Base de dados : MEDLINE
Pesquisa : L01.583 [Categoria DeCS]
Referências encontradas : 565 [refinar]
Mostrando: 1 .. 10   no formato [Detalhado]

página 1 de 57 ir para página                         

  1 / 565 MEDLINE  
              next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28244254
[Au] Autor:Murphy J; Jargin S
[Ad] Endereço:Centre for Health Informatics and Multiprofessional Education, University College London, London, UK.
[Ti] Título:International trends in health science librarianship part 20: Russia.
[So] Source:Health Info Libr J;34(1):92-94, 2017 Mar.
[Is] ISSN:1471-1842
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:This is the last in a series of articles exploring international trends in health science librarianship in the 21st century. The focus of the present issue is Russia. The next feature column will initiate a new series entitled New Directions in Health Science Librarianship. The first contribution will be from Australia. JM.
[Mh] Termos MeSH primário: Internacionalidade
Bibliotecas Médicas/normas
Bibliotecas Médicas/utilização
Biblioteconomia/tendências
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Bibliotecas Médicas/tendências
Biblioteconomia/educação
Federação Russa
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1709
[Cu] Atualização por classe:170912
[Lr] Data última revisão:
170912
[Sb] Subgrupo de revista:H
[Da] Data de entrada para processamento:170301
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1111/hir.12172


  2 / 565 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28096739
[Au] Autor:Akers KG
[Ti] Título:Being critical and constructive: a guide to peer reviewing for librarians.
[So] Source:J Med Libr Assoc;105(1):1-3, 2017 Jan.
[Is] ISSN:1558-9439
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Biblioteconomia/normas
Revisão da Pesquisa por Pares/métodos
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Revisão da Pesquisa por Pares/normas
Publicações Periódicas como Assunto/normas
[Pt] Tipo de publicação:EDITORIAL
[Em] Mês de entrada:1707
[Cu] Atualização por classe:170714
[Lr] Data última revisão:
170714
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170119
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.5195/jmla.2017.100


  3 / 565 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:27822160
[Au] Autor:Eldredge JD
[Ti] Título:Integrating research into practice.
[So] Source:J Med Libr Assoc;104(4):333-337, 2016 Oct.
[Is] ISSN:1558-9439
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Prática Clínica Baseada em Evidências/métodos
Biblioteconomia/métodos
[Mh] Termos MeSH secundário: Prática Clínica Baseada em Evidências/normas
Seres Humanos
Bibliotecas Médicas/normas
Biblioteconomia/normas
Pesquisa
Pesquisa Médica Translacional
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1707
[Cu] Atualização por classe:170713
[Lr] Data última revisão:
170713
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:161109
[St] Status:MEDLINE


  4 / 565 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:27822161
[Au] Autor:Saric K
[Ti] Título:HINARI Access to Research in Health program networks to sustain and expand success.
[So] Source:J Med Libr Assoc;104(4):338-341, 2016 Oct.
[Is] ISSN:1558-9439
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Acesso à Informação
Países em Desenvolvimento
Editoração/organização & administração
[Mh] Termos MeSH secundário: Pesquisa Biomédica
Saúde Global
Seres Humanos
Associações de Bibliotecas/organização & administração
Biblioteconomia/educação
National Library of Medicine (U.S.)/organização & administração
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1707
[Cu] Atualização por classe:170713
[Lr] Data última revisão:
170713
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:161109
[St] Status:MEDLINE


