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[PMID]:29443469
[Au] Autor:Ward TD; Morris T
[Ti] Título:Think Like a Nurse: A Critical Thinking Initiative.
[So] Source:ABNF J;27(3):64-66, 2016 Summer.
[Is] ISSN:1046-7041
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Critical thinking is essential in the practice of the nurse generalist, today. Nursing faculty is frequently trying to identify teaching strategies in promoting critical thinking and engaging students in active learning. To close the gap between critical thinking and student success, a school in the south east United States implemented the use of the 'think like a nurse initiative" for incoming junior nursing students. Faculty collaborated to adopt the fundamental and essential nursing concepts for nursing students to support thinking like a nurse.
[Mh] Termos MeSH primário: Atitude do Pessoal de Saúde
Bacharelado em Enfermagem/métodos
Processo de Enfermagem
Recursos Humanos de Enfermagem/psicologia
Estudantes de Enfermagem/psicologia
Pensamento
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Currículo
Docentes de Enfermagem
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
North Carolina
Pesquisa em Educação de Enfermagem
Pesquisa Metodológica em Enfermagem
Adulto Jovem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180305
[Lr] Data última revisão:
180305
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:180215
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29406657
[Au] Autor:Ivey J
[Ti] Título:Evaluation: What Is All the Fuss About?
[So] Source:Pediatr Nurs;42(6):293, 2016 Nov-Dec.
[Is] ISSN:0097-9805
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Bullying/prevenção & controle
Estudos de Avaliação como Assunto
Recursos Humanos de Enfermagem/educação
Recursos Humanos de Enfermagem/psicologia
Serviços de Enfermagem Escolar/métodos
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Idoso
Feminino
Florida
Seres Humanos
Meia-Idade
Estudos Retrospectivos
Inquéritos e Questionários
Adulto Jovem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180305
[Lr] Data última revisão:
180305
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:180207
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29406652
[Au] Autor:Salmeron PA; Christian BJ
[Ti] Título:Evaluation of an Educational Program to Improve School Nursing Staff Perceptions of Bullying In Pinellas County, Florida.
[So] Source:Pediatr Nurs;42(6):283-92, 2016 Nov-Dec.
[Is] ISSN:0097-9805
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:The purpose of this project was to determine if a bullying educational program for school nurses and certified nursing assistants/health technicians (CNAs/HTs) would increase knowledge of bullying, probability of reporting a bully, and probability of assisting a bullied victim. This educational program and evaluation employed a retrospective, post-then-pre-test design. Instruments used included a 17-item demographic questionnaire and the 12-item Reduced Aggression/ Victimization Scale Bullying Assessment Tool (BAT), a 5-point Likert Scale de - signed to assess school nurses' and CNAs'/HTs' understanding of bullying, the probability of reporting bullies, and the probability of assisting bullied victims before and after the educational presentation. Findings of this educational evaluation program indicated that the majority of school nurses and CNAs/HTs had an increased understanding of bullying, higher probability of reporting a bully, and assisting a bullied victim after the presentation.
[Mh] Termos MeSH primário: Bullying/prevenção & controle
Recursos Humanos de Enfermagem/educação
Recursos Humanos de Enfermagem/psicologia
Serviços de Enfermagem Escolar/métodos
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Idoso
Feminino
Florida
Seres Humanos
Meia-Idade
Estudos Retrospectivos
Inquéritos e Questionários
Adulto Jovem
[Pt] Tipo de publicação:EVALUATION STUDIES; JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180305
[Lr] Data última revisão:
180305
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:180207
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29406650
[Au] Autor:Stevens KE; Marvicsin DJ
[Ti] Título:Evidence-Based Recommendations for Reducing Pediatric Distress During Vaccination.
[So] Source:Pediatr Nurs;42(6):267-74, 2016 Nov-Dec.
[Is] ISSN:0097-9805
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Vaccinations are often associated with anxiety, avoidance, and considerable distress for children and parents. These issues can also impair coping during future health care visits. Parents, children, and clinicians can benefit from strategies designed to enhance coping. However, an important barrier to implementation of coping strategy interventions is lack of knowledge among both parents and staff. We produced two sets of tailored handouts designed to enhance education for primary care staff and parents using 41 clinical guidelines, reviews, and randomized controlled trials. Articles were selected from vaccine-specific literature by relevance and practicality for primary care. Handouts provide suggestions for parent and staff interventions before, during, and after vaccinations, focusing on techniques that are effective, cost-efficient, and adaptable. For children of all ages, tailored adult vocabulary and tone can also support coping.
[Mh] Termos MeSH primário: Adaptação Psicológica
Prática Clínica Baseada em Evidências/educação
Prática Clínica Baseada em Evidências/normas
Recursos Humanos de Enfermagem/educação
Pais/educação
Estresse Psicológico/prevenção & controle
Vacinação/psicologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Adolescente
Criança
Pré-Escolar
Educação Continuada em Enfermagem
Feminino
Seres Humanos
Lactente
Masculino
Guias de Prática Clínica como Assunto
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180305
[Lr] Data última revisão:
180305
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:180207
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29406633
[Au] Autor:Coleman CL
[Ti] Título:Empowered by Nurses.
[So] Source:Pediatr Nurs;42(4):193-6, 2016 Jul-Aug.
[Is] ISSN:0097-9805
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Before Justice Hope Coleman was born, nurses in an antenatal testing center provided her parents with support and encouragement, the first steps in empowering them in their roles as parents of a child with multiple disabilities and complex medical needs. Over time, other nurses supported Justice's parents as they learned to communicate clearly and collaboratively with professionals; to provide a high level of care for their daughter in a loving, family-oriented way; and to advocate not only for Justice and their family as a whole, but also for other children and families in the healthcare system. This article describes the important role nurses played in empowering Justice's parents.
[Mh] Termos MeSH primário: Comunicação
Crianças com Deficiência/psicologia
Papel do Profissional de Enfermagem/psicologia
Recursos Humanos de Enfermagem/psicologia
Enfermagem Pediátrica/organização & administração
Poder (Psicologia)
Relações Profissional-Família
[Mh] Termos MeSH secundário: Adolescente
Adulto
Criança
Pré-Escolar
Feminino
Seres Humanos
Lactente
Recém-Nascido
Masculino
Adulto Jovem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180305
[Lr] Data última revisão:
180305
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:180207
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29406627
[Au] Autor:Geckle J
[Ti] Título:Use of Multimedia or Mobile Devices By Adolescents for Health Promotion and Disease Prevention: A Literature Review.
[So] Source:Pediatr Nurs;42(4):163-7, 2016 Jul-Aug.
[Is] ISSN:0097-9805
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:The purpose of this literature review is to summarize studies of the use of multimedia technology by adolescents to engage in their healthcare promotion and disease prevention. A systematic literature review of relevant peer-reviewed research published between 2009 and 2014 was performed. The 16 articles reviewed were a combination of quantitative and mixed-method methodology based on the efficacy of multimedia, mobile technology, Short Messaging Services (SMS) texting, and social networking (e.g., Facebook®), to engage adolescents ages 10 to 20 years in health promotion and disease prevention. Although adolescents have high attrition rates in the studies, they demonstrated advantages in using SMS texting features and social networking, especially the chat function, in relation to health promotion and disease prevention. Some small gains were noticed in health promotion and disease prevention in the majority of the studies, though some were not significant due to attrition. Additional research, especially nursing research, is necessary. Mobile and multimedia technology allows for a promising correlation between adolescents and increased healthcare knowledge, health promotion, and disease prevention.
[Mh] Termos MeSH primário: Promoção da Saúde/métodos
Promoção da Saúde/estatística & dados numéricos
Armazenamento e Recuperação da Informação/métodos
Multimídia/utilização
Recursos Humanos de Enfermagem/educação
Prevenção Primária/métodos
Mensagem de Texto/utilização
[Mh] Termos MeSH secundário: Adolescente
Educação Continuada em Enfermagem/métodos
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Multimídia/estatística & dados numéricos
Mensagem de Texto/estatística & dados numéricos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; REVIEW
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180305
[Lr] Data última revisão:
180305
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:180207
[St] Status:MEDLINE


