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[PMID]:29283037
[Au] Autor:Ryang S
[Ad] Endereço:a Chao Center for Asian Studies , Rice University , Houston , TX , USA.
[Ti] Título:A critique of medicalisation: three instances.
[So] Source:Anthropol Med;24(3):248-260, 2017 Dec.
[Is] ISSN:1469-2910
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:By briefly exploring three different examples where the existence of mental illness and developmental delay has been presumed, this paper sheds light on the way what Foucault calls the emergence of a regime of truth, i.e. where something that does not exist is made to exist through the construction of a system of truth around it. The first example concerns the direct marketing of pharmaceutical products to consumers in the US, the second the use of psychology in semi-post-Cold War Korea, and the third the persisting authority of psychology in the treatment of the developmentally delayed. While these instances are not innately connected, looking at these as part of the process by which the authoritative knowledge is established will help us understand, albeit partially, the mechanism by which mental illness penetrates our lives as truth, and how this regime of truth is supported by the authority of psychology, psychiatry and psychoanalysis, what Foucault calls the 'psy-function,' reinforcing the medicalisation of our lives.
[Mh] Termos MeSH primário: Medicalização
Transtornos Mentais
Psiquiatria
Psicometria
Psicotrópicos
[Mh] Termos MeSH secundário: Antropologia Médica
Publicidade Direta ao Consumidor
Seres Humanos
Transtornos Mentais/classificação
Transtornos Mentais/diagnóstico
Transtornos Mentais/tratamento farmacológico
Psicotrópicos/economia
Psicotrópicos/uso terapêutico
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Nm] Nome de substância:
0 (Psychotropic Drugs)
[Em] Mês de entrada:1801
[Cu] Atualização por classe:180108
[Lr] Data última revisão:
180108
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171229
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1080/13648470.2017.1389169


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[PMID]:28470377
[Au] Autor:Page AE
[Ad] Endereço:Musculoskeletal Health Care Solutions, 3750 Convoy Street, Suite 116, La Jolla, CA, 92111, USA. alexe.page@gmail.com.
[Ti] Título:Gendered Innovations in Orthopaedic Science: Standing on the Shoulders of iGIANTs.
[So] Source:Clin Orthop Relat Res;475(7):1786-1788, 2017 07.
[Is] ISSN:1528-1132
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Procedimentos Ortopédicos
Cirugiões Ortopédicos
Ortopedia
Médicas
[Mh] Termos MeSH secundário: Atitude do Pessoal de Saúde
Difusão de Inovações
Publicidade Direta ao Consumidor
Feminino
Identidade de Gênero
Conhecimentos, Atitudes e Prática em Saúde
Seres Humanos
Masculino
Marketing de Serviços de Saúde
Cirugiões Ortopédicos/psicologia
Relações Médico-Paciente
Médicas/psicologia
Fatores Sexuais
Sexismo
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1711
[Cu] Atualização por classe:171128
[Lr] Data última revisão:
171128
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:170505
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1007/s11999-017-5373-y


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[PMID]:29016637
[Au] Autor:Pedroza-Gutiérrez C; Hernández JM
[Ad] Endereço:Unidad Académica de Estudios Regionales, Coordinación de Humanidades, Universidad Nacional Autónoma de México, Jiquilpan, México.
[Ti] Título:Social networks, market transactions, and reputation as a central resource. The Mercado del Mar, a fish market in central Mexico.
[So] Source:PLoS One;12(10):e0186063, 2017.
[Is] ISSN:1932-6203
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Fish consumption in Mexico is considered low (around 12 kg per person per year) and non-homogeneously distributed across the country. One of the reasons for this situation is the scarcity of wholesale selling sites. In this context, the Mercado del Mar (MM), located in Guadalajara city, Jalisco, is the second biggest wholesale fish market in Mexico, with a distribution of about 500 tons per day and a variety of about 350 different species of fish. In this paper, we argue that MM has accumulated social capital, which is formed from two main resources: buyer and seller relationships, and reputation. Specifically, the MM manages a broad and intensive interaction among business actors and the already achieved reputation allows the MM to adapt to market changes. To validate our hypotheses, an empirical study was conducted in 2015 by means of interviews to fish wholesalers in the MM and a sample of their suppliers and buyers. For simplicity we have only considered fresh water fish. We have followed snow-ball sampling as the survey strategy. Results show that the MM has responded to fish market dynamics organizing a complex network of buyers and suppliers whose relationships can be explained in the form of strong and weak ties. At the same time, reputation has been the central resource to build this social capital and also gives place to market transactions. Additionally, the strategic position of Guadalajara city and the well-connected routes have facilitated fish bulking and distribution in the region.
[Mh] Termos MeSH primário: Comércio/métodos
Publicidade Direta ao Consumidor/utilização
Alimentos/utilização
Rede Social
[Mh] Termos MeSH secundário: Animais
Comércio/economia
Peixes
Alimentos/economia
Água Doce
Seres Humanos
México
Capital Social
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171031
[Lr] Data última revisão:
171031
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171011
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1371/journal.pone.0186063


