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Pesquisa : J01.937.285 [Categoria DeCS]
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[PMID]:29446265
[Au] Autor:Popova AY; Trukhina GM; Mikailova OM
[Ti] Título:[Introduction of hazard analysis and critical control points (HACCP) principles at the flight catering food production plant].
[So] Source:Gig Sanit;95(11):1083-6, 2016.
[Is] ISSN:0016-9900
[Cp] País de publicação:Russia (Federation)
[La] Idioma:rus
[Ab] Resumo:In the article there is considered the quality control and safety system implemented in the one of the largest flight catering food production plant for airline passengers and flying squad. The system for the control was based on the Hazard Analysis And Critical Control Points (HACCP) principles and developed hygienic and antiepidemic measures. There is considered the identification of hazard factors at stages of the technical process. There are presented results of the analysis data of monitoring for 6 critical control points over the five-year period. The quality control and safety system permit to decline food contamination risk during acceptance, preparation and supplying of in-flight meal. There was proved the efficiency of the implemented system. There are determined further ways of harmonization and implementation for HACCP principles in the plant.
[Mh] Termos MeSH primário: Aviação
Análise de Alimentos
Contaminação de Alimentos/prevenção & controle
Manipulação de Alimentos
Doenças Transmitidas por Alimentos/prevenção & controle
Análise de Perigos e Pontos Críticos de Controle/métodos
[Mh] Termos MeSH secundário: Aviação/organização & administração
Aviação/normas
Exposição Dietética/efeitos adversos
Exposição Dietética/análise
Exposição Dietética/prevenção & controle
Análise de Alimentos/métodos
Análise de Alimentos/normas
Análise de Alimentos/estatística & dados numéricos
Manipulação de Alimentos/métodos
Manipulação de Alimentos/normas
Qualidade dos Alimentos
Doenças Transmitidas por Alimentos/epidemiologia
Doenças Transmitidas por Alimentos/etiologia
Seres Humanos
Controle de Qualidade
Federação Russa/epidemiologia
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180309
[Lr] Data última revisão:
180309
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:180216
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29431936
[Au] Autor:Gildenskiold RS; Tatyanyuk TK; Savelyev SI; Rekis VK
[Ti] Título:[The possibility of provision of hygienically safe residing for the population in residential construction located closely to air transport enterprises].
[So] Source:Gig Sanit;95(11):1029-32, 2016.
[Is] ISSN:0016-9900
[Cp] País de publicação:Russia (Federation)
[La] Idioma:rus
[Ab] Resumo:Operation of the modern heavy aircraft on the surrounding vast territory is associated with the appearance of high levels of sound pressure generated by the powerful engines, especially during takeoff and landing operations. Currently, the elimination or significant reduction of noise pollution on the environment technically does not yet have a radical solution and the possible reduction of the impact ofnoise pollution on the residents ofnearby settlements is achievedfor residents of building by the optimal location of the runway, changing in conditions for the takeoff and landing of aircrafts, the ordering of the regimen of the airport, the introduction of the package sufficiently effective anti-noise diverse - engineering, planning activities, in some cases, the creation ofprotective noise shield on the border of the residential area and the construction ofprotective awnings over the children's and sports fields with fencing shields converted in the direction of the runway. An example of a positive decision, taking into account the complexity and variety of aspects of the problem, it is possible to consider the development of the project plan of the new microdistrict «Eletsky¼ in the Soviet district of the city of Lipetsk, falling under the impact of aircraft noise of plying aircrafts of the military airfield.
[Mh] Termos MeSH primário: Aviação
Planejamento em Saúde/organização & administração
Habitação
Ruído/prevenção & controle
[Mh] Termos MeSH secundário: Aeronaves
Aeroportos/normas
Aviação/métodos
Aviação/organização & administração
Ambiente Controlado
Habitação/organização & administração
Habitação/normas
Seres Humanos
Desenvolvimento Industrial
Ruído dos Transportes/efeitos adversos
Ruído dos Transportes/prevenção & controle
Saúde Pública/métodos
Federação Russa
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180309
[Lr] Data última revisão:
180309
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:180213
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29211111
[Au] Autor:Villar ACNWB; Pereira LD
[Ad] Endereço:Especialização em Audiologia, Departamento de Fonoaudiologia, Universidade Federal de São Paulo - UNIFESP - São Paulo (SP), Brasil.
