Base de dados : MEDLINE
Pesquisa : K01.517.946 [Categoria DeCS]
Referências encontradas : 4587 [refinar]
Mostrando: 1 .. 10   no formato [Detalhado]

página 1 de 459 ir para página                         

  1 / 4587 MEDLINE  
              next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29244046
[Au] Autor:O'Reilly K
[Ad] Endereço:Western Sydney University, Sydney, Australia.
[Ti] Título:Humor-A Rehabilitative Tool in the Post-Intensive Care of Young Adults With Acquired Brain Injury.
[So] Source:Rehabil Nurs;42(4):230-234, 2017 Jul/Aug.
[Is] ISSN:2048-7940
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:PURPOSE: The aim of the study was to describe how paid carers use humor in providing compassionate post-intensive rehabilitation care to young adults with acquired brain injury (ABI) who are unable to perform or direct their own care. DESIGN: This is a qualitative study underpinned by symbolic interactionism. METHODS: Paid carers in a residential aged care facility were interviewed. Interview data were analyzed using grounded theory methods of coding, comparative analysis, memoing, and theoretical sampling. FINDINGS: With young adult's assent, paid carers appropriately used humor, at times even crude humor, as a rehabilitative tool to activate and elicit responses from young people with ABI who could not perform or direct their own care. The use of humor while caring for this population demonstrated that compassion still exists within nursing; however, it may not always be reverent. CONCLUSIONS/CLINICAL RELEVANCE: Humor may be an effective way to provide compassionate care and can be used as a rehabilitative tool to elicit responses from young people with ABI who have no means of verbal communication.
[Mh] Termos MeSH primário: Lesões Encefálicas/reabilitação
Enfermagem em Reabilitação/métodos
Senso de Humor e Humor como Assunto/psicologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Idoso
Lesões Encefálicas/enfermagem
Empatia
Feminino
Teoria Fundamentada
Seres Humanos
Unidades de Terapia Intensiva/organização & administração
Masculino
Meia-Idade
Pesquisa Qualitativa
Inquéritos e Questionários
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180226
[Lr] Data última revisão:
180226
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171216
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/rnj.0000000000000015


  2 / 4587 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29300733
[Au] Autor:McDermott JE; Partridge M; Bromberg Y
[Ad] Endereço:Computational Biology and Bioinformatics, Pacific Northwest National Laboratory, Richland, Washington, United States of America.
[Ti] Título:Ten simple rules for drawing scientific comics.
[So] Source:PLoS Comput Biol;14(1):e1005845, 2018 01.
[Is] ISSN:1553-7358
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Ciência nas Artes
Senso de Humor e Humor como Assunto
[Mh] Termos MeSH secundário: Comunicação
Biologia Computacional
Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:EDITORIAL; RESEARCH SUPPORT, U.S. GOV'T, P.H.S.
[Em] Mês de entrada:1801
[Cu] Atualização por classe:180128
[Lr] Data última revisão:
180128
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:180105
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1371/journal.pcbi.1005845


  3 / 4587 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29235827
[Au] Autor:Wright DK
[Ti] Título:Nursing memes at odds with our values.
[So] Source:Can Nurse;113(2):44, 2017 Mar-Apr.
[Is] ISSN:0008-4581
[Cp] País de publicação:Canada
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Enfermagem
Mídias Sociais
[Mh] Termos MeSH secundário: Ética em Enfermagem
Senso de Humor e Humor como Assunto
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1801
[Cu] Atualização por classe:180123
[Lr] Data última revisão:
180123
[Sb] Subgrupo de revista:IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:171214
[St] Status:MEDLINE


  4 / 4587 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29274221
[Au] Autor:Fedele R
[Ti] Título:HOW AN EVERYDAY NURSE CRACKED COMEDY.
[So] Source:Aust Nurs Midwifery J;24(9):45, 2017 Apr.
[Is] ISSN:2202-7114
[Cp] País de publicação:Australia
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:British nurse Georgie Carroll moved to Australia seeking adventure and inadvertently discovered a hidden talent for making people laugh.
[Mh] Termos MeSH primário: Enfermeiras e Enfermeiros
Senso de Humor e Humor como Assunto
[Mh] Termos MeSH secundário: Escolha da Profissão
Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1801
[Cu] Atualização por classe:180118
[Lr] Data última revisão:
180118
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171224
[St] Status:MEDLINE


