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[PMID]:29246982
[Au] Autor:Waters A
[Ti] Título:At last! Action to stop brachy dogs ads.
[So] Source:Vet Rec;181(24):635, 2017 12 16.
[Is] ISSN:2042-7670
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Publicidade como Assunto
Craniossinostoses/veterinária
Doenças do Cão/prevenção & controle
Publicações Periódicas como Assunto
Medicina Veterinária
[Mh] Termos MeSH secundário: Bem-Estar do Animal/normas
Animais
Cruzamento/normas
Craniossinostoses/prevenção & controle
Cães
Seres Humanos
Reino Unido
[Pt] Tipo de publicação:EDITORIAL
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180307
[Lr] Data última revisão:
180307
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171217
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1136/vr.j5810


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[PMID]:29246983
[Ti] Título:Enough is enough with brachy advertising.
[So] Source:Vet Rec;181(24):636-637, 2017 12 16.
[Is] ISSN:2042-7670
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Publicidade como Assunto
Craniossinostoses/veterinária
Doenças do Cão/prevenção & controle
[Mh] Termos MeSH secundário: Bem-Estar do Animal/normas
Animais
Cruzamento/normas
Craniossinostoses/prevenção & controle
Cães
Seres Humanos
Reino Unido
[Pt] Tipo de publicação:NEWS
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180307
[Lr] Data última revisão:
180307
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171217
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:28452697
[Au] Autor:Johnson Shen M; Banerjee SC; Greene K; Carpenter A; Ostroff JS
[Ad] Endereço:Weill Cornell Medical College, Department of Medicine, Division of Geriatrics and Palliative Medicine, New York, NY, USA.
[Ti] Título:A Content Analysis of Unique Selling Propositions of Tobacco Print Ads.
[So] Source:Am J Health Behav;41(2):194-203, 2017 Mar 01.
[Is] ISSN:1945-7359
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:OBJECTIVES: We describe the unique selling propositions (USPs) (propositions used to convince customers to use a particular brand/product by focusing on the unique benefit) of print tobacco ads. METHODS: A qualitative content analysis was conducted of print tobacco ads (N = 171) selected from August 2012 to August 2013 for cigarettes, moist snuff, e-cigarettes, cigars, and snus to determine the content and themes of USPs for tobacco ads. RESULTS: Cigarette ad USP themes focused on portraying the product as attractive; moist snuff ads focused on portraying product as masculine; cigar ads focused on selling a "high end product;" and new and emerging tobacco products (e-cigarette, snus) focused on directly comparing these products to cigarettes. CONCLUSIONS: Whereas traditional tobacco product ads used USPs focused on themes of enjoyment and pleasure (eg, attractive for cigarettes, "high end product" for cigars), new and emerging tobacco product ads offered the unique benefit (USP) of their product being a better and "safer" alternative to traditional tobacco products. Snuff's USPs focused nearly exclusively on the masculinity of their products. Our results provide targets for potential tobacco regulatory actions that could be implemented to reduce demand for tobacco products by reducing their perceived unique benefits.
[Mh] Termos MeSH primário: Publicidade como Assunto/estatística & dados numéricos
Produtos do Tabaco/estatística & dados numéricos
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Pesquisa Qualitativa
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180306
[Lr] Data última revisão:
180306
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170429
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.5993/AJHB.41.2.11


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[PMID]:29196498
[Au] Autor:Dyer O
[Ad] Endereço:Montreal.
[Ti] Título:US tobacco companies run court ordered advertisements.
[So] Source:BMJ;359:j5613, 2017 12 01.
[Is] ISSN:1756-1833
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Publicidade como Assunto/legislação & jurisprudência
Segurança de Produtos ao Consumidor/legislação & jurisprudência
Indústria do Tabaco/legislação & jurisprudência
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Fumar/efeitos adversos
Estados Unidos/epidemiologia
[Pt] Tipo de publicação:NEWS
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180223
[Lr] Data última revisão:
180223
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:171203
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1136/bmj.j5613


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[PMID]:29222156
[Ti] Título:Brachycephalics and advertising.
[So] Source:Vet Rec;181(23):631, 2017 12.
[Is] ISSN:2042-7670
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Publicidade como Assunto
[Mh] Termos MeSH secundário: Animais
[Pt] Tipo de publicação:LETTER; COMMENT
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180222
[Lr] Data última revisão:
180222
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171210
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1136/vr.j5677


