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[PMID]:28451755
[Au] Autor:Bosi M; De Vito A; Bellini C; D'Agostino G; Firinu E; Gobbi R; Pacella A; Filograna Pignatelli G; Zeccardo E; Poletti V; Vicini C
[Ad] Endereço:Department of Diseases of the Thorax, GB Morgagni-Pierantoni Hospital, AUSL of Romagna, Forlì, Italy.
[Ti] Título:The interpretation of compact polysomnography/polygraphy in sleep breathing disorders patients: a validation's study.
[So] Source:Eur Arch Otorhinolaryngol;274(8):3251-3257, 2017 Aug.
[Is] ISSN:1434-4726
[Cp] País de publicação:Germany
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:The Otorhinolaryngologist (ENT) frequently has to deal with OSA or suspicious OSA patients and undergone polysomnography (PSG) or portable monitoring (PM) and should be confident about the quality and consistency of the polysomnographic diagnosis. The main polysomnographic traces compressed in a unique epoch, defined as compact PSG/PM (CP), could represent an efficient tool to confirm the quality of PSG/PM Sleep Breathing Disorders diagnosis. This is a validation's study of a CP interpretation's method, analyzing the learning curve, the level of diagnostic accuracy, and the inter-operator agreement in interpreting the CP pattern between a group of ENT specialists not skilled in PSG/PM scoring, but managing SBD patients during daily practice. Seven ENT specialists have been enrolled in the study. 50 CP traces (ranging from normal to all main SBD patterns) have been showed to each participant for the interpretation and scoring process, before and after a 2-h theoretical-practical interactive lesson, focusing on the recognition of the four main oximetric patterns on CP traces (normal, phasic, prolonged, and overlap patterns). RESULTS: before and after the theoretical-practical interactive lesson, the whole diagnostic accuracy in interpreting the 50 CP has been reported improved from 0.12 to 0.80 (median 0.52) to 0.82-0.96 (median 0.92) (p = 0.006) and the inter-scorers' agreement showed a kappa value increased from of 0.18 to 0.75 (p < 0.0001). A complete clinical diagnostic evaluation is essential in OSA patients and the ENT specialist should be concerned to verify if the patient, suitable for surgical therapy, is affected really by an isolated form of OSA. The CP interpretation allows a checking of the proper nosographic SBD framework and could be significantly important for all ENT specialists not skilled in PSG/PM scoring, but managing SBD patients during daily practice. The data reported in our validation's study showed that the CP interpretation's method is easy to apply, with a rapid learning curve. The level of diagnostic accuracy is high with a high inter-scorer agreement in interpreting the CP patterns.
[Mh] Termos MeSH primário: Otolaringologia/educação
Testes Imediatos/normas
Polissonografia
Síndromes da Apneia do Sono/diagnóstico
[Mh] Termos MeSH secundário: Precisão da Medição Dimensional
Feminino
Seres Humanos
Itália
Curva de Aprendizado
Masculino
Meia-Idade
Oximetria/métodos
Administração dos Cuidados ao Paciente/métodos
Administração dos Cuidados ao Paciente/normas
Polissonografia/métodos
Polissonografia/normas
Desenvolvimento de Pessoal/métodos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; VALIDATION STUDIES
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180307
[Lr] Data última revisão:
180307
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170429
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1007/s00405-017-4578-8


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[PMID]:28459490
[Au] Autor:Dickerson PS; Shinners J
[Ti] Título:Creating a Path: How Mentoring Can Help.
[So] Source:J Contin Educ Nurs;48(5):201-202, 2017 May 01.
[Is] ISSN:1938-2472
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Mentoring exists in formal and informal processes in many areas of nursing practice. This article explores the mentoring relationship between the two editors of this column. J Contin Educ Nurs. 2017;48(5):201-202.
[Mh] Termos MeSH primário: Educação Continuada em Enfermagem/organização & administração
Tutoria/organização & administração
Mentores/psicologia
Desenvolvimento de Pessoal/organização & administração
Estudantes de Enfermagem/psicologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180305
[Lr] Data última revisão:
180305
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170502
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3928/00220124-20170418-02