  5 / 4587 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29215845
[Au] Autor:Berry S
[Ti] Título:#Millennials: A baby boomer compromises with Gen Y.
[So] Source:JEMS;42(2):66, 2017 02.
[Is] ISSN:0197-2510
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Pessoal Técnico de Saúde/educação
Medicina de Emergência/educação
Relação entre Gerações
Mentores
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Senso de Humor e Humor como Assunto
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1801
[Cu] Atualização por classe:180108
[Lr] Data última revisão:
180108
[Sb] Subgrupo de revista:H
[Da] Data de entrada para processamento:171208
[St] Status:MEDLINE


  6 / 4587 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29241286
[Au] Autor:Wild B
[Ti] Título:[Humor in Medicine - The Art of Leaping Over the Shadows].
[Ti] Título:Humor in der Medizin ­ Von der Kunst, über Schatten zu springen..
[So] Source:Dtsch Med Wochenschr;142(25):1919-1924, 2017 Dec.
[Is] ISSN:1439-4413
[Cp] País de publicação:Germany
[La] Idioma:ger
[Ab] Resumo:Humor and laughter are integral parts of human life and communication - and so of course they occur in medical contacts.Humor is defined as a personality based cognitive emotional style of processing situations, characterized by the ability to find positive aspects even in negative situations, and the ability to communicate this point of view to others and to cheer them up. Humor can support healing processes and coping with illness. Humor and jokes reduce anxiety and stress (for patients and doctors). Humorous people have a more realistic, flexible and less fearful behaviour. Humor helps to overcome negative experience. Humor can help the patient to gain new views towards the disease and a healthy distance towards occurring symptoms. Humor improves the relationship between patient and doctor. But beware: jokes can also be used to express fears, aggression or shame. Therefore it is worthwhile to listen carefully to what patients want to express. Humor reduces the risk of burnout. In contact with patients, it is important to give their humor room, to use it and respond to it, more than making jokes. Humor can be trained. Humor training and creation of a humorous atmosphere in health care facilities should also be supported by health insurance funds, institutions' sponsors and public authorities.
[Mh] Termos MeSH primário: Comunicação
Riso
Medicina/métodos
Relações Médico-Paciente
Senso de Humor e Humor como Assunto
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1712
[Cu] Atualização por classe:171227
[Lr] Data última revisão:
171227
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171215
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1055/s-0043-122199


  7 / 4587 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:28792581
[Au] Autor:Chaloult G; Blondeau C
[Ad] Endereço:FRCPC, Hôpital Charles-Lemoine.
[Ti] Título:[The Use of Humor in Psychotherapy: a View].
[Ti] Título:Perspectives sur l'usage de l'humour en psychothérapie..
[So] Source:Sante Ment Que;42(1):425-443, 2017.
[Is] ISSN:0383-6320
[Cp] País de publicação:Canada
[La] Idioma:fre
[Ab] Resumo:The goal of this article is to expose different aspects of the use of humor in therapy. We hope that it will stimulate reflection and guide the clinician toward appropriate use of humorous interventions. Historical highlights of the topic will be presented. Then a practical definition of therapeutic humor and the main theories about humor will be reviewed. We will also discuss the probable mechanisms of action explaining the efficacy of humor in psychotherapy, as well as potential risks and benefits of its use. We will try to determine different factors influencing the patient's receptivity to humor. Subsequently, a classification of humor will be proposed, followed by a description of selected types of humor often used in therapy, with clinical cases as examples.
[Mh] Termos MeSH primário: Psicoterapia
Senso de Humor e Humor como Assunto
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1711
[Cu] Atualização por classe:171128
[Lr] Data última revisão:
171128
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170810
[St] Status:MEDLINE


