Base de dados : MEDLINE
Pesquisa : N01.824.245.175 [Categoria DeCS]
Referências encontradas : 10601 [refinar]
Mostrando: 1 .. 10   no formato [Detalhado]

página 1 de 1061 ir para página                         

  1 / 10601 MEDLINE  
              next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29436809
[Au] Autor:Houser SH; Mikaelian R; Payton E
[Ti] Título:HIM Connections in the Kaleidoscope of Informatics.
[So] Source:J AHIMA;87(11):40-3, 2016 Nov-Dec.
[Is] ISSN:1060-5487
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Escolha da Profissão
Mobilidade Ocupacional
Gestão da Informação em Saúde/tendências
Informática Médica/tendências
[Mh] Termos MeSH secundário: Gestão da Informação em Saúde/educação
Seres Humanos
Descrição de Cargo
Informática Médica/educação
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180301
[Lr] Data última revisão:
180301
[Sb] Subgrupo de revista:H
[Da] Data de entrada para processamento:180214
[St] Status:MEDLINE


  2 / 10601 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29431350
[Au] Autor:Butler M
[Ti] Título:How to Break Into Analytics and Informatics.
[So] Source:J AHIMA;87(10):23-6, 2016 10.
[Is] ISSN:1060-5487
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Escolha da Profissão
Mobilidade Ocupacional
Gestão da Informação em Saúde/educação
Descrição de Cargo
Informática Médica/educação
[Mh] Termos MeSH secundário: Certificação
Seres Humanos
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180301
[Lr] Data última revisão:
180301
[Sb] Subgrupo de revista:H
[Da] Data de entrada para processamento:180213
[St] Status:MEDLINE


  3 / 10601 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:29420005
[Au] Autor:Leonard J
[Ti] Título:Building the Coding Career Ladder.
[So] Source:J AHIMA;88(5):62-3, 2017 05.
[Is] ISSN:1060-5487
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Mobilidade Ocupacional
Codificação Clínica
Administradores de Registros Médicos
[Mh] Termos MeSH secundário: Current Procedural Terminology
Seres Humanos
Classificação Internacional de Doenças
Modelos Organizacionais
New York
Estudos de Casos Organizacionais
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180301
[Lr] Data última revisão:
180301
[Sb] Subgrupo de revista:H
[Da] Data de entrada para processamento:180209
[St] Status:MEDLINE


  4 / 10601 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29194237
[Au] Autor:Bond DK
[Ad] Endereço:About the Author Diana K. Bond, PhD, RN-BC, CNE, is an assistant professor, East Carolina University College of Nursing, Greenville, North Carolina. The author acknowledges Sigma Theta Tau International, Beta Nu Chapter at East Carolina University, for funding this research. Contact Dr. Bond at bondd@ecu.edu for more information.The authors declare no conflict of interest.
[Ti] Título:Will BSN Students Consider a Future Nursing Faculty Role?
[So] Source:Nurs Educ Perspect;38(1):9-17, 2017 Jan/Feb.
[Is] ISSN:1536-5026
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:AIM: The aim of the study was to determine the intent of baccalaureate nursing students to pursue a future nursing faculty role. BACKGROUND: An impending nursing faculty shortage negatively affects the capacity to meet the need for nurses. METHOD: Using the constructs of social cognitive career theory, a prospective correlational research design was used to survey prelicensure BSN nursing students regarding their intent for a future nursing faculty role. RESULTS: Twenty-five percent of the students intend to pursue a future faculty role. The six statistically significant predictors for a future faculty role were type of nursing program (OR = 2.0), interest in the activities of a faculty role (OR = 2.3), outcome expectations-advantages (OR = 1.9), previous teaching experiences (OR = 1.7), encouragement (OR = 1.5), and outcome expectations-disadvantages (OR = 0.8). CONCLUSION: Providing students with knowledge of the faculty role, teaching experiences, and encouragement may inspire them to pursue a future faculty role.
[Mh] Termos MeSH primário: Escolha da Profissão
Mobilidade Ocupacional
Bacharelado em Enfermagem
Docentes de Enfermagem
Estudantes de Enfermagem/psicologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Adolescente
Adulto
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
Pesquisa em Educação de Enfermagem
Estudos Prospectivos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171202
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NEP.0000000000000106


  5 / 10601 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29280831
[Ti] Título:Own your nursing career.
[So] Source:Nursing;48(1):6, 2018 01.
[Is] ISSN:1538-8689
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Atitude do Pessoal de Saúde
Mobilidade Ocupacional
Recursos Humanos de Enfermagem/psicologia
Enfermagem
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:EDITORIAL
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180222
[Lr] Data última revisão:
180222
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:171228
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NURSE.0000527607.47710.c4


