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[PMID]:29461353
[Au] Autor:Moreno JV; Girard AS; Foad W
[Ad] Endereço:Author Affiliations: Director of Professional Development and Clinical Education (Dr Moreno), Center of Professional Excellence and Inquiry, Stanford Children's Health/Lucille Packard Children's Hospital, Menlo Park; and Magnet Program Director (Dr Girard) and Associate Chief Nursing Officer (Ms Foad), Patient Care Services, Stanford Health Care, Stanford, California.
[Ti] Título:Realigning Shared Governance With Magnet® and the Organization's Operating System to Achieve Clinical Excellence.
[So] Source:J Nurs Adm;48(3):160-167, 2018 Mar.
[Is] ISSN:1539-0721
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:In 2012, an academic medical center successfully overhauled a 15-year-old shared governance to align 6 house-wide and 30 unit-based councils with the new Magnet Recognition Program® and the organization's operating system, using the processes of LEAN methodology. The redesign improved cross-council communication structures, facilitated effective shared decision-making processes, increased staff engagement, and improved clinical outcomes. The innovative structural and process elements of the new model are replicable in other health institutions.
[Mh] Termos MeSH primário: Centros Médicos Acadêmicos/organização & administração
Tomada de Decisões Gerenciais
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/organização & administração
Gestão da Qualidade Total/organização & administração
[Mh] Termos MeSH secundário: Centros Médicos Acadêmicos/normas
Tomada de Decisões
Seres Humanos
Relações Interprofissionais
Liderança
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/psicologia
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/normas
Estudos de Casos Organizacionais
Inovação Organizacional
Melhoria de Qualidade/organização & administração
Melhoria de Qualidade/normas
Gestão da Qualidade Total/normas
Engajamento no Trabalho
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180228
[Lr] Data última revisão:
180228
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:180221
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/NNA.0000000000000591


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[PMID]:29389801
[Au] Autor:Havens DS; Gittell JH; Vasey J
[Ad] Endereço:Author Affiliations: Professor (Dr Havens), School of Nursing, The University of North Carolina at Chapel Hill; Professor (Dr Gittell), Heller School for Social Policy & Management, Brandeis University, Waltham, Massachusetts; Principal (Dr Vasey), Tosti-Vasey & Vasey, Bellefonte, Pennsylvania.
[Ti] Título:Impact of Relational Coordination on Nurse Job Satisfaction, Work Engagement and Burnout: Achieving the Quadruple Aim.
[So] Source:J Nurs Adm;48(3):132-140, 2018 Mar.
[Is] ISSN:1539-0721
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:AIM: To explore how relational coordination, known to enhance quality and efficiency outcomes for patients and hospitals, impacts direct care nurse outcomes such as burnout, work engagement, and job satisfaction, addressing the "Quadruple Aim," to improve the experience of providing care. BACKGROUND: Hospitals are complex organizations in which multiple providers work interdependently, under conditions of uncertainty and time constraints, to deliver safe quality care despite differences in specialization, training, and status. Relational coordination-communicating and relating for the purpose of task integration-is known to improve quality, safety, and efficiency under these conditions, but less is known about its impact on the well-being of direct care providers themselves. METHODS: Surveys measuring relational coordination among nurses and other types of providers as well as job-related outcomes in 5 acute care community hospitals were completed by direct care RNs. RESULTS: Relational coordination was significantly related to increased job satisfaction, increased work engagement, and reduced burnout. CONCLUSIONS: Relational coordination contributes to the well-being of direct care nurses, addressing the Quadruple Aim by improving the experience of providing care.
[Mh] Termos MeSH primário: Esgotamento Profissional/psicologia
Satisfação no Emprego
Cuidados de Enfermagem/normas
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/normas
Equipe de Assistência ao Paciente/normas
Qualidade da Assistência à Saúde/normas
Engajamento no Trabalho
[Mh] Termos MeSH secundário: Esgotamento Profissional/etiologia
Esgotamento Profissional/prevenção & controle
Seres Humanos
Relações Interprofissionais
Colaboração Intersetorial
Cuidados de Enfermagem/organização & administração
Cuidados de Enfermagem/psicologia
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/organização & administração
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/psicologia
Equipe de Assistência ao Paciente/organização & administração
Qualidade da Assistência à Saúde/organização & administração
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180228
[Lr] Data última revisão:
180228
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:180202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/NNA.0000000000000587


