Mariangeles AH; Cavaliere D; Cirranello A; Dietterich TG; Julius M; Kaufman S; Law E; Passarotti M; Reft A; Robalino J; Simmons NB; Smith SY; Stevenson DW; Theriot E; Velazco PM; Walls RL; Yu M; Daly M
[Ad] Endereço:Department of Anatomical Sciences, HSC T-8 (040), Stony Brook University, Stony Brook, NY 11794-8081, USA.
[Ti] Título:Crowds Replicate Performance of Scientific Experts Scoring Phylogenetic Matrices of Phenotypes.
[So] Source:Syst Biol;67(1):49-60, 2018 01 01.
[Is] ISSN:1076-836X
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Scientists building the Tree of Life face an overwhelming challenge to categorize phenotypes (e.g., anatomy, physiology) from millions of living and fossil species. This biodiversity challenge far outstrips the capacities of trained scientific experts. Here we explore whether crowdsourcing can be used to collect matrix data on a large scale with the participation of nonexpert students, or "citizen scientists." Crowdsourcing, or data collection by nonexperts, frequently via the internet, has enabled scientists to tackle some large-scale data collection challenges too massive for individuals or scientific teams alone. The quality of work by nonexpert crowds is, however, often questioned and little data have been collected on how such crowds perform on complex tasks such as phylogenetic character coding. We studied a crowd of over 600 nonexperts and found that they could use images to identify anatomical similarity (hypotheses of homology) with an average accuracy of 82% compared with scores provided by experts in the field. This performance pattern held across the Tree of Life, from protists to vertebrates. We introduce a procedure that predicts the difficulty of each character and that can be used to assign harder characters to experts and easier characters to a nonexpert crowd for scoring. We test this procedure in a controlled experiment comparing crowd scores to those of experts and show that crowds can produce matrices with over 90% of cells scored correctly while reducing the number of cells to be scored by experts by 50%. Preparation time, including image collection and processing, for a crowdsourcing experiment is significant, and does not currently save time of scientific experts overall. However, if innovations in automation or robotics can reduce such effort, then large-scale implementation of our method could greatly increase the collective scientific knowledge of species phenotypes for phylogenetic tree building. For the field of crowdsourcing, we provide a rare study with ground truth, or an experimental control that many studies lack, and contribute new methods on how to coordinate the work of experts and nonexperts. We show that there are important instances in which crowd consensus is not a good proxy for correctness.
[Mh] Termos MeSH primário: Classificação/métodos
Crowdsourcing/normas
Filogenia
[Mh] Termos MeSH secundário: Animais
Fenótipo
Competência Profissional
Reprodutibilidade dos Testes
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; RESEARCH SUPPORT, U.S. GOV'T, NON-P.H.S.
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180302
[Lr] Data última revisão:
180302
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171219
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1093/sysbio/syx052


  5 / 22618 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29419980
[Au] Autor:Grzybowski D
[Ti] Título:Standards, Information Governance, Informatics--Essential Components of HIM Workforce Education.
[So] Source:J AHIMA;88(5):48-50, 2017 05.
[Is] ISSN:1060-5487
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Gestão da Informação em Saúde/educação
Gestão da Informação em Saúde/normas
Informática Médica/educação
Competência Profissional
Controle de Qualidade
[Mh] Termos MeSH secundário: Currículo
Avaliação Educacional
Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180301
[Lr] Data última revisão:
180301
[Sb] Subgrupo de revista:H
[Da] Data de entrada para processamento:180209
[St] Status:MEDLINE


  6 / 22618 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29419961
[Au] Autor:Marc DT; Robertson J; Gordon L; Green-Lawson ZD; Gibbs D; Dover K; Dougherty M
[Ti] Título:What the Data Say About HIM Professional Trends.
[So] Source:J AHIMA;88(5):25-31, 2017 05.
[Is] ISSN:1060-5487
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Gestão da Informação em Saúde/tendências
Prática Profissional/tendências
[Mh] Termos MeSH secundário: Codificação Clínica
Previsões
Gestão da Informação em Saúde/educação
Seres Humanos
Capacitação em Serviço
Liderança
Informática Médica
Competência Profissional
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180301
[Lr] Data última revisão:
180301
[Sb] Subgrupo de revista:H
[Da] Data de entrada para processamento:180209
[St] Status:MEDLINE


  7 / 22618 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29419280
[Au] Autor:Eramo LA
[Ti] Título:Building a Talent Pipeline: AHIMA Foundation Apprenticeships Help Connect Prospective HIM Professionals With First-Time Jobs.
[So] Source:J AHIMA;88(5):20-3, 2017 05.
[Is] ISSN:1060-5487
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Bolsas de Estudo
Gestão da Informação em Saúde/educação
Gestão da Informação em Saúde/recursos humanos
Seleção de Pessoal
Competência Profissional
[Mh] Termos MeSH secundário: Fundações
Seres Humanos
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180301
[Lr] Data última revisão:
180301
[Sb] Subgrupo de revista:H
[Da] Data de entrada para processamento:180209
[St] Status:MEDLINE


  8 / 22618 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29419279
[Au] Autor:Butler M
[Ti] Título:Teaching the New HIM: Educators Integrating Informatics, Data Analytics, and Information Governance Into HIM Programs.
[So] Source:J AHIMA;88(5):16-9, 2017 05.
[Is] ISSN:1060-5487
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Gestão da Informação em Saúde/educação
Informática Médica/educação
Controle de Qualidade
Estatística como Assunto/educação
[Mh] Termos MeSH secundário: Currículo
Educação Profissionalizante
Seres Humanos
Competência Profissional
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180301
[Lr] Data última revisão:
180301
[Sb] Subgrupo de revista:H
[Da] Data de entrada para processamento:180209
[St] Status:MEDLINE


  9 / 22618 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29411958
[Au] Autor:Eramo LA
[Ti] Título:Becoming a Data Master.
[So] Source:J AHIMA;88(3):19-21, 2017 03.
[Is] ISSN:1060-5487
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Gestão da Informação em Saúde
Competência Profissional
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180301
[Lr] Data última revisão:
180301
[Sb] Subgrupo de revista:H
[Da] Data de entrada para processamento:180208
[St] Status:MEDLINE


  10 / 22618 MEDLINE  
              first record previous record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29406676
[Au] Autor:Downing K; Taylor C
[Ti] Título:HIM Students Help Build an Innovative Path to Information Governance.
[So] Source:J AHIMA;88(2):36-9, 2017 02.
[Is] ISSN:1060-5487
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Centros Médicos Acadêmicos
Educação Profissionalizante
Gestão da Informação em Saúde/educação
[Mh] Termos MeSH secundário: Currículo
Seres Humanos
Modelos Organizacionais
Estudos de Casos Organizacionais
Inovação Organizacional
Competência Profissional
Washington
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180301
[Lr] Data última revisão:
180301
[Sb] Subgrupo de revista:H
[Da] Data de entrada para processamento:180207
[St] Status:MEDLINE



página 1 de 2262 ir para página                         
   


Refinar a pesquisa
  Base de dados : MEDLINE Formulário avançado   

    Pesquisar no campo  
1  
2
3
 
           



Search engine: iAH v2.6 powered by WWWISIS

BIREME/OPAS/OMS - Centro Latino-Americano e do Caribe de Informação em Ciências da Saúde