  5 / 565 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:27822159
[Au] Autor:Keselman A; Quasem S; Kelly JE; Dutcher GA
[Ti] Título:Evaluation of a health sciences internship for Latino and Native American library students.
[So] Source:J Med Libr Assoc;104(4):328-332, 2016 Oct.
[Is] ISSN:1558-9439
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:PURPOSE: This paper presents a qualitative evaluation of a graduate-level internship for Latino and Native American library science students or students who are interested in serving those populations. METHODS: The authors analyzed semi-structured interviews with thirteen internship program graduates or participants. RESULTS: The analysis suggests that the program increased participants' interest in health sciences librarianship and led to improved career opportunities, both in health sciences libraries and other libraries with health information programming. It also highlights specific factors that are likely to contribute to the strength of career pipeline programs aiming to bring Latino and Native American students and students who are interested in serving those communities into health librarianship. CONCLUSIONS: Exposing graduate-level interns to a broad range of health sciences librarianship tasks, including outreach to Latino and Native American communities and formal mentorship, is likely to maximize interns' interests in both health sciences librarianship and service to these communities.
[Mh] Termos MeSH primário: Hispano-Americanos/educação
Índios Norte-Americanos/educação
Internato não Médico
Biblioteconomia/educação
[Mh] Termos MeSH secundário: Feminino
Seres Humanos
Internato não Médico/organização & administração
Internato não Médico/normas
Entrevistas como Assunto
Masculino
Avaliação de Programas e Projetos de Saúde
Estudantes
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1707
[Cu] Atualização por classe:170713
[Lr] Data última revisão:
170713
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:161109
[St] Status:MEDLINE


  6 / 565 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:27822146
[Au] Autor:Cooper ID
[Ad] Endereço:I. Diane Cooper, AHIP, jmlaeditorbox@gmail.com , Editor-in-Chief, Journal of the Medical Library Association.
[Ti] Título:Evidence ladder and the .
[So] Source:J Med Libr Assoc;104(4):262, 2016 Oct.
[Is] ISSN:1558-9439
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Prática Clínica Baseada em Evidências
Associações de Bibliotecas
Publicações Periódicas como Assunto
[Mh] Termos MeSH secundário: Prática Clínica Baseada em Evidências/normas
Seres Humanos
Bibliotecas Médicas
Biblioteconomia/métodos
Biblioteconomia/normas
Pesquisa
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1707
[Cu] Atualização por classe:170713
[Lr] Data última revisão:
170713
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:161109
[St] Status:MEDLINE


  7 / 565 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:27822145
[Au] Autor:Cooper ID
[Ad] Endereço:I. Diane Cooper, AHIP, jmlaeditorbox@gmail.com , Editor-in-Chief, Journal of the Medical Library Association.
[Ti] Título:Let's get a stronger evidence base for our decisions.
[So] Source:J Med Libr Assoc;104(4):259-261, 2016 Oct.
[Is] ISSN:1558-9439
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Prática Clínica Baseada em Evidências
Biblioteconomia/métodos
[Mh] Termos MeSH secundário: Prática Clínica Baseada em Evidências/métodos
Prática Clínica Baseada em Evidências/normas
Seres Humanos
Biblioteconomia/normas
Pesquisa
[Pt] Tipo de publicação:EDITORIAL
[Em] Mês de entrada:1707
[Cu] Atualização por classe:170713
[Lr] Data última revisão:
170713
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:161109
[St] Status:MEDLINE


  8 / 565 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:27384106
[Au] Autor:Kirilova S; Skoric L
[Ad] Endereço:Chemistry and Pharmacy Library, Branch of University Library, Sofia University 'St Kliment Ohridski', 1 James Bourchier Blvd., Sofia, 1164, Bulgaria. cirilova@abv.bg.
[Ti] Título:International Trends in Health Science Librarianship Part 19: The Balkan States (Bulgaria and Croatia).
[So] Source:Health Info Libr J;33(3):244-8, 2016 Sep.
[Is] ISSN:1471-1842
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:This is the 19th in a series of articles exploring international trends in health science librarianship in the 21st century. The focus of the present issue is the Balkan Region (Bulgaria and Croatia). The next regular feature column will investigate two other Balkan states - Serbia and Slovenia. JM.
[Mh] Termos MeSH primário: Internacionalidade
Bibliotecas Médicas/economia
Biblioteconomia/tendências
Serviços de Biblioteca/normas
[Mh] Termos MeSH secundário: Acesso à Informação
Bulgária
Croácia
Bases de Dados Factuais/provisão & distribuição
Seres Humanos
Bibliotecas Médicas/provisão & distribuição
Biblioteconomia/educação
Biblioteconomia/normas
Serviços de Biblioteca/utilização
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1706
[Cu] Atualização por classe:170613
[Lr] Data última revisão:
170613
[Sb] Subgrupo de revista:H
[Da] Data de entrada para processamento:160708
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1111/hir.12150