[Ti] Título:Auditory skills of figure-ground and closure in air traffic controllers.
[Ti] Título:Habilidades auditivas de figura-fundo e fechamento em controladores de tráfego aéreo..
[So] Source:Codas;29(6):e20160201, 2017 Dec 04.
[Is] ISSN:2317-1782
[Cp] País de publicação:Brazil
[La] Idioma:por; eng
[Ab] Resumo:PURPOSE: To investigate the auditory skills of closure and figure-ground and factors associated with health, communication, and attention in air traffic controllers, and compare these variables with those of other civil and military servants. METHODS: Study participants were sixty adults with normal audiometric thresholds divided into two groups matched for age and gender: study group (SG), comprising 30 air traffic controllers and control group (CG), composed of 30 other military and civil servants. All participants were asked a number of questions regarding their health, communication, and attention, and underwent the Speech-in-Noise Test (SIN) to assess their closure skills and the Synthetic Sentence Identification Test - Ipsilateral Competitive Message (SSI-ICM) in monotic listening to evaluate their figure-ground abilities. Data were compared using nonparametric statistical tests and logistic regression analysis. RESULTS: More individuals in the SG reported fatigue and/or burnout and work-related stress and showed better performance than that of individuals in the CG for the figure-ground ability. Both groups performed similarly and satisfactorily in the other hearing tests. The odds ratio for participants belonging in the SG was 5.59 and 1.24 times regarding work-related stress and SSI-ICM (right ear), respectively. CONCLUSION: Results for the variables auditory closure, self-reported health, attention, and communication were similar in both groups. The SG presented significantly better performance in auditory figure-ground compared with that of the CG. Self-reported stress and right-ear SSI-ICM were significant predictors of individuals belonging to the SG.
[Mh] Termos MeSH primário: Percepção Auditiva/fisiologia
Aviação
Esgotamento Profissional/psicologia
Testes Auditivos/psicologia
Ruído Ocupacional
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Limiar Auditivo
Esgotamento Profissional/etiologia
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Militares
Exposição Ocupacional
Gravidez
Autorrelato
Adulto Jovem
[Pt] Tipo de publicação:COMPARATIVE STUDY; JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1801
[Cu] Atualização por classe:180131
[Lr] Data última revisão:
180131
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171207
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:28818148
[Au] Autor:Chatfield E; Bond WF; McCay B; Thibeault C; Alves PM; Squillante M; Timpe J; Cook CJ; Bertino RE
[Ti] Título:Cross-Sectional Survey of Physicians on Providing Volunteer Care for In-Flight Medical Events.
[So] Source:Aerosp Med Hum Perform;88(9):876-879, 2017 Sep 01.