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[PMID]:29405687
[Au] Autor:Nelson K
[Ti] Título:Welcome to HIM, Watch Your Step. Unique HIM Role Focuses on Blending Education and Workforce Development to Properly Onboard New Hires and Get Students Vital On-the-Job Experience.
[So] Source:J AHIMA;88(2):24-5, 2017 02.
[Is] ISSN:1060-5487
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Gestão da Informação em Saúde/educação
Gestão da Informação em Saúde/recursos humanos
Papel Profissional
[Mh] Termos MeSH secundário: Escolha da Profissão
Seres Humanos
Ohio
Seleção de Pessoal
Competência Profissional
Desenvolvimento de Pessoal
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180301
[Lr] Data última revisão:
180301
[Sb] Subgrupo de revista:H
[Da] Data de entrada para processamento:180207
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29461354
[Au] Autor:Pedersen A; Sorensen J; Babcock T; Bradley M; Donaldson N; Donnelly JE; Edgar W
[Ad] Endereço:Author Affiliations: Director of Nursing (Ms Pedersen), UPMC Hamot, Erie; Chief Nursing Officer and Vice President Patient Services (Dr Sorensen), UPMC Northwest, Seneca; and ED Clinician (Mr Babcock), Clinical Director Medical-Surgical (Ms Bradley), 7 South Clinician (Ms Donaldson), CNE and Vice President of Patient Care Services (Mr Donnelly), and Director 4 South (Mr Edgar), UPMC Hamot, Erie, Pennsylvania.
[Ti] Título:A Nursing Leadership Immersion Program: Succession Planning Using Social Capital.
[So] Source:J Nurs Adm;48(3):168-174, 2018 Mar.
[Is] ISSN:1539-0721
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:This article describes the inception and evolution of a 3-month immersion experience between hospital and nurse leaders where sociological principles were applied to support nurse leader succession. Unique to this program, the bedside nurse joins the nursing executive team full time to participate in all organizational leadership activities as part of the experience.
[Mh] Termos MeSH primário: Enfermeiras Administradoras/organização & administração
Equipe de Enfermagem/organização & administração
Capital Social
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Relações Interprofissionais
Liderança
Enfermeiras Administradoras/educação
Enfermeiras Administradoras/normas
Equipe de Enfermagem/normas
Estudos de Casos Organizacionais
Cultura Organizacional
Competência Profissional
Desenvolvimento de Pessoal/métodos
Desenvolvimento de Pessoal/organização & administração
Desenvolvimento de Pessoal/normas
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180228
[Lr] Data última revisão:
180228
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:180221
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/NNA.0000000000000592


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[PMID]:29194164
[Ti] Título:Grant from Independence Blue Cross Foundation Expands NLN's Advancing Care Excellence for Seniors (Ace.s) Resources to Practice Environments.
[So] Source:Nurs Educ Perspect;36(1):66, 2015 Jan/Feb.
[Is] ISSN:1536-5026
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Organização do Financiamento
Enfermagem Geriátrica/educação
Desenvolvimento de Pessoal/economia
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Planos de Seguro Blue Cross Blue Shield
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
Pennsylvania
Sociedades de Enfermagem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180220
[Lr] Data última revisão:
180220
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29249115
[Au] Autor:Tierney O
[Ti] Título:READY TO TRY SOME NEW CPD? thinking OUTSIDE THE BOX FOR ONGOING MIDWIFERY EDUCATION.
[So] Source:Aust Nurs Midwifery J;24(4):43, 2016 Oct.
[Is] ISSN:2202-7114
[Cp] País de publicação:Australia
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:As registered midwives in Australia, there is a need to maintain an ongoing involvement in education, to complete Continuing Professional Development (CPD) activities. This responsibility is not only to be able to tick the box on your registration renewal, but also a professional responsibility to maintain and grow our knowledge, skills and practice.
[Mh] Termos MeSH primário: Educação Continuada em Enfermagem
Tocologia/educação
[Mh] Termos MeSH secundário: Austrália
Currículo
Seres Humanos
Desenvolvimento de Pessoal
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1801
[Cu] Atualização por classe:180118
[Lr] Data última revisão:
180118
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171218
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29244464
[Au] Autor:McMillan S
[Ti] Título:DIVERSITY: RESEARCHERS AND NURSE EDUCATORS COLLABORATE.
[So] Source:Aust Nurs Midwifery J;24(3):36, 2016 09.
[Is] ISSN:2202-7114
[Cp] País de publicação:Australia
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Inter-professional collaboration between the RDNS Education and Learning Centre and RDNS Institute has resulted in the design and development of a diversity training workshop for community aged care staff.
[Mh] Termos MeSH primário: Comportamento Cooperativo
Competência Cultural
Docentes de Enfermagem
Enfermagem Geriátrica/educação
Pesquisadores
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Competência Profissional
Desenvolvimento de Programas
Desenvolvimento de Pessoal
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1801
[Cu] Atualização por classe:180118
[Lr] Data última revisão:
180118
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171216
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29219907
[Au] Autor:Ramseur P; Fuchs MA; Edwards P; Humphreys J
[Ad] Endereço:Author Affiliations: Chief Nursing and Patient Care Services Officer (Dr Ramseur), Duke Raleigh Hospital; Vice President of Patient Care and System Chief Nurse Executive (Dr Fuchs) and Associate Chief Nursing Officer of Nursing Education; Duke University Health System and Associate Dean of Clinical Affairs; Duke University School of Nursing (Dr Edwards), Duke University Health System; and Associate Dean for Academic Affairs (Dr Humphreys), Duke University School of Nursing, Durham, North Carolina.
[Ti] Título:The Implementation of a Structured Nursing Leadership Development Program for Succession Planning in a Health System.
[So] Source:J Nurs Adm;48(1):25-30, 2018 Jan.
[Is] ISSN:1539-0721
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Preparing future nursing leaders to be successful is important because many current leaders will retire in large numbers in the future. A structured nursing leadership development program utilizing the Essentials of Nurse Manager Orientation online program provided future nursing leaders with content aligned with nursing leadership competencies. Paired with assigned mentors and monthly leadership sessions, the participants increased their perception of leadership competence.
[Mh] Termos MeSH primário: Instrução por Computador
Órgãos dos Sistemas de Saúde/organização & administração
Liderança
Enfermeiras Administradoras/educação
Supervisão de Enfermagem/organização & administração
Desenvolvimento de Pessoal/organização & administração
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
Desenvolvimento de Programas
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1712
[Cu] Atualização por classe:171219
[Lr] Data última revisão:
171219
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:171209
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/NNA.0000000000000566


