Base de dados : MEDLINE
Pesquisa : K01.752.566.479.171.132.875 [Categoria DeCS]
Referências encontradas : 9863 [refinar]
Mostrando: 1 .. 10   no formato [Detalhado]

página 1 de 987 ir para página                         

  1 / 9863 MEDLINE  
              next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29194313
[Ti] Título:A Crisis in Competency: The Strategic and Ethical Imperative to Assessing New Graduate Nurses' Clinical Reasoning.
[So] Source:Nurs Educ Perspect;38(2):E1-E2, 2017 Mar/Apr.
[Is] ISSN:1536-5026
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Competência Clínica
Tomada de Decisão Clínica
Emprego
Ética em Enfermagem
Pensamento
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Segurança do Paciente
Resolução de Problemas
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NEP.0000000000000123


  2 / 9863 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29194297
[Au] Autor:Kavanagh JM; Szweda C
[Ad] Endereço:About the Authors Joan M. Kavanagh, MSN, RN, NEA-BC, is the associate chief nurse of nursing education and professional development, Cleveland Clinic Foundation, Cleveland, Ohio. Christine Szweda, MS, BSN, RN, is the senior director, operations of nursing education and professional development, Cleveland Clinic Foundation. For more information, contact Joan Kavanagh at kavanaj@ccf.org.
[Ti] Título:A Crisis in Competency: The Strategic and Ethical Imperative to Assessing New Graduate Nurses' Clinical Reasoning.
[So] Source:Nurs Educ Perspect;38(2):57-62, 2017 Mar/Apr.
[Is] ISSN:1536-5026
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:AIM: The aim of the study was to assess entry-level competency and practice readiness of newly graduated nurses. BACKGROUND: Literature on success of new graduates focuses primarily on National Council of State Boards of Nursing Licensure Examination (NCLEX-RN) pass rates, creating a false and incomplete picture of practice readiness. METHOD: Posthire and prestart Performance-Based Development System assessments were administered to more than 5,000 newly graduated nurses at a large midwestern academic medical center between July 2010 and July 2015. RESULTS: Aggregate baseline data indicate that only 23 percent of newly graduated nurses demonstrate entry-level competencies and practice readiness. CONCLUSION: New data suggest that we are losing ground in the quest for entry-level competency. Graduates often are underprepared to operate in the complex field of professional practice where increased patient acuity and decreased length of stay, coupled with a lack of deep learning in our academic nursing programs, have exacerbated a crisis in competency.
[Mh] Termos MeSH primário: Competência Clínica
Tomada de Decisão Clínica
Emprego
Ética em Enfermagem
Pensamento
[Mh] Termos MeSH secundário: Centros Médicos Acadêmicos
Seres Humanos
Ohio
Segurança do Paciente
Resolução de Problemas
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NEP.0000000000000112


  3 / 9863 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29235949
[Au] Autor:Milton CL
[Ad] Endereço:1 Professor and Associate Dean of Administration and Accreditation, School of Nursing, Azusa Pacific University, Azusa, CA, USA.
[Ti] Título:Will Nursing Continue as the Most Trusted Profession? An Ethical Overview.
[So] Source:Nurs Sci Q;31(1):15-16, 2018 Jan.
[Is] ISSN:1552-7409
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Trust-mistrust is a paradoxical rhythm found in all healthcare disciplines. The discipline of nursing has traditionally been regarded as the most trusted. What are the ethical obligations for professional nurses in establishing community relationships of trust according to societal needs and desires? Specifically, the author seeks to conceptualize and discern potential implications for fiduciary trust and the future of nursing as a healthcare discipline.
[Mh] Termos MeSH primário: Ética em Enfermagem
Relações Enfermeiro-Paciente/ética
Confiança/psicologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Relações Interprofissionais/ética
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180220
[Lr] Data última revisão:
180220
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171214
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1177/0894318417741099


  4 / 9863 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29189452
[Au] Autor:Deem MJ
[Ad] Endereço:Michael J. Deem is an assistant professor in the School of Nursing and Center for Healthcare Ethics at Duquesne University in Pittsburgh, Pa. Alison Colbert, PhD, PHCNS-BC, is the Ethics in Action department coordinator for Nursing2017.
[Ti] Título:Responding to parents who refuse childhood immunizations.
[So] Source:Nursing;47(12):11-14, 2017 Dec.
[Is] ISSN:1538-8689
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Pais/psicologia
Enfermagem Pediátrica
Relações Profissional-Família
Recusa de Vacinação
[Mh] Termos MeSH secundário: Criança
Ética em Enfermagem
Seres Humanos
Educação de Pacientes como Assunto
Encaminhamento e Consulta
Gestão de Riscos
Confiança
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180212
[Lr] Data última revisão:
180212
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171201
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NURSE.0000526899.00004.b9