  8 / 4587 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28679569
[Au] Autor:Savage BM; Lujan HL; Thipparthi RR; DiCarlo SE
[Ad] Endereço:Department of Physiology, Wayne State University School of Medicine, Detroit, Michigan.
[Ti] Título:Humor, laughter, learning, and health! A brief review.
[So] Source:Adv Physiol Educ;41(3):341-347, 2017 Sep 01.
[Is] ISSN:1522-1229
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Human emotions, such as anxiety, depression, fear, joy, and laughter, profoundly affect psychological and physiological processes. These emotions form a set of basic, evolved functions that are shared by all humans. Laughter is part of a universal language of basic emotions that all humans recognize. Health care providers and educators may utilize the power of laughter to improve health and enhance teaching and learning. This is an important consideration because teaching is not just about content: it is also about forming relationships and strengthening human connections. In this context, when used effectively, humor is documented to build relationships and enhance performance. Specifically, humor improves student performance by attracting and sustaining attention, reducing anxiety, enhancing participation, and increasing motivation. Moreover, humor stimulates multiple physiological systems that decrease levels of stress hormones, such as cortisol and epinephrine, and increase the activation of the mesolimbic dopaminergic reward system. To achieve these benefits, it is important to use humor that is relevant to the course content and not disparaging toward others. Self-effacing humor illustrates to students that the teacher is comfortable making mistakes and sharing these experiences with the classroom. In this brief review, we discuss the history and relationship between humor, laughing, learning, and health with an emphasis on the powerful, universal language of laughter.
[Mh] Termos MeSH primário: Saúde
Riso
Aprendizagem
Senso de Humor e Humor como Assunto
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; REVIEW
[Em] Mês de entrada:1711
[Cu] Atualização por classe:171106
[Lr] Data última revisão:
171106
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170707
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1152/advan.00030.2017


  9 / 4587 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28541100
[Au] Autor:Sadruddin S; Jan R; Jabbar AA; Nanji K; Tharani Name A
[Ad] Endereço:Senior Instructor, School of Nursing and Midwifery, Aga Khan University, Karachi, Pakistan.
[Ti] Título:Patient education and mind diversion in supportive care.
[So] Source:Br J Nurs;26(10):S14-S19, 2017 May 25.
[Is] ISSN:0966-0461
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Cancer is a growing health problem worldwide. Common treatments include surgery, chemotherapy and radiation therapy. Systemic anti-cancer medications often result in an array of physical and psychological side effects. Supportive care assists patients with cancer in managing multidimensional symptoms that result from treatment or the illness itself. This review discusses supportive care and examines patient counselling and mind-diversion activities, which are safe and cost-effective strategies. Improving cancer patients' health and wellbeing should be encouraged in oncology nursing practice and by teaching students the knowledge and skills needed to provide supportive care.
[Mh] Termos MeSH primário: Aconselhamento
Enfermagem de Cuidados Paliativos na Terminalidade da Vida
Imagens (Psicoterapia)
Neoplasias/enfermagem
Enfermagem Oncológica
Educação de Pacientes como Assunto
Apoio Social
Espiritualidade
[Mh] Termos MeSH secundário: Adaptação Psicológica
Seres Humanos
Senso de Humor e Humor como Assunto
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; REVIEW
[Em] Mês de entrada:1707
[Cu] Atualização por classe:170721
[Lr] Data última revisão:
170721
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170526
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.12968/bjon.2017.26.10.S14


  10 / 4587 MEDLINE  
              first record previous record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28418485
[Au] Autor:Schillinger D
[Ad] Endereço:UCSF Division of General Internal Medicine and Center for Vulnerable Populations, Zuckerberg San Francisco General Hospital, San Francisco, California.
[Ti] Título:The Living Donor: A Tale of Money, Mania, and Clinical Mastery.
[So] Source:JAMA;317(15):1531-1532, 2017 Apr 18.
[Is] ISSN:1538-3598
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Transtorno Bipolar/etiologia
Competência Clínica
Administração Financeira
Doações
Neoplasias Pancreáticas/complicações
Perda de Peso
[Mh] Termos MeSH secundário: Transtorno Bipolar/diagnóstico
Transtorno Bipolar/psicologia
Hospitais Públicos
Seres Humanos
Neoplasias Pancreáticas/diagnóstico
Senso de Humor e Humor como Assunto
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; PERSONAL NARRATIVES
[Em] Mês de entrada:1706
[Cu] Atualização por classe:170609
[Lr] Data última revisão:
170609
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:170419
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1001/jama.2016.17221



página 1 de 459 ir para página                         
   


Refinar a pesquisa
  Base de dados : MEDLINE Formulário avançado   

    Pesquisar no campo  
1  
2
3
 
           



Search engine: iAH v2.6 powered by WWWISIS

BIREME/OPAS/OMS - Centro Latino-Americano e do Caribe de Informação em Ciências da Saúde