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[PMID]:28695633
[Au] Autor:Master Z; Fu W; Paciulli D; Sipp D
[Ad] Endereço:Biomedical Ethics Research Program, Mayo Clinic, Rochester, Minnesota, USA.
[Ti] Título:Industry Responsibilities in Tackling Direct-to-Consumer Marketing of Unproven Stem Cell Treatments.
[So] Source:Clin Pharmacol Ther;102(2):177-179, 2017 Aug.
[Is] ISSN:1532-6535
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:The direct-to-consumer marketing of unproven stem cell interventions (SCIs) is a serious public health concern. Regulations and education have had modest impact, indicating that different actors must play a role to stop this unfettered market. We consider the role of the biotech industry in tackling unproven SCIs. Grounded in the concept of corporate social responsibility, we argue that biotech companies should screen consumers to ensure that products and services are being used appropriately and educate employees about unproven SCIs.
[Mh] Termos MeSH primário: Biotecnologia/normas
Publicidade Direta ao Consumidor/normas
Responsabilidade Social
Transplante de Células-Tronco/normas
[Mh] Termos MeSH secundário: Biotecnologia/tendências
Publicidade Direta ao Consumidor/tendências
Seres Humanos
Marketing/normas
Marketing/tendências
Transplante de Células-Tronco/tendências
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; REVIEW
[Em] Mês de entrada:1707
[Cu] Atualização por classe:170726
[Lr] Data última revisão:
170726
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:170712
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1002/cpt.704


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[PMID]:28598891
[Au] Autor:Chang HY; Murimi I; Daubresse M; Qato DM; Emery SL; Alexander GC
[Ad] Endereço:*Department of Health Policy and Management, Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health †Center for Drug Safety and Effectiveness, Johns Hopkins University ‡Department of Epidemiology, Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health, Baltimore, MD §Department of Pharmacy Systems, Outcomes, and Policy, College of Pharmacy ∥Center for Pharmacoepidemiology and Pharmacoeconomic Research ¶Institute for Health Research and Policy, University of Illinois at Chicago, Chicago, IL #Department of Medicine, Division of General Internal Medicine, Johns Hopkins Medicine, Baltimore, MD.
[Ti] Título:Effect of Direct-to-Consumer Advertising on Statin Use in the United States.
[So] Source:Med Care;55(8):759-764, 2017 Aug.
[Is] ISSN:1537-1948
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:IMPORTANCE: The value of direct-to-consumer advertising (DTCA) of prescription drugs is widely debated, as is the effect of DTCA on prescription sales and health care utilization. OBJECTIVE: We examined the association between DTCA intensity for statin medications and prescription sales and cholesterol-related health care utilization. DESIGN, SETTING, AND PARTICIPANTS: We conducted an ecological study for 75 designated market areas from 2005 to 2009 in the United States using linked data regarding televised DTCA volume, non-DTCA marketing and promotion, retail, mail order and long-term care prescription drug sales, prescription drug and ambulatory care health care utilization, and contextual factors such as health care density and socioeconomic status. Main outcomes and measures were volume of sales, number of dispensed prescriptions, and high cholesterol-related outpatient visits. Analyses were conducted in 2016. RESULTS: The intensity of rosuvastatin and atorvastatin ad exposures per household varied substantially across designated market areas. After adjustment for socioeconomic, demographic, and clinical characteristics, each 100-unit increase in advertisement viewership was associated with a 2.22% [95% confidence interval (CI), 0.30%-4.19%] increase in statin sales. Similar patterns were observed between DTCA and statin dispensing among the commercially insured. DTCA was associated with increases in high cholesterol-related outpatient visits among adults 18-45 years of age (3.15% increase in visits per 100-unit increase in viewership, 95% CI, 0.98%-5.37%) but not among those 46-65 years of age (0.51%, 95% CI, -1.49% to 2.55%). CONCLUSION: DTCA for statins is associated with increases in statin utilization and hyperlipidemia-related outpatient visits, especially for young adults.
[Mh] Termos MeSH primário: Participação da Comunidade
Publicidade Direta ao Consumidor
Inibidores de Hidroximetilglutaril-CoA Redutases/uso terapêutico
[Mh] Termos MeSH secundário: Adolescente
Adulto
Comércio
Bases de Dados Factuais
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
Estados Unidos
Adulto Jovem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Nm] Nome de substância:
0 (Hydroxymethylglutaryl-CoA Reductase Inhibitors)
[Em] Mês de entrada:1708
[Cu] Atualização por classe:171017
[Lr] Data última revisão:
171017
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170610
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/MLR.0000000000000752


