Base de dados : MEDLINE
Pesquisa : K01.093.530 [Categoria DeCS]
Referências encontradas : 4068 [refinar]
Mostrando: 1 .. 10   no formato [Detalhado]

página 1 de 407 ir para página                         

  1 / 4068 MEDLINE  
              next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29344614
[Au] Autor:Tollefson TT
[Ad] Endereço:Otolaryngology-Head and Neck Surgery, University of California, Davis, Sacramento, California.
[Ti] Título:Apprehending Otherness Through Wonder: A Facial Plastic Surgeon's Review of the Book and Movie.
[So] Source:JAMA;319(7):640-642, 2018 Feb 20.
[Is] ISSN:1538-3598
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Literatura Moderna
Disostose Mandibulofacial
Medicina na Literatura
Medicina nas Artes
Filmes Cinematográficos
[Mh] Termos MeSH secundário: Criança
Seres Humanos
Relações Interpessoais
Masculino
Disostose Mandibulofacial/psicologia
Disostose Mandibulofacial/cirurgia
Cirurgia Plástica
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180302
[Lr] Data última revisão:
180302
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:180119
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1001/jama.2017.22109


  2 / 4068 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29450505
[Au] Autor:Henneman JR
[Ad] Endereço:Petrie Institute of Western American Art, Denver Art Museum, Denver, Colorado.
[Ti] Título:In Shadow and Light-Images of Transformation Through Breast Cancer.
[So] Source:JAMA;319(6):532-534, 2018 Feb 13.
[Is] ISSN:1538-3598
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Neoplasias da Mama
Medicina nas Artes
Fotografia
[Mh] Termos MeSH secundário: Neoplasias da Mama/cirurgia
Feminino
Seres Humanos
Mamoplastia
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180301
[Lr] Data última revisão:
180301
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:180217
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1001/jama.2017.21752


  3 / 4068 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29481012
[Au] Autor:Feibel RM
[Ti] Título:"Bosch and Bruegel: Disability in sixteenth-century art".
[So] Source:Pharos Alpha Omega Alpha Honor Med Soc;79(3):55-6, 2016.
[Is] ISSN:0031-7179
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Medicina nas Artes
Pinturas/história
[Mh] Termos MeSH secundário: Pessoas com Deficiência/história
História do Século XVI
Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:HISTORICAL ARTICLE; LETTER; COMMENT
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180228
[Lr] Data última revisão:
180228
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:180227
[St] Status:MEDLINE


  4 / 4068 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29368459
[Au] Autor:Guerrini A
[Ti] Título:The Hermphrodite of Charing Cross.
[So] Source:Clio Med;95:28-51, 2016.
[Is] ISSN:0045-7183
[Cp] País de publicação:Netherlands
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Transtornos do Desenvolvimento Sexual/história
Experimentação Humana/história
Medicina nas Artes
[Mh] Termos MeSH secundário: Feminilidade
História do Século XVIII
Seres Humanos
Masculinidade
[Pt] Tipo de publicação:HISTORICAL ARTICLE; JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180215
[Lr] Data última revisão:
180215
[Sb] Subgrupo de revista:IM; QIS
[Da] Data de entrada para processamento:180126
[St] Status:MEDLINE


  5 / 4068 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29191033
[Au] Autor:Schildkrout B
[Ad] Endereço:From the Department of Psychiatry, Harvard Medical School and Beth Israel Deaconess Medical Center, Boston.
[Ti] Título:Joan of Arc-Hearing Voices.
[So] Source:Am J Psychiatry;174(12):1153-1154, 2017 Dec 01.
[Is] ISSN:1535-7228
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Pessoas Famosas
Alucinações/psicologia
Medicina nas Artes
Pinturas
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180213
[Lr] Data última revisão:
180213
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1176/appi.ajp.2017.17080948


  6 / 4068 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29297214
[Au] Autor:Diamandopoulos A
[Ti] Título:Medea's Nuptial Gifts: Myth and Biomedical Reality.
[So] Source:Vesalius;22(2 Suppl):14-25, 2016 Dec.
[Is] ISSN:1373-4857
[Cp] País de publicação:Belgium
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:In all art forms, Medea is mainly represented as the tragic witch from Colchis (contemporary Georgia), who slaughtered her sons and killed her erotic rival Glauke and her father, King Creon of Corinth, by offering an elaborate poisonous nuptial garment. Euripides described the victims' symptoms as a sudden extreme inflammation, leading anyone coming into contact with the garment to death. In other version, the inflammation is described as pure fire. The symptoms resemble what current medical knowledge describes as an immune contact sensitivity reaction. The passages with medical interest from the opera based on this tragedy are presented in the original musical form as well as some similar film and theater scenes. Magnified images of harmful insect's Medea's nuptial gifts are shown and their action is discussed.
[Mh] Termos MeSH primário: Dermatite de Contato/história
Medicina nas Artes/história
Filmes Cinematográficos/história
Música/história
[Mh] Termos MeSH secundário: Animais
República da Geórgia
Doações
História Antiga
Insetos/fisiologia
Mitologia
Comportamento Sexual Animal
[Pt] Tipo de publicação:HISTORICAL ARTICLE; JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180212
[Lr] Data última revisão:
180212
[Sb] Subgrupo de revista:QIS
[Da] Data de entrada para processamento:180104
[St] Status:MEDLINE


  7 / 4068 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28457159
[Au] Autor:Cambioli L; Riva MA
[Ad] Endereço:From the School of Medicine and Surgery, University of Milano Bicocca, Monza, Italy.
[Ti] Título:The Suicide of Saul by Pieter Bruegel the Elder.
[So] Source:Am J Psychiatry;174(5):429, 2017 May 01.
[Is] ISSN:1535-7228
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Medicina nas Artes/história
Pinturas/história
Suicídio/história
[Mh] Termos MeSH secundário: História do Século XVI
Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:HISTORICAL ARTICLE; JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180205
[Lr] Data última revisão:
180205
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:170502
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1176/appi.ajp.2017.17020132