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Texto completo
[PMID]:28459493
[Au] Autor:Lovelace R; Noonen M; Bena JF; Tang AS; Angie M; Cwynar R; Field R; Rosenberger J; Ross D; Walker D; Albert NM
[Ti] Título:Value of, Attitudes Toward, and Implementation of Evidence-Based Practices Based on Use of Self-Study Learning Modules.
[So] Source:J Contin Educ Nurs;48(5):209-216, 2017 May 01.
[Is] ISSN:1938-2472
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:BACKGROUND: It is unknown if completing educational modules on understanding, reviewing, and synthesizing research literature is associated with higher value of, attitudes toward, and implementation of evidence-based practices. METHOD: Nurses completed valid, reliable questionnaires on the value of, attitudes toward, and implementation of evidence-based practice 6 months after four educational modules were introduced. Multivariable modeling was used to learn associations of education modules and evidence-based practice themes. RESULTS: Of 1,033 participants, 54% completed at least one education module; 22% completed all modules. Value and attitude about evidence-based practice were moderately high, but implementation was low (mean = 15.15 ± 15.72; range = 0 to 72). After controlling for nurse characteristics and experiences associated with evidence-based practice value, attitudes, and implementation scores, education modules completion was associated with the implementation of evidence-based practice (p = .001), but not with value or attitude of evidence-based practices scores. CONCLUSION: Education on reviewing and synthesizing literature strengthened implementation of evidence-based practices. J Contin Educ Nurs. 2017;48(5):209-216.
[Mh] Termos MeSH primário: Educação Continuada em Enfermagem/métodos
Prática Clínica Baseada em Evidências/educação
Conhecimentos, Atitudes e Prática em Saúde
Recursos Humanos de Enfermagem/educação
Recursos Humanos de Enfermagem/psicologia
Instrução Programada como Assunto
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
Inquéritos e Questionários
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180305
[Lr] Data última revisão:
180305
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170502
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3928/00220124-20170418-05


