Base de dados : MEDLINE
Pesquisa : M01.526.485.390 [Categoria DeCS]
Referências encontradas : 9123 [refinar]
Mostrando: 1 .. 10   no formato [Detalhado]

página 1 de 913 ir para página                         

  1 / 9123 MEDLINE  
              next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29443469
[Au] Autor:Ward TD; Morris T
[Ti] Título:Think Like a Nurse: A Critical Thinking Initiative.
[So] Source:ABNF J;27(3):64-66, 2016 Summer.
[Is] ISSN:1046-7041
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Critical thinking is essential in the practice of the nurse generalist, today. Nursing faculty is frequently trying to identify teaching strategies in promoting critical thinking and engaging students in active learning. To close the gap between critical thinking and student success, a school in the south east United States implemented the use of the 'think like a nurse initiative" for incoming junior nursing students. Faculty collaborated to adopt the fundamental and essential nursing concepts for nursing students to support thinking like a nurse.
[Mh] Termos MeSH primário: Atitude do Pessoal de Saúde
Bacharelado em Enfermagem/métodos
Processo de Enfermagem
Recursos Humanos de Enfermagem/psicologia
Estudantes de Enfermagem/psicologia
Pensamento
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Currículo
Docentes de Enfermagem
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
North Carolina
Pesquisa em Educação de Enfermagem
Pesquisa Metodológica em Enfermagem
Adulto Jovem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180305
[Lr] Data última revisão:
180305
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:180215
[St] Status:MEDLINE


  2 / 9123 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29194312
[Au] Autor:Simmons LE
[Ad] Endereço:About the Author Larry E. Simmons, PhD, RN, CNE, NEA-BC, is director, NLN Academic Nurse Educator Certification Program. For more information, contact Dr. Simmons at lasimmons@nln.org.
[Ti] Título:The NLN's Certified Nurse Educator (CNE) Program Has Surpassed 5,000 and Gone Global.
[So] Source:Nurs Educ Perspect;38(2):110, 2017 Mar/Apr.
[Is] ISSN:1536-5026
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Certificação
Docentes de Enfermagem/normas
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Pesquisa em Educação de Enfermagem
Sociedades de Enfermagem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NEP.0000000000000125


  3 / 9123 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29194302
[Au] Autor:Strickland HP; Cheshire MH; March AL
[Ad] Endereço:About the Authors Haley P. Strickland, EdD, RN, CNL, is an assistant professor, University of Alabama Capstone College of Nursing, Tuscaloosa. Michelle H. Cheshire, EdD, RN, is an assistant professor, University of Alabama Capstone College of Nursing, Tuscaloosa. Alice L. March, PhD, RN, FNP, CNE, is an associate professor, University of Alabama Capstone College of Nursing, Tuscaloosa. For more information, contact Dr. Strickland at hestrickland@ua.edu.
[Ti] Título:Clinical Judgment During Simulation: A Comparison of Student and Faculty Scores.
[So] Source:Nurs Educ Perspect;38(2):85-86, 2017 Mar/Apr.
[Is] ISSN:1536-5026
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:This study utilized the Lasater Clinical Judgment Rubric (LCJR) to investigate the relationship between the student's self-assessment of clinical judgment skills and the faculty's assessment during a human patient simulation. The study used a quantitative design with baccalaureate nursing students (n = 94) enrolled in an adult health course as participants. The data revealed a positive correlation between evaluator and student scores on the LCJR. The findings support the use of the LCJR in combination with simulation to evaluate nursing students' clinical judgment skills and to quantify competency levels.
[Mh] Termos MeSH primário: Competência Clínica
Bacharelado em Enfermagem
Avaliação Educacional
Julgamento
Simulação de Paciente
[Mh] Termos MeSH secundário: Adolescente
Adulto
Docentes de Enfermagem
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Pesquisa em Educação de Enfermagem
Estudantes de Enfermagem
[Pt] Tipo de publicação:COMPARATIVE STUDY; JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NEP.0000000000000109