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[PMID]:29389916
[Au] Autor:Perks SN; Armour B; Agaku IT
[Ti] Título:Cigarette Brand Preference and Pro-Tobacco Advertising Among Middle and High School Students - United States, 2012-2016.
[So] Source:MMWR Morb Mortal Wkly Rep;67(4):119-124, 2018 Feb 02.
[Is] ISSN:1545-861X
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Nearly all adult smokers first try cigarettes before age 18 years (1), and adolescents can show symptoms of nicotine dependence within days to weeks of the onset of occasional cigarette smoking (2). Having a usual cigarette brand among adolescent smokers could reflect exposure and receptivity to pro-tobacco advertising and tobacco product appeal (1). To identify usual cigarette brands smoked among U.S. middle and high school students who were current (past 30-day) cigarette smokers, CDC analyzed data from the 2012-2016 National Youth Tobacco Survey (NYTS). Marlboro, Newport, and Camel were the most commonly reported brands smoked during 2012-2016; in 2016, these three were the brands usually smoked for 73.1% and 78.7% of current cigarette smokers in middle and high school, respectively. These three brands also were the three most commonly identified as having a "favorite cigarette ad" in 2012. Efforts to reduce youth exposure to pro-tobacco advertising could help reduce youth smoking (1,3).
[Mh] Termos MeSH primário: Publicidade como Assunto/estatística & dados numéricos
Comportamento do Consumidor/estatística & dados numéricos
Fumar/psicologia
Estudantes/psicologia
Produtos do Tabaco/estatística & dados numéricos
[Mh] Termos MeSH secundário: Adolescente
Criança
Feminino
Inquéritos Epidemiológicos
Seres Humanos
Masculino
Instituições Acadêmicas
Fumar/epidemiologia
Estudantes/estatística & dados numéricos
Estados Unidos/epidemiologia
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180222
[Lr] Data última revisão:
180222
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:180202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.15585/mmwr.mm6704a3


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[PMID]:28375783
[Au] Autor:Nölke AI
[Ad] Endereço:a Business School, University of Edinburgh , Edinburgh , Scotland.
[Ti] Título:Making Diversity Conform? An Intersectional, Longitudinal Analysis of LGBT-Specific Mainstream Media Advertisements.
[So] Source:J Homosex;65(2):224-255, 2018.
[Is] ISSN:1540-3602
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:This study introduces an intersectional analysis of explicit LGBT portrayals in mainstream advertising between 2009 and 2015. The analysis provides insights into the (in)visibility of the LGBT community over a period of significant social change. It finds that although the number of explicit representations of LGBT characters has risen dramatically, 230 out of 240 intersections of sexuality, class, age, and race remain invisible. In using a new ad format-human interest ads-advertisers move away from hypersexualization, toward real individuals' stories of love and families. Nonetheless, the analysis highlights how the erasure of multiply marginalized groups in mainstream advertising continues to perpetuate a heteronormative, domesticized version of "gayness" and discusses the adverse effects that lie herein. It is proposed that non-LGBT consumers are the underlying target group of LGBT-explicit advertising, causing non-target market effects that alienate large parts of the LGBT community despite their overt inclusion.
[Mh] Termos MeSH primário: Publicidade como Assunto
Diversidade Cultural
Minorias Sexuais e de Gênero
Conformidade Social
[Mh] Termos MeSH secundário: Adolescente
Adulto
Feminino
Seres Humanos
Estudos Longitudinais
Masculino
Meia-Idade
Adulto Jovem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180221
[Lr] Data última revisão:
180221
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170405
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1080/00918369.2017.1314163