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[PMID]:29377847
[Au] Autor:Maurer M; Canacari E; Eng K; Foley J; Phelan C; Sulmonte K; Wandel J
[Ad] Endereço:Author Affiliations: Senior Vice President for Patient Care Services and Chief Nursing Officer (Ms Maurer), Associate Chief Nurses (Mss Canacari, Foley, Phelan, and Sulmonte), and Program Director (Ms Wandel), Beth Israel Deaconess Medical Center, Boston; and Business Transformation Advisor (Ms Eng), Lynn Community Health Center, Lynn, Massachusetts.
[Ti] Título:Building a Culture of Continuous Improvement and Employee Engagement Using a Daily Management System Part 1: Overview.
[So] Source:J Nurs Adm;48(3):127-131, 2018 Mar.
[Is] ISSN:1539-0721
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:A daily management system (DMS) can be used to implement continuous quality improvement and advance employee engagement. It can empower staff to identify problems in the care environment that impact quality or workflow and to address them on a daily basis. Through DMS, improvement becomes the work of everyone, every day. The authors of this 2-part series describe their work to develop a DMS. Part 1 describes the background and organizing framework of the program.
[Mh] Termos MeSH primário: Cultura Organizacional
Administração de Recursos Humanos em Hospitais/normas
Melhoria de Qualidade/organização & administração
Engajamento no Trabalho
[Mh] Termos MeSH secundário: Centros Médicos Acadêmicos/organização & administração
Boston
Seres Humanos
Estudos de Casos Organizacionais
Administração de Recursos Humanos em Hospitais/métodos
Melhoria de Qualidade/normas
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180228
[Lr] Data última revisão:
180228
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:180130
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/NNA.0000000000000593


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[PMID]:29235952
[Au] Autor:Clarke PN; Shattell M
[Ad] Endereço:1 Professor, Faye W. Whitney School of Nursing, University of Wyoming, Laramie, WY, USA.
[Ti] Título:Public Dialogue in Nursing and Healthcare.
[So] Source:Nurs Sci Q;31(1):29-30, 2018 Jan.
[Is] ISSN:1552-7409
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Dialogue between two scholars on the importance of engagement with consumers as well as professionals. Social media is emphasized as a critical mode of communication.
[Mh] Termos MeSH primário: Comunicação
Assistência à Saúde/métodos
Mídias Sociais/tendências
Engajamento no Trabalho
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Relações Enfermeiro-Paciente
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180220
[Lr] Data última revisão:
180220
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171214
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1177/0894318417741093


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[PMID]:29369856
[Au] Autor:Abrahamson K; Davila H; Hountz D
[Ad] Endereço:Kathleen Abrahamson is an associate professor at Purdue University School of Nursing, West Lafayette, IN, where Diane Hountz is a clinical assistant professor. Heather Davila is a research fellow in the Division of Health Policy and Management at the University of Minnesota School of Public Health, Minneapolis. Contact author: Kathleen Abrahamson, kaabraha@purdue.edu. The authors have disclosed no potential conflicts of interest, financial or otherwise.
[Ti] Título:Involving Nursing Assistants in Nursing Home QI.
[So] Source:Am J Nurs;118(2):11, 2018 02.
[Is] ISSN:1538-7488
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Staff engagement and input are crucial to project success.
[Mh] Termos MeSH primário: Auxiliares de Enfermagem
Casas de Saúde
Melhoria de Qualidade
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Liderança
Papel do Profissional de Enfermagem
Engajamento no Trabalho
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180208
[Lr] Data última revisão:
180208
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:180126
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NAJ.0000530228.48458.09



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