  5 / 9863 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29369855
[Au] Autor:Howland WA
[Ad] Endereço:Wendie A. Howland, MN, RN-BC, CRRN, CNLCP, LNCC via ajnoffthecharts.com.
[Ti] Título:Nursing Students and Ethical Development.
[So] Source:Am J Nurs;118(2):10, 2018 02.
[Is] ISSN:1538-7488
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Bacharelado em Enfermagem
Estudantes de Enfermagem
[Mh] Termos MeSH secundário: Ética em Enfermagem
Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:LETTER; COMMENT
[Em] Mês de entrada:1801
[Cu] Atualização por classe:180131
[Lr] Data última revisão:
180131
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:180126
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NAJ.0000530227.40835.24


  6 / 9863 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29235827
[Au] Autor:Wright DK
[Ti] Título:Nursing memes at odds with our values.
[So] Source:Can Nurse;113(2):44, 2017 Mar-Apr.
[Is] ISSN:0008-4581
[Cp] País de publicação:Canada
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Enfermagem
Mídias Sociais
[Mh] Termos MeSH secundário: Ética em Enfermagem
Senso de Humor e Humor como Assunto
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1801
[Cu] Atualização por classe:180123
[Lr] Data última revisão:
180123
[Sb] Subgrupo de revista:IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:171214
[St] Status:MEDLINE


  7 / 9863 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29274270
[Au] Autor:Johnstone MJ
[Ti] Título:HONESTY AND INTEGRITY IN AUTHORSHIP ATTRIBUTION.
[So] Source:Aust Nurs Midwifery J;24(10):30, 2017 May.
[Is] ISSN:2202-7114
[Cp] País de publicação:Australia
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:The publication of peer reviewed journal articles, book chapters, and books have become an important hallmark of the professional, academic, social and scientific credibility of the nursing profession.
[Mh] Termos MeSH primário: Autoria
Ética em Enfermagem
Ética em Pesquisa
Editoração
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Revisão da Pesquisa por Pares
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1801
[Cu] Atualização por classe:180118
[Lr] Data última revisão:
180118
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171224
[St] Status:MEDLINE


  8 / 9863 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29261237
[Au] Autor:Johnstone MJ
[Ti] Título:ETHICS, EVIDENCE AND THE ANTI-VACCINATION DEBATE.
[So] Source:Aust Nurs Midwifery J;24(8):27, 2017 Mar.
[Is] ISSN:2202-7114
[Cp] País de publicação:Australia
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:On 11 October 2016 the Nursing and Midwifery Board of Australia (NMBA) released a position statement on 'Nurses, midwives and vaccination' (www.nursingmidwiferyboard. gov.au/News/2016-10-11-position-statement-vaccination.aspx).
[Mh] Termos MeSH primário: Ética em Enfermagem
Educação em Saúde
Tocologia/ética
Recusa de Vacinação
Vacinação/ética
[Mh] Termos MeSH secundário: Conselho Diretor
Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1801
[Cu] Atualização por classe:180118
[Lr] Data última revisão:
180118
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171221
[St] Status:MEDLINE


  9 / 9863 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29251881
[Au] Autor:Johnstone MJ
[Ti] Título:THE ETHICS OF 'NUDGING'.
[So] Source:Aust Nurs Midwifery J;24(6):27, 2016 12.
[Is] ISSN:2202-7114
[Cp] País de publicação:Australia
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Over the past several years increasing attention has been given to the social engineering process of 'nudging' (also called 'choice architecture') and its impact as a mechanism designed to deliberately manipulate and incentivise people to think and act in a presumably beneficial direction.
[Mh] Termos MeSH primário: Comportamento de Escolha
Ética em Enfermagem
Comportamentos Relacionados com a Saúde
Motivação
Autonomia Pessoal
[Mh] Termos MeSH secundário: Coerção
Seres Humanos
Relações Enfermeiro-Paciente
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1801
[Cu] Atualização por classe:180118
[Lr] Data última revisão:
180118
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171219
[St] Status:MEDLINE


  10 / 9863 MEDLINE  
              first record previous record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29251877
[Au] Autor:Burston A; Eley R; Parker D; Tuckett A
[Ti] Título:MORAL DISTRESS.
[So] Source:Aust Nurs Midwifery J;24(6):24, 2016 12.
[Is] ISSN:2202-7114
[Cp] País de publicação:Australia
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Australia has an ageing nursing workforce with many nurses due to retire (Health Workforce Australia, 2014). Coupled with increasing service demands, the need for workers will outstrip the supply (CEPAR - ARC Centre of Excellence in Population Ageing Research, 2014).
[Mh] Termos MeSH primário: Ética em Enfermagem
Enfermagem Geriátrica/ética
Princípios Morais
Estresse Psicológico/psicologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Atitude do Pessoal de Saúde
Austrália
Seres Humanos
Satisfação no Emprego
Autonomia Profissional
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1801
[Cu] Atualização por classe:180118
[Lr] Data última revisão:
180118
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171219
[St] Status:MEDLINE



página 1 de 987 ir para página                         
   


Refinar a pesquisa
  Base de dados : MEDLINE Formulário avançado   

    Pesquisar no campo  
1  
2
3
 
           



Search engine: iAH v2.6 powered by WWWISIS

BIREME/OPAS/OMS - Centro Latino-Americano e do Caribe de Informação em Ciências da Saúde