[Is] ISSN:2375-6314
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:BACKGROUND: Airline carriers have equipment, procedures, and protocols in place to handle in-flight medical events (IFMEs). Community physicians may be asked for aid during IFMEs. Cross-Sectional Survey of Physicians on Providing Volunteer Care for In-Flight Medical Events surveyed self-assessed awareness and knowledge, perceived barriers, and suggestions for improving responses to IFMEs. METHODS: We composed a survey regarding clinicians' self-assessed understanding of in-flight resources, procedures, flight environmental issues, and Good Samaritan protections. The survey was distributed primarily via electronic mail to medical staff list serves to a total of approximately 1300 physicians representing 2 health networks that serve urban, suburban, and rural areas in both inpatient and outpatient settings. RESULTS: Total number of responses was 418. Physician response rate was 29.2% (379/1300). In 3% (39/1300), the responder either failed to indicate their background or was another type of health care professional (e.g., dentist, medical student, physician assistant). Of the physicians, 37.5% (142/379) were primary care and 42% (177/418) of responders reported at least one experience of being asked to volunteer. When asked how well they understand the protocols with which medical events are handled, 64% (262/412) responded "not at all" and 23% (94/412) reported "a little" knowledge. Only 56% (223/397) answered that 75% or more of U.S. flights have ground medical support available. There were 73% (298/411) who believed airlines were required to have medical supplies, but 54% (222/410) reported no knowledge of supplies available. A total of 69% (279/403) believed or were sure that the U.S. has a Good Samaritan law that applies to IFMEs. DISCUSSION: Many physicians lack basic knowledge about IFMEs. Responders may assist more effectively if better informed about protocols and the availability of ground medical support. Education and timely information support are recommended.Chatfield E, Bond WF, McCay B, Thibeault C, Alves PM, Squillante M, Timpe J, Cook CJ, Bertino RE. Cross-Sectional Survey of Physicians on Providing Volunteer Care for In-Flight Medical Events. Aerosp Med Hum Perform. 2017; 88(9):876-879.
[Mh] Termos MeSH primário: Aviação
Tratamento de Emergência
Médicos
Voluntários
[Mh] Termos MeSH secundário: Estudos Transversais
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Inquéritos e Questionários
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171010
[Lr] Data última revisão:
171010
[Sb] Subgrupo de revista:IM; S
[Da] Data de entrada para processamento:170819
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3357/AMHP.4865.2017


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[PMID]:28720196
[Ti] Título:This Month in Aerospace Medicine History.
[So] Source:Aerosp Med Hum Perform;88(8):802, 2017 Aug 01.
[Is] ISSN:2375-6314
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Medicina Aeroespacial/história
Medicina Militar/história
[Mh] Termos MeSH secundário: Astronautas
Pressão Atmosférica
Aviação
Comunicação
Descompressão
Mergulho
História do Século XX
Seres Humanos
Hipóxia/prevenção & controle
Hipóxia/terapia
Cooperação Internacional
Linguagem
Oxigenoterapia
Voo Espacial
[Pt] Tipo de publicação:HISTORICAL ARTICLE; JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1709
[Cu] Atualização por classe:170926
[Lr] Data última revisão:
170926
[Sb] Subgrupo de revista:IM; S
[Da] Data de entrada para processamento:170720
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3357/AMHP.4940.2017


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[PMID]:28720195
[Au] Autor:Harsch V
[Ti] Título:Early Ejection Seats in Germany.
[So] Source:Aerosp Med Hum Perform;88(8):801, 2017 Aug 01.
[Is] ISSN:2375-6314
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Aeronaves/história
Aviação/história
Militares
[Mh] Termos MeSH secundário: Campos de Concentração
Ética em Pesquisa/história
Alemanha
História do Século XX
Seres Humanos
Sujeitos da Pesquisa
II Guerra Mundial
[Pt] Tipo de publicação:HISTORICAL ARTICLE; JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1709
[Cu] Atualização por classe:170926
[Lr] Data última revisão:
170926
[Sb] Subgrupo de revista:IM; S
[Da] Data de entrada para processamento:170720
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3357/AMHP.4844.2017


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[PMID]:28720181
[Au] Autor:Lawson BD; Britt TW; Kelley AM; Athy JR; Legan SM
[Ti] Título:Computerized Tests of Team Performance and Crew Coordination Suitable for Military/Aviation Settings.
[So] Source:Aerosp Med Hum Perform;88(8):722-729, 2017 Aug 01.