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[PMID]:28520871
[Au] Autor:Mailankody S; Prasad V
[Ad] Endereço:Myeloma Service, Division of Hematologic Oncology, Department of Medicine, Memorial Sloan Kettering Cancer Center, New York, New York.
[Ti] Título:Pharmaceutical Marketing for Rare Diseases: Regulating Drug Company Promotion in an Era of Unprecedented Advertisement.
[So] Source:JAMA;317(24):2479-2480, 2017 06 27.
[Is] ISSN:1538-3598
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Conscientização
Publicidade Direta ao Consumidor/métodos
Indústria Farmacêutica
Medicina nas Artes
Doenças Raras
Televisão
[Mh] Termos MeSH secundário: Publicidade como Assunto/legislação & jurisprudência
Publicidade como Assunto/métodos
Publicidade Direta ao Consumidor/legislação & jurisprudência
Indústria Farmacêutica/legislação & jurisprudência
Indústria Farmacêutica/normas
Prescrições de Medicamentos
Seres Humanos
Janus Quinase 2/genética
Marketing/métodos
Marketing/normas
Uso Excessivo de Produtos e Serviços de Saúde
Transtornos Mieloproliferativos/terapia
Aceitação pelo Paciente de Cuidados de Saúde
Policitemia Vera/diagnóstico
Policitemia Vera/terapia
Pirazóis/uso terapêutico
Doenças Raras/diagnóstico
Doenças Raras/psicologia
Doenças Raras/terapia
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; RESEARCH SUPPORT, N.I.H., EXTRAMURAL; RESEARCH SUPPORT, NON-U.S. GOV'T
[Nm] Nome de substância:
0 (INCB018424); 0 (Pyrazoles); EC 2.7.10.2 (JAK2 protein, human); EC 2.7.10.2 (Janus Kinase 2)
[Em] Mês de entrada:1707
[Cu] Atualização por classe:171116
[Lr] Data última revisão:
171116
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:170519
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1001/jama.2017.5784


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[PMID]:28423291
[Au] Autor:Psaty BM; Merrill JO
[Ad] Endereço:From the Cardiovascular Health Research Unit (B.M.P.) and the Departments of Medicine (B.M.P., J.O.M.) and Epidemiology and Health Services (B.M.P.), University of Washington, and the Kaiser Permanente Washington Health Research Institute (B.M.P.) - both in Seattle.
[Ti] Título:Addressing the Opioid Epidemic - Opportunities in the Postmarketing Setting.
[So] Source:N Engl J Med;376(16):1502-1504, 2017 Apr 20.
[Is] ISSN:1533-4406
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Publicidade Direta ao Consumidor/legislação & jurisprudência
Epidemias
Regulamentação Governamental
Transtornos Relacionados ao Uso de Opioides/epidemiologia
Vigilância de Produtos Comercializados
[Mh] Termos MeSH secundário: Analgésicos Opioides/uso terapêutico
Seres Humanos
Estados Unidos/epidemiologia
United States Food and Drug Administration
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Nm] Nome de substância:
0 (Analgesics, Opioid)
[Em] Mês de entrada:1705
[Cu] Atualização por classe:170509
[Lr] Data última revisão:
170509
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:170420
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1056/NEJMp1614972


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[PMID]:28350274
[Au] Autor:Willis E
[Ad] Endereço:a Department of Advertising, Public Relations, and Media Design, College of Media, Communication, and Information , University of Colorado , Boulder , Colorado , USA.
[Ti] Título:Visual elements in direct-to-consumer advertising: Messages communicated to patients with arthritis.
[So] Source:Health Mark Q;34(1):1-17, 2017 Jan-Mar.
[Is] ISSN:1545-0864
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Direct-to-consumer (DTC) advertising saturates popular health magazines, communicating persuasive messages to readers that may influence attitudes and behaviors. This research used a two-prong approach to investigate the visual elements used in DTC advertising and their influence on consumers' understanding of a disease and its treatment options. An analysis was conducted of DTC advertisements (N = 62) from a population sample of Arthritis Today magazine, 2000-2010. Three panels of people with arthritis were used to validate the findings and discuss implications for health literacy. Pharmaceutical companies have an opportunity to communicate tailored messages to readers of niche publications and improve disease management.
[Mh] Termos MeSH primário: Publicidade como Assunto
Artrite/terapia
Publicidade Direta ao Consumidor/métodos
Comunicação Persuasiva
[Mh] Termos MeSH secundário: Feminino
Alfabetização em Saúde
Seres Humanos
Masculino
Publicações Periódicas como Assunto
Pesquisa Qualitativa
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171031
[Lr] Data última revisão:
171031
[Sb] Subgrupo de revista:H
[Da] Data de entrada para processamento:170329
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1080/07359683.2016.1238651