  4 / 9123 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29194298
[Au] Autor:Kardong-Edgren S; Oermann MH; Rizzolo MA; Odom-Maryon T
[Ad] Endereço:About the Authors Suzan Kardong-Edgren, PhD, RN, CHSE, FAAN, ANEF, is a professor and director of the RISE Center, School of Nursing and Health Sciences, Robert Morris University, Moon Township, Pennsylvania. Marilyn H. Oermann, PhD, RN, FAAN, ANEF, is Thelma M. Ingles Professor of Nursing and director of evaluation and educational research, Duke University School of Nursing, Durham, North Carolina. Mary Anne Rizzolo, EdD, RN, FAAN, ANEF, is a consultant for the National League for Nursing. Tamara Odom-Maryon, PhD, is a professor of research, Washington State University College of Nursing, Spokane. For more information, contact Dr. Kardong-Edgren at kardongedgren@rmu.edu.
[Ti] Título:Establishing Inter- and Intrarater Reliability for High-Stakes Testing Using Simulation.
[So] Source:Nurs Educ Perspect;38(2):63-68, 2017 Mar/Apr.
[Is] ISSN:1536-5026
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:AIM: This article reports one method to develop a standardized training method to establish the inter- and intrarater reliability of a group of raters for high-stakes testing. BACKGROUND: Simulation is used increasingly for high-stakes testing, but without research into the development of inter- and intrarater reliability for raters. METHOD: Eleven raters were trained using a standardized methodology. Raters scored 28 student videos over a six-week period. Raters then rescored all videos over a two-day period to establish both intra- and interrater reliability. RESULTS: One rater demonstrated poor intrarater reliability; a second rater failed all students. Kappa statistics improved from the moderate to substantial agreement range with the exclusion of the two outlier raters' scores. CONCLUSION: There may be faculty who, for different reasons, should not be included in high-stakes testing evaluations. All faculty are content experts, but not all are expert evaluators.
[Mh] Termos MeSH primário: Educação em Enfermagem/métodos
Avaliação Educacional
Treinamento por Simulação/métodos
Gravação de Videoteipe
[Mh] Termos MeSH secundário: Docentes de Enfermagem
Seres Humanos
Reprodutibilidade dos Testes
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NEP.0000000000000114


  5 / 9123 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29194295
[Au] Autor:Bavier AR
[Ad] Endereço:The author declares no conflict of interest.
[Ti] Título:The Art of Faculty Searches.
[So] Source:Nurs Educ Perspect;38(2):55, 2017 Mar/Apr.
[Is] ISSN:1536-5026
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Docentes de Enfermagem
Seleção de Pessoal
[Mh] Termos MeSH secundário: Tomada de Decisões
Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NEP.0000000000000131


  6 / 9123 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29194238
[Au] Autor:Jeffers S; Mariani B
[Ad] Endereço:About the Authors Stephanie Jeffers, PhD, RN, is an assistant professor, Widener University School of Nursing, Chester, Pennsylvania. Bette Mariani, PhD, RN, is an assistant professor, Villanova University College of Nursing, Pennsylvania. For more information, contact Dr. Jeffers at sjeffers@mail.widener.edu.The authors declare no conflict of interest.
[Ti] Título:The Effect of a Formal Mentoring Program on Career Satisfaction and Intent to Stay in the Faculty Role for Novice Nurse Faculty.
[So] Source:Nurs Educ Perspect;38(1):18-22, 2017 Jan/Feb.
[Is] ISSN:1536-5026
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:AIM: The purpose of this mixed-method study was to explore the influence of a formal mentoring program on career satisfaction of novice full-time nurse faculty in academia. BACKGROUND: The transition from the role of clinician to faculty in an academic setting can be challenging for novice nurse faculty. METHOD: A link to an electronic survey with open-ended questions was emailed to 1435 participants. RESULTS: The response rate was 17.6 percent (N = 124). Mean scores were obtained, and independent t-test were computed to compare scores of faculty who had participated in a mentoring program with scores of nonparticipants. Content analysis of the open-ended answers was conducted, and common themes were identified. CONCLUSION: By examining characteristics that contribute to the success of novice nursing faculty, recruitment and retention of faculty may improve, which is essential due to the worsening nursing faculty shortage.
[Mh] Termos MeSH primário: Docentes de Enfermagem/psicologia
Satisfação no Emprego
Tutoria
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Idoso
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
Inquéritos e Questionários
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NEP.0000000000000104


  7 / 9123 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29194237
[Au] Autor:Bond DK
[Ad] Endereço:About the Author Diana K. Bond, PhD, RN-BC, CNE, is an assistant professor, East Carolina University College of Nursing, Greenville, North Carolina. The author acknowledges Sigma Theta Tau International, Beta Nu Chapter at East Carolina University, for funding this research. Contact Dr. Bond at bondd@ecu.edu for more information.The authors declare no conflict of interest.
[Ti] Título:Will BSN Students Consider a Future Nursing Faculty Role?
[So] Source:Nurs Educ Perspect;38(1):9-17, 2017 Jan/Feb.
[Is] ISSN:1536-5026
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:AIM: The aim of the study was to determine the intent of baccalaureate nursing students to pursue a future nursing faculty role. BACKGROUND: An impending nursing faculty shortage negatively affects the capacity to meet the need for nurses. METHOD: Using the constructs of social cognitive career theory, a prospective correlational research design was used to survey prelicensure BSN nursing students regarding their intent for a future nursing faculty role. RESULTS: Twenty-five percent of the students intend to pursue a future faculty role. The six statistically significant predictors for a future faculty role were type of nursing program (OR = 2.0), interest in the activities of a faculty role (OR = 2.3), outcome expectations-advantages (OR = 1.9), previous teaching experiences (OR = 1.7), encouragement (OR = 1.5), and outcome expectations-disadvantages (OR = 0.8). CONCLUSION: Providing students with knowledge of the faculty role, teaching experiences, and encouragement may inspire them to pursue a future faculty role.
[Mh] Termos MeSH primário: Escolha da Profissão
Mobilidade Ocupacional
Bacharelado em Enfermagem
Docentes de Enfermagem
Estudantes de Enfermagem/psicologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Adolescente
Adulto
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
Pesquisa em Educação de Enfermagem
Estudos Prospectivos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NEP.0000000000000106