[Is] ISSN:2375-6314
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:INTRODUCTION: The coordination of team effort on shared tasks is an area of inquiry. A number of tests of team performance in challenging environments have been developed without comparison or standardization. This article provides a systematic review of the most accessible and usable low-to-medium fidelity computerized tests of team performance and determines which are most applicable to military- and aviation-relevant research, such as studies of group command, control, communication, and crew coordination. METHODS: A search was conducted to identify computerized measures of team performance. In addition to extensive literature searches (DTIC, Psychinfo, PubMed), the authors reached out to team performance researchers at conferences and through electronic communication. RESULTS: Identified were 57 potential tests according to 6 specific selection criteria (e.g., the requirement for automated collection of team performance and coordination processes, the use of military-relevant scenarios). The following seven tests (listed alphabetically) were considered most suitable for military needs: Agent Enabled Decision Group Environment (AEDGE), C3Conflict, the C3 (Command, Control, & Communications) Interactive Task for Identifying Emerging Situations (NeoCITIES), Distributed Dynamic Decision Making (DDD), Duo Wondrous Original Method Basic Awareness/Airmanship Test (DuoWOMBAT), the Leader Development Simulator (LDS), and the Planning Task for Teams (PLATT). Strengths and weaknesses of these tests are described and recommendations offered to help researchers identify the test most suitable for their particular needs. DISCUSSION: Adoption of a few standard computerized test batteries to study team performance would facilitate the evaluation of interventions intended to enhance group performance in multiple challenging military and aerospace operational environments.Lawson BD, Britt TW, Kelley AM, Athy JR, Legan SM. Computerized tests of team performance and crew coordination suitable for military/aviation settings. Aerosp Med Hum Perform. 2017; 88(8):722-729.
[Mh] Termos MeSH primário: Aviação
Processos Grupais
Militares
Análise e Desempenho de Tarefas
[Mh] Termos MeSH secundário: Cognição
Computadores
Tomada de Decisões
Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; REVIEW
[Em] Mês de entrada:1709
[Cu] Atualização por classe:170926
[Lr] Data última revisão:
170926
[Sb] Subgrupo de revista:IM; S
[Da] Data de entrada para processamento:170720
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3357/AMHP.4786.2017


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Texto completo SciELO Brasil
Texto completo SciELO Saúde Pública
[PMID]:28678902
[Au] Autor:Marqueze EC; Nicola ACB; Diniz DHMD; Fischer FM
[Ad] Endereço:Departamento de Epidemiologia. Programa de Pós-Graduação em Saúde Coletiva. Universidade Católica de Santos. Santos, SP, Brasil.
[Ti] Título:Working hours associated with unintentional sleep at work among airline pilots.
[So] Source:Rev Saude Publica;51:61, 2017 Jun 26.
[Is] ISSN:1518-8787
[Cp] País de publicação:Brazil
[La] Idioma:eng; por
[Ab] Resumo:OBJECTIVE: Tto identify factors associated with unintentional sleep at work of airline pilots. METHODS: This is a cross-sectional epidemiological study conducted with 1,235 Brazilian airline pilots, who work national or international flights. Data collection has been performed online. We carried out a bivariate and multiple logistic regression analysis, having as dependent variable unintentional sleep at work. The independent variables were related to biodemographic data, characteristics of the work, lifestyle, and aspects of sleep. RESULTS: The prevalence of unintentional sleep while flying the airplane was 57.8%. The factors associated with unintentional sleep at work were: flying for more than 65 hours a month, frequent technical delays, greater need for recovery after work, work ability below optimal, insufficient sleep, and excessive sleepiness. CONCLUSIONS: The occurrence of unintentional sleep at work of airline pilots is associated with factors related to the organization of the work and health. OBJETIVO: Identificar fatores associados aos cochilos não intencionais durante as jornadas de trabalho de pilotos da aviação regular. MÉTODOS: Estudo epidemiológico transversal conduzido com 1.235 pilotos brasileiros de avião do transporte aéreo regular, que realizavam voos nacionais ou internacionais, sendo a coleta de dados realizada on-line. Foi realizada análise de regressão logística bivariada e múltipla, tendo como variável dependente o cochilo não intencional durante o horário de trabalho. As variáveis independentes foram relacionadas a dados biodemográficos, características do trabalho, estilo de vida e aspectos do sono. RESULTADOS: A prevalência do cochilo não intencional enquanto pilotava o avião foi de 57,8%. Os fatores associados ao cochilo não intencional foram: voar por mais de 65 horas por mês, atrasos técnicos frequentes, maior necessidade de recuperação após o trabalho, capacidade para o trabalho inferior à ótima, sono insuficiente e sonolência excessiva. CONCLUSÕES: A ocorrência do cochilo não intencional durante a jornada de trabalho de pilotos da aviação regular está associada a fatores relacionados à organização do trabalho e à saúde.