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[PMID]:28324090
[Au] Autor:Layton JB; Kim Y; Alexander GC; Emery SL
[Ad] Endereço:Department of Epidemiology, University of North Carolina at Chapel Hill.
[Ti] Título:Association Between Direct-to-Consumer Advertising and Testosterone Testing and Initiation in the United States, 2009-2013.
[So] Source:JAMA;317(11):1159-1166, 2017 03 21.
[Is] ISSN:1538-3598
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Importance: Testosterone initiation increased substantially in the United States from 2000 to 2013, especially among men without clear indications. Direct-to-consumer advertising (DTCA) also increased during this time. Objective: To investigate associations between televised DTCA and testosterone testing and initiation in the United States. Design, Setting, and Population: Ecologic study conducted in designated market areas (DMAs) in the United States. Monthly testosterone advertising ratings were linked to DMA-level testosterone use data from 2009-2013 derived from commercial insurance claims. Associations between DTCA and testosterone testing, initiation, and initiation without recent baseline tests were estimated using Poisson generalized estimating equations. Exposures: Monthly Nielsen ratings for testosterone DTCA in the 75 largest DMAs. Main Outcomes and Measures: (1) Rates of new serum testosterone testing; (2) rates of testosterone initiation (in-office injection, surgical implant, or pharmacy dispensing) for all testosterone products combined and for specific brands; and (3) rates of testosterone initiation without recent serum testosterone testing. Results: Of 17 228 599 commercially insured men in the 75 DMAs, 1 007 990 (mean age, 49.6 [SD, 11.5] years) had new serum testosterone tests and 283 317 (mean age, 51.8 [SD, 11.3] years) initiated testosterone treatment. Advertising intensity varied by geographic region and time, with the highest intensity seen in the southeastern United States and with months ranging from no ad exposures to a mean of 13.6 exposures per household. Nonbranded advertisements were common prior to 2012, with branded advertisements becoming more common during and after 2012. Each household advertisement exposure was associated with a monthly increase in rates of new testosterone testing (rate ratio [RR], 1.006; 95% CI, 1.004-1.008), initiation (RR, 1.007; 95% CI, 1.004-1.010), and initiation without a recent test (RR, 1.008; 95% CI, 1.002-1.013). Mean absolute rate increases were 0.14 tests (95% CI, 0.09-0.19), 0.05 new initiations (95% CI, 0.03-0.08), and 0.02 initiations without a recent test (95% CI, 0.01-0.03) per 10 000 men for each monthly ad exposure over the entire period. Conclusions and Relevance: Among US men residing in the 75 designated market areas, regional exposure to televised direct-to-consumer advertising was associated with greater testosterone testing, new initiation, and initiation without recent testing.
[Mh] Termos MeSH primário: Androgênios/administração & dosagem
Publicidade Direta ao Consumidor/estatística & dados numéricos
Cobertura do Seguro/estatística & dados numéricos
Testosterona/administração & dosagem
Testosterona/sangue
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Distribuição por Idade
Idoso
Publicidade Direta ao Consumidor/tendências
Terapia de Reposição Hormonal/estatística & dados numéricos
Terapia de Reposição Hormonal/tendências
Seres Humanos
Cobertura do Seguro/tendências
Masculino
Meia-Idade
Televisão/estatística & dados numéricos
Fatores de Tempo
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; RESEARCH SUPPORT, N.I.H., EXTRAMURAL
[Nm] Nome de substância:
0 (Androgens); 3XMK78S47O (Testosterone)
[Em] Mês de entrada:1703
[Cu] Atualização por classe:170922
[Lr] Data última revisão:
170922
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:170322
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1001/jama.2016.21041


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[PMID]:28324072
[Au] Autor:Kravitz RL
[Ad] Endereço:Division of General Medicine, University of California, Davis, Sacramento.
[Ti] Título:Direct-to-Consumer Advertising of Androgen Replacement Therapy.
[So] Source:JAMA;317(11):1124-1125, 2017 03 21.
[Is] ISSN:1538-3598
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Publicidade como Assunto
Publicidade Direta ao Consumidor
[Mh] Termos MeSH secundário: Indústria Farmacêutica
Prescrições de Medicamentos
Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:EDITORIAL; COMMENT
[Em] Mês de entrada:1703
[Cu] Atualização por classe:170323
[Lr] Data última revisão:
170323
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:170322
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1001/jama.2017.1364



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