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Texto completo
[PMID]:29266371
[Au] Autor:Bayatpoor ME; Karimi-Sari H; Alavian SM
[Ad] Endereço:Student Research Committee, Baqiyatallah University of Medical Sciences, Tehran, Iran.
[Ti] Título:Viral hepatitis elimination should receive more attention from Iranian nurses.
[So] Source:Res Nurs Health;41(1):9-10, 2018 02.
[Is] ISSN:1098-240X
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Atitude do Pessoal de Saúde
Erradicação de Doenças/métodos
Hepatite Viral Humana/prevenção & controle
Papel do Profissional de Enfermagem
Recursos Humanos de Enfermagem/psicologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Feminino
Seres Humanos
Irã (Geográfico)
Masculino
Meia-Idade
[Pt] Tipo de publicação:LETTER
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180226
[Lr] Data última revisão:
180226
[Sb] Subgrupo de revista:IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:171222
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1002/nur.21847


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Texto completo
[PMID]:29315134
[Ti] Título:Picture those you love.
[So] Source:Nursing;48(2):6, 2018 02.
[Is] ISSN:1538-8689
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Relações Enfermeiro-Paciente
Recursos Humanos de Enfermagem/psicologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Amor
Fotografia
[Pt] Tipo de publicação:EDITORIAL
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180223
[Lr] Data última revisão:
180223
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:180110
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NURSE.0000529810.98535.e8


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Texto completo
[PMID]:29280846
[Au] Autor:Li H; Osborne L
[Ad] Endereço:Hongyan Li is a RN-DNP student at the University of Pittsburgh, Pa. Lisa Osborne is a unit manager at Heritage Place in Pittsburgh, Pa.
[Ti] Título:Pain management for long-term-care residents.
[So] Source:Nursing;48(1):64-67, 2018 Jan.
[Is] ISSN:1538-8689
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Casas de Saúde
Manejo da Dor/enfermagem
Melhoria de Qualidade/organização & administração
[Mh] Termos MeSH secundário: Demência/enfermagem
Metas
Seres Humanos
Assistência de Longa Duração
Pesquisa em Avaliação de Enfermagem
Recursos Humanos de Enfermagem/educação
Medição da Dor/enfermagem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180222
[Lr] Data última revisão:
180222
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171228
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NURSE.0000526906.76239.6e



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