  9 / 565 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
PubMed Central Texto completo
Texto completo
[PMID]:27366122
[Au] Autor:Myers BA; Rodriguez B
[Ti] Título:How do early career health sciences information professionals gain competencies?
[So] Source:J Med Libr Assoc;104(3):215-20, 2016 Jul.
[Is] ISSN:1558-9439
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:OBJECTIVE: The purpose of this study was to describe early career health sciences information professionals' self-reported attainment of the Medical Library Association (MLA) Competencies for Lifelong Learning and Professional Success and to investigate the various methods by which participants developed these competencies. METHODS: A SurveyMonkey survey was designed to ascertain participants' demographic information and their competency attainment. "Early career" health information professionals were defined as those with less than five years of professional experience. Participants were asked to rate each of the seven competencies on a five-point Likert scale regarding their level of agreement with the statement, "I have demonstrated this competency." Participants who responded positively were then asked to indicate how they acquired the competency on a multiple-choice, multiple-answer list. Free-text fields were provided for general comments and for participants to elaborate on their answers. The survey was distributed through the MLA email discussion list and other related email discussion lists. Participation was anonymous. RESULTS: One hundred eighty-seven responses were received. Out of those 187 respondents, 95 completed the entire survey. The majority of early career health sciences information professionals agreed that they had attained all 7 competencies. Of the various methods used to develop competencies, the most selected method was formal library and information studies education. Participants were least likely to report attaining competencies via mentoring, volunteering, or internships. Participants reported the highest level of confidence in having attained the "Health Sciences Information Services" competency, and the lowest level of confidence in having attained the "Research, Analysis, and Interpretation" competency. CONCLUSIONS: These results contribute to the ongoing discussions regarding proposed changes to the MLA competencies. The results may also inform the development of educational and professional development opportunities for prospective or early career health information professionals.
[Mh] Termos MeSH primário: Bibliotecários
Biblioteconomia/normas
Competência Profissional
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Bibliotecas Médicas/normas
Inquéritos e Questionários
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1705
[Cu] Atualização por classe:170522
[Lr] Data última revisão:
170522
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:160702
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3163/1536-5050.104.3.006


  10 / 565 MEDLINE  
              first record previous record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
PubMed Central Texto completo
Texto completo
[PMID]:27366117
[Au] Autor:Cooper ID
[Ad] Endereço:I. Diane Cooper, AHIP, jmlaeditorbox@gmail.com , Editor-in-Chief, Journal of the Medical Library Association.
[Ti] Título:Take us to the beach.
[So] Source:J Med Libr Assoc;104(3):187-8, 2016 Jul.
[Is] ISSN:1558-9439
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Bibliotecas Médicas
[Mh] Termos MeSH secundário: Biblioteconomia
[Pt] Tipo de publicação:EDITORIAL; INTRODUCTORY JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1705
[Cu] Atualização por classe:170522
[Lr] Data última revisão:
170522
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:160702
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3163/1536-5050.104.3.001



página 1 de 57 ir para página                         
   


Refinar a pesquisa
  Base de dados : MEDLINE Formulário avançado   

    Pesquisar no campo  
1  
2
3
 
           



Search engine: iAH v2.6 powered by WWWISIS

BIREME/OPAS/OMS - Centro Latino-Americano e do Caribe de Informação em Ciências da Saúde