  8 / 9123 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29194236
[Au] Autor:Connors HB; Skiba DJ; Jeffries PR; Rizzolo MA; Billings DM
[Ad] Endereço:About the Authors Helen B. Connors, PhD, RN, DrPS (Hon), FAAN, ANEF, is a professor, University of Kansas School of Nursing, Kansas City. Diane J. Skiba, PhD, FACMI, ANEF, FAAN is a professor, University of Colorado College of Nursing, Denver, and Emerging Technologies Center editor, Nursing Education Perspectives. Pamela R. Jeffries, PhD, RN, FAAN, ANEF, is dean and professor, George Washington University School of Nursing, Washington, DC. Mary Anne Rizzolo, EdD, RN, FAAN, ANEF, is consultant, professional development, National League for Nursing, Washington, DC. Diane M. Billings, EdD, RN, FAAN, ANEF, is Chancellor's Professor Emeritus, Indiana University School of Nursing, Indianapolis. This project was supported in part by the HRSA training grant for Faculty Development: Integrated Technologies in Nursing Education and Practice (ITNEP) at the University of Kansas School of Nursing (U1KHP08380). For more information, contact Dr. Connors at hconnors@kumc.edu.
[Ti] Título:Health Information Technology Scholars Program: From Implementation to Outcomes.
[So] Source:Nurs Educ Perspect;38(1):3-8, 2017 Jan/Feb.
[Is] ISSN:1536-5026
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:AIM: This article reports the development, implementation, and outcomes of the Health Information Technology Scholars (HITS) program. BACKGROUND: HITS is one of nine faculty development collaborative projects funded by the Health Resource Service Administration to integrate information and other technologies in nursing education and practice. METHOD: In addition to evaluating the content and context of the program, the evaluation includes descriptive statistics, goal attainment scaling, diffusion of innovation index, utilization of knowledge survey, and exemplars from scholars. RESULTS: The HITS program developed 265 faculty across 132 nursing programs in 43 states over 5 years. HITS scholars impacted more than 59,000 students and 9,000 other faculty. These technology leaders have numerous presentations, publications, and awards. CONCLUSION: Success of the HITS program is attributed to the strength of the faculty development collaborative partnership, the applicant selection process, and the program design.
[Mh] Termos MeSH primário: Educação Continuada em Enfermagem
Docentes de Enfermagem/educação
Informática Médica/educação
[Mh] Termos MeSH secundário: Currículo
Seres Humanos
Técnicas de Planejamento
Desenvolvimento de Programas
Avaliação de Programas e Projetos de Saúde
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NEP.0000000000000102


  9 / 9123 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29194235
[Au] Autor:Fitzpatrick JJ
[Ti] Título:Are You an Original?
[So] Source:Nurs Educ Perspect;38(1):2, 2017 Jan/Feb.
[Is] ISSN:1536-5026
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Difusão de Inovações
Educação em Enfermagem/tendências
Docentes de Enfermagem
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NEP.0000000000000118


  10 / 9123 MEDLINE  
              first record previous record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29194234
[Au] Autor:Bavier AR
[Ti] Título:Beyond Admission: Enrollment Management.
[So] Source:Nurs Educ Perspect;38(1):1, 2017 Jan/Feb.
[Is] ISSN:1536-5026
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Seleção de Pessoal
Critérios de Admissão Escolar
Escolas de Enfermagem
Estudantes de Enfermagem
[Mh] Termos MeSH secundário: Tomada de Decisões
Docentes de Enfermagem
Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NEP.0000000000000116



página 1 de 913 ir para página                         
   


Refinar a pesquisa
  Base de dados : MEDLINE Formulário avançado   

    Pesquisar no campo  
1  
2
3
 
           



Search engine: iAH v2.6 powered by WWWISIS

BIREME/OPAS/OMS - Centro Latino-Americano e do Caribe de Informação em Ciências da Saúde