[Mh] Termos MeSH primário: Pilotos/estatística & dados numéricos
Transtornos do Sono do Ritmo Circadiano/epidemiologia
Transtornos do Sono do Ritmo Circadiano/etiologia
Tolerância ao Trabalho Programado
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Aviação/estatística & dados numéricos
Brasil/epidemiologia
Estudos Transversais
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Saúde do Trabalhador
Fatores de Risco
Fatores Socioeconômicos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1708
[Cu] Atualização por classe:170807
[Lr] Data última revisão:
170807
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170706
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:28675800
[Au] Autor:Cooper MG; Street NE
[Ad] Endereço:Senior Anaesthetist, Department of Anaesthesia, The Children's Hospital at Westmead, Sydney, New South Wales.
[Ti] Título:High altitude hypoxia, a mask and a Street. Donation of an aviation BLB oxygen mask apparatus from World War 2.
[So] Source:Anaesth Intensive Care;45(7):45-48, 2017 03.
[Is] ISSN:0310-057X
[Cp] País de publicação:Australia
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:The history of hypoxia prevention is closely inter-related with high altitude mountain and aviation physiology. One pioneering attempt to overcome low inspired oxygen partial pressures in aviation was the BLB mask-named after the three designers-Walter M Boothby, W Randolph Lovelace II and Arthur H Bulbulian. This mask and its variations originated just prior to World War 2 when aircraft were able to fly higher than 10,000 feet and pilot hypoxia affecting performance was an increasing problem. We give a brief description of the mask and its designers and discuss the donation of a model used by the British War Office in October 1940 and donated to the Harry Daly Museum at the Australian Society of Anaesthetists by the family of Dr Fred Street. Dr Street was a pioneering paediatric surgeon in Australia and served as a doctor in the Middle East and New Guinea in World War 2. He received the Military Cross.
[Mh] Termos MeSH primário: Doença da Altitude/prevenção & controle
Aviação
Hipóxia/prevenção & controle
Máscaras/história
Guerra
[Mh] Termos MeSH secundário: História do Século XIX
História do Século XX
Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:BIOGRAPHY; HISTORICAL ARTICLE; JOURNAL ARTICLE
[Ps] Nome de pessoa como assunto:Boothby WM; Lovelace II RW; Bulbulian AH
[Em] Mês de entrada:1709
[Cu] Atualização por classe:170912
[Lr] Data última revisão:
170912
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170705
[St] Status:MEDLINE


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Texto completo
[PMID]:28641690
[Au] Autor:Marchiando A
[Ti] Título:The Lockheed XC-35 and Harry Armstrong, M.D.: Development of the First Practical Pressurized Cabin Airplane.
[So] Source:Aerosp Med Hum Perform;88(7):703-704, 2017 Jul 01.
[Is] ISSN:2375-6314
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Medicina Aeroespacial/história
Aeronaves/história
Aviação/história
Desenho de Equipamento/história
[Mh] Termos MeSH secundário: História do Século XX
Seres Humanos
Medicina Militar/história
Pressão
[Pt] Tipo de publicação:HISTORICAL ARTICLE; JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1708
[Cu] Atualização por classe:170829
[Lr] Data última revisão:
170829
[Sb] Subgrupo de revista:IM; S
[Da] Data de entrada para processamento:170624
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3357/AMHP.4845.2017



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