  8 / 4068 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29362772
[Au] Autor:Pitman B
[Ad] Endereço:Distinguished Scholar in Residence, Edith O'Donnell Institute of Art History, Dallas, Texas.
[Ti] Título:Pharma Art-Abstract Medication in the Work of Beverly Fishman.
[So] Source:JAMA;319(4):326-328, 2018 Jan 23.
[Is] ISSN:1538-3598
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Medicina nas Artes
Pinturas
Preparações Farmacêuticas
Escultura
[Mh] Termos MeSH secundário: Cápsulas
Pessoas Famosas
História do Século XX
História do Século XXI
Medicina nas Artes/história
Pinturas/história
Escultura/história
Comprimidos
[Pt] Tipo de publicação:BIOGRAPHY; HISTORICAL ARTICLE; JOURNAL ARTICLE
[Ps] Nome de pessoa como assunto:Fishman B
[Nm] Nome de substância:
0 (Capsules); 0 (Pharmaceutical Preparations); 0 (Tablets)
[Em] Mês de entrada:1801
[Cu] Atualização por classe:180131
[Lr] Data última revisão:
180131
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:180125
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1001/jama.2017.18675


  9 / 4068 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28982493
[Au] Autor:Wentz MR
[Ti] Título:Red River and October, Paramecium Pond by Gordon Mortenson.
[So] Source:Mayo Clin Proc;92(10):e147, 2017 Oct.
[Is] ISSN:1942-5546
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Recognizing the contribution art has had in the Mayo Clinic environment since the original Mayo Clinic Building was finished in 1914, Mayo Clinic Proceedings features some of the numerous works of art displayed throughout the buildings and grounds on Mayo Clinic campuses as interpreted by the author.
[Mh] Termos MeSH primário: Ambiente de Instituições de Saúde
Medicina nas Artes
Pinturas
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171116
[Lr] Data última revisão:
171116
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:171007
[St] Status:MEDLINE


  10 / 4068 MEDLINE  
              first record previous record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28661945
[Au] Autor:Johnson AB; Montgomery CM; Dillard WA; Morrill K; Hoesli C; Gillette WM; Johnson BK; Nathaniel TI
[Ad] Endereço:Ashleigh B. Johnson, is a year three Medical Student, University of South Carolina School of Medicine, SC. Chelsea M. Montgomery, is a year three Medical Student, University of South Carolina School of Medicine, SC. Wesley A. Dillard, is a year three Medical Student, University of South Carolina School of Medicine, SC. Morrill Kenneth, is Media, Visual Arts, and Design Teacher, Riverside Middle School, SC. Coral Hoesli, is Biological Teacher, Riverside Middle School, SC. Wesley M. Gillette, is a year three Medical Student, University of South Carolina School of Medicine, SC. Brandon K. Johnson, is Statistician and Data Analyst, Greenville, SC.
[Ti] Título:Effect of Visual Art School-Based Stroke Intervention for Middle School Students.
[So] Source:J Neurosci Nurs;49(4):214-220, 2017 Aug.
[Is] ISSN:1945-2810
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:BACKGROUND: Community stroke awareness initiatives have traditionally been used to expand knowledge of stroke signs and risk factors to high-risk adult populations. Here, we use a novel unfettered, visual art-based approach for an elementary school initiative to raise stroke awareness. METHODS: Seventh graders in a middle school art class received stroke awareness training during the course of the 2015 to 2016 school year through their teacher in the visual arts class. In turn, they used this training to develop their own artistic interpretations of key stroke awareness concepts via project-based learning and then present their projects to raise awareness about stroke. We evaluated our predata and postdata to determine whether the visual art school-based stroke intervention was effective in both educating students about stroke and enabling them to effectively disseminate this information to parents and other adults in their community. RESULTS: The pretest evaluation indicates a fair or good knowledge about stroke, and no student indicated an "outstanding" or "excellent" knowledge. The posttest evaluation indicated a higher degree of stroke awareness because students were rated as having an "outstanding," "excellent," or "very good" performance especially in the ability to translate knowledge of stroke awareness lessons learned in their art class into a well-articulated stroke-related project and presentation. Pearson χ test reveals significant difference (P < .001) between the pretest and posttest evaluations. CONCLUSIONS: Our results indicate that our school-based stroke intervention was effective in both educating students about stroke and enabling them to effectively disseminate this information to parents and other adults in their community. The use of a visual art teacher to lead the educational component in the intervention indicates that expertise in neurology or stroke is not necessary to facilitate understanding of stroke and highlights the importance of creativeness in stroke education for children.
[Mh] Termos MeSH primário: Educação em Saúde/métodos
Medicina nas Artes
Instituições Acadêmicas
Acidente Vascular Cerebral/prevenção & controle
[Mh] Termos MeSH secundário: Conscientização
Criança
Currículo
Avaliação Educacional/estatística & dados numéricos
Seres Humanos
Pais/educação
Fatores de Risco
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1707
[Cu] Atualização por classe:171116
[Lr] Data última revisão:
171116
[Sb] Subgrupo de revista:IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:170630
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/JNN.0000000000000289



página 1 de 407 ir para página                         
   


Refinar a pesquisa
  Base de dados : MEDLINE Formulário avançado   

    Pesquisar no campo  
1  
2
3
 
           



Search engine: iAH v2.6 powered by WWWISIS

BIREME/OPAS/OMS - Centro Latino-Americano e do Caribe de Informação em Ciências da Saúde