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[PMID]:28460792
[Au] Autor:Kostrubiak DE; Kwon M; Lee J; Flug JA; Hoffmann JC; Moshiri M; Patlas MN; Katz DS
[Ad] Endereço:Department of Radiology, Winthrop-University Hospital, Mineola, NY; Department of Radiology, Stony Brook University School of Medicine, Stony Brook, NY.
[Ti] Título:Mentorship in Radiology.
[So] Source:Curr Probl Diagn Radiol;46(5):385-390, 2017 Sep - Oct.
[Is] ISSN:1535-6302
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Mentoring is an extremely important component of academic medicine, including radiology, yet it is not specifically emphasized in radiology training, and many academic radiology departments in the United States, Canada, and elsewhere do not have formal mentoring programs for medical students, residents, fellows, or junior faculty. The purpose of this article is to overview the current status of mentorship in radiology, to discuss the importance of mentorship at multiple levels and its potential benefits in particular, as well as how to conduct a successful mentor-mentee relationship. The literature on mentorship in radiology and in academic medicine in general is reviewed.
[Mh] Termos MeSH primário: Educação Médica/recursos humanos
Mentores
Radiologia/educação
[Mh] Termos MeSH secundário: Atitude do Pessoal de Saúde
Docentes de Medicina
Seres Humanos
Satisfação no Emprego
Desenvolvimento de Pessoal
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1711
[Cu] Atualização por classe:171128
[Lr] Data última revisão:
171128
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170503
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:28910335
[Au] Autor:Berghout MA; Fabbricotti IN; Buljac-Samardzic M; Hilders CGJM
[Ad] Endereço:Erasmus School of Health Policy & Management, Erasmus University Rotterdam, Rotterdam, The Netherlands.
[Ti] Título:Medical leaders or masters?-A systematic review of medical leadership in hospital settings.
[So] Source:PLoS One;12(9):e0184522, 2017.
[Is] ISSN:1932-6203
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Medical leadership is increasingly considered as crucial for improving the quality of care and the sustainability of healthcare. However, conceptual clarity is lacking in the literature and in practice. Therefore, a systematic review of the scientific literature was conducted to reveal the different conceptualizations of medical leadership in terms of definitions, roles and activities, and personal-and context-specific features. Eight databases were systematically searched for eligible studies, including empirical studies published in peer-reviewed journals that included physicians carrying out a manager or leadership role in a hospital setting. Finally, 34 articles were included and their findings were synthesized and analyzed narratively. Medical leadership is conceptualized in literature either as physicians with formal managerial roles or physicians who act as informal 'leaders' in daily practices. In both forms, medical leaders must carry out general management and leadership activities and acts to balance between management and medicine, because these physicians must accomplish both organizational and medical staff objectives. To perform effectively, credibility among medical peers appeared to be the most important factor, followed by a scattered list of fields of knowledge, skills and attitudes. Competing logics, role ambiguity and a lack of time and support were perceived as barriers. However, the extent to which physicians must master all elicited features, remains ambiguous. Furthermore, the extent to which medical leadership entails a shift or a reallocation of tasks that are at the core of medical professional work remains unclear. Future studies should implement stronger research designs in which more theory is used to study the effect of medical leadership on professional work, medical staff governance, and subsequently, the quality and efficiency of care.
[Mh] Termos MeSH primário: Liderança
Médicos
[Mh] Termos MeSH secundário: Hospitais
Seres Humanos
Qualidade da Assistência à Saúde
Projetos de Pesquisa
Desenvolvimento de Pessoal
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; REVIEW
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171012
[Lr] Data última revisão:
171012
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170915
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1371/journal.pone.0184522



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