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[PMID]:28346077
[Au] Autor:Herbst JH; Mansergh G; Pitts N; Denson D; Mimiaga MJ; Holman J
[Ad] Endereço:a Division of HIV/AIDS Prevention , National Center for HIV/AIDS, Viral Hepatitis, STD and TB Prevention, Centers for Disease Control and Prevention , Atlanta , Georgia , USA.
[Ti] Título:Effects of Brief Messages About Antiretroviral Therapy and Condom Use Benefits Among Black and Latino MSM in Three U.S. Cities.
[So] Source:J Homosex;65(2):154-166, 2018.
[Is] ISSN:1540-3602
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:This pilot study examined effects of HIV prevention messages about self and partner benefits of antiretroviral therapy (ART) and condom effectiveness on increased intentions for behavior change. Data were from Messages4Men, a study examining prevention messages among 320 HIV-positive and 605 HIV-negative Black and Latino MSM. Men completed a computer-based assessment after message exposure, and multivariable models controlled for risky sex and demographics. A majority of HIV-positive men reported increased intentions for ART use; 22% reported partner benefit information was new. HIV-positive men with a detectable viral load had significantly greater adjusted odds of reporting intentions for ART use. Over half of HIV-negative MSM reported ART benefit information was new, and 88% reported increased intentions to discuss ART use with infected partners. Black MSM anticipated they would increase condom use in response to the self and partner benefit messages. Tailored messages on benefits of ART are needed for MSM.
[Mh] Termos MeSH primário: Publicidade como Assunto
Fármacos Anti-HIV/uso terapêutico
Preservativos
Infecções por HIV/prevenção & controle
Homossexualidade Masculina
Meios de Comunicação de Massa
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Afroamericanos
Cidades
Preservativos/utilização
Soropositividade para HIV
Promoção da Saúde
Hispano-Americanos
Seres Humanos
Masculino
Projetos Piloto
Sexo Seguro
Parceiros Sexuais
Adulto Jovem
[Pt] Tipo de publicação:EVALUATION STUDIES; JOURNAL ARTICLE
[Nm] Nome de substância:
0 (Anti-HIV Agents)
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180221
[Lr] Data última revisão:
180221
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170328
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1080/00918369.2017.1311554


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[PMID]:28461328
[Ti] Título:"Convenient Untruths": An Unanticipated Opportunity for Science and the Public.
[So] Source:FASEB J;31(5):1769-1771, 2017 05.
[Is] ISSN:1530-6860
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Publicidade como Assunto
Antiácidos
Ácido Gástrico
[Mh] Termos MeSH secundário: Animais
Seres Humanos
Concentração de Íons de Hidrogênio
[Pt] Tipo de publicação:EDITORIAL
[Nm] Nome de substância:
0 (Antacids)
[Em] Mês de entrada:1801
[Cu] Atualização por classe:180111
[Lr] Data última revisão:
180111
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170503
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1096/fj.170501ufm


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[PMID]:29093052
[Au] Autor:Lapierre MA; Fleming-Milici F; Rozendaal E; McAlister AR; Castonguay J
[Ad] Endereço:Department of Communication, University of Arizona, Tucson, Arizona; mlapierre@email.arizona.edu.
[Ti] Título:The Effect of Advertising on Children and Adolescents.
[So] Source:Pediatrics;140(Suppl 2):S152-S156, 2017 Nov.
[Is] ISSN:1098-4275
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:In ∼100 years, marketing to children went from a severely frowned upon practice to an integral part of growing up as companies came to realize that investing in marketing to children and adolescents provides excellent immediate and future dividends. Each year, enormous sums of money are spent to reach this valuable audience because children and adolescents spend billions on their own purchases, influence family decisions about what to buy, and promise a potential lifetime of brand loyalty. The channels to reach youth have grown, and marketers are increasingly using them, often blurring the distinction between entertainment and advertising. Because advertising to children and adolescents has become ubiquitous, researchers who study its influence raise significant concerns about the practice, especially as it relates to dietary behavior, family conflict, marketer tactics, and children's potential vulnerability as an audience. In this review by the Workgroup on Marketing and Advertising, we highlight the state of the research in this area and suggest that more research needs to be conducted on understanding the following: the effects of advertising exposure, how psychological development affects children's responses to marketing, the problems associated with advertising in newer media, and how researchers, parents, and practitioners might be able to mitigate the most deleterious advertising effects. We then present avenues of future research along with recommendations for key stakeholders.
[Mh] Termos MeSH primário: Publicidade como Assunto/métodos
Comportamento Infantil/psicologia
Marketing/métodos
Meios de Comunicação de Massa
[Mh] Termos MeSH secundário: Adolescente
Publicidade como Assunto/economia
Bebidas Alcoólicas/economia
Criança
Tomada de Decisões
Seres Humanos
Marketing/economia
Meios de Comunicação de Massa/economia
Tabaco
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; REVIEW
[Em] Mês de entrada:1711
[Cu] Atualização por classe:171113
[Lr] Data última revisão:
171113
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:171103
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1542/peds.2016-1758V



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