  6 / 10601 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo SciELO Colômbia
Texto completo SciELO Saúde Pública
[PMID]:28453034
[Au] Autor:Vasconcelos-Rocha S; Squarcini CF; Paixão-Cardoso J; Oliveira-Farias G
[Ad] Endereço:Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia-UESB, Jequié, BA, Brasil, svrocha@uesb.edu.br.
[Ti] Título:[Occupational characteristics and lifestyle of teachers in a city of northeast Brazil].
[Ti] Título:Características ocupacionais e estilo de vida de professores em um município do nordeste brasileiro..
[So] Source:Rev Salud Publica (Bogota);18(2):214-225, 2016 Apr.
[Is] ISSN:0124-0064
[Cp] País de publicação:Colombia
[La] Idioma:por
[Ab] Resumo:Objective To analyze the characteristics of work, lifestyle profile and its association with professional development cycles teachers of the state system of Jequié (BA). Materials and Methods Cross-sectional study with a random sample of 304 teachers who answered a questionnaire on sociodemographic information, occupational and lifestyle. The phases of professional development cycles adopted were: entry, consolidation, diversification and stabilization. For analysis, we used descriptive statistics and measures of association using the chi-square test (0.05) and multinomial logistic regression. Results It was observed that most teachers maintained a regular behavior for the general life style, with the increase statistically significant levels only to feed positive behavior. Conclusions We conclude that there is need to carry out programs to encourage the adoption of an active lifestyle among the teachers, especially after the entry phase in his career where negative behavior became more pronounced.
[Mh] Termos MeSH primário: Mobilidade Ocupacional
Docentes
Estilo de Vida
Local de Trabalho
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Idoso
Brasil
Estudos Transversais
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
Inquéritos e Questionários
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180215
[Lr] Data última revisão:
180215
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170429
[St] Status:MEDLINE


  7 / 10601 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29233270
[Au] Autor:Huggins CE
[Ad] Endereço:Bronx Lebanon Hospital Center, 1650 Grand Concourse, Bronx, NY 10457, United States. Electronic address: chuggins@bronxleb.org.
[Ti] Título:On being a successful clinician educator: Lessons learned to share with new practitioners.
[So] Source:Curr Pharm Teach Learn;9(3):349-352, 2017 May.
[Is] ISSN:1877-1300
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:This article discusses lessons learned by a pharmacy clinician-educator during the early stage of her career in academia. In particular, the importance of establishing good mentoring relationships is highlighted as is the need for flexibility, board certification, publications, and loyalty to one's institution. The purpose of this article is to provide new clinician-educators with specific action steps - i.e. principles for success, to combine with self-motivation in order to promote longevity in academia and a sense of personal fulfillment and accomplishment.
[Mh] Termos MeSH primário: Docentes de Farmácia
[Mh] Termos MeSH secundário: Mobilidade Ocupacional
Certificação
Seres Humanos
Mentores
Lealdade ao Trabalho
Editoração
Equilíbrio Trabalho-Vida
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180214
[Lr] Data última revisão:
180214
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171214
[St] Status:MEDLINE


  8 / 10601 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29233269
[Au] Autor:Wargo KA
[Ad] Endereço:Wingate University School of Pharmacy, Hendersonville Regional Campus, Hendersonville, NC. Electronic address: k.wargo@wingate.edu.
[Ti] Título:Transitioning from pharmacy practice into administration.
[So] Source:Curr Pharm Teach Learn;9(3):344-348, 2017 May.
[Is] ISSN:1877-1300
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Transitioning from a pharmacy practice faculty member into an administrator will offer new challenges you have never faced in your career. Whether you are currently considering a transition in your career or have recently made such a transition, many questions will come up along the way. Through this commentary, I offer some advice from my own personal trials and errors as I continue on my administrative journey, and I hope this will help you in yours.
[Mh] Termos MeSH primário: Pessoal Administrativo
Mobilidade Ocupacional
Docentes de Farmácia
Faculdades de Farmácia/organização & administração
[Mh] Termos MeSH secundário: Escolha da Profissão
Comunicação
Metas
Seres Humanos
Liderança
Confiança
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180214
[Lr] Data última revisão:
180214
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171214
[St] Status:MEDLINE


  9 / 10601 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29369865
[Au] Autor:Sofer D
[Ti] Título:Nurses Pass the Baton: Exit Baby Boomers, Enter Millennials.
[So] Source:Am J Nurs;118(2):17-18, 2018 Feb.
[Is] ISSN:1538-7488
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Can this shifting workforce circumvent a nursing shortage?
[Mh] Termos MeSH primário: Escolha da Profissão
Recursos Humanos de Enfermagem/provisão & distribuição
Reorganização de Recursos Humanos
Aposentadoria
[Mh] Termos MeSH secundário: Mobilidade Ocupacional
Docentes de Enfermagem/provisão & distribuição
Seres Humanos
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180208
[Lr] Data última revisão:
180208
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:180126
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NAJ.0000530237.91521.ee


  10 / 10601 MEDLINE  
              first record previous record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29369852
[Au] Autor:Kennedy MS
[Ad] Endereço:AJN Editor-in-Chief E-mail: shawn.kennedy@wolterskluwer.com.
[Ti] Título:Nurses at the Bedside-Who Will Be Left to Care?
[So] Source:Am J Nurs;118(2):7, 2018 02.
[Is] ISSN:1538-7488
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Many experienced RNs plan to leave acute care.
[Mh] Termos MeSH primário: Atitude do Pessoal de Saúde
Mobilidade Ocupacional
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital
Reorganização de Recursos Humanos
[Mh] Termos MeSH secundário: Prática Avançada de Enfermagem
Escolha da Profissão
Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:EDITORIAL
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180208
[Lr] Data última revisão:
180208
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:180126
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/01.NAJ.0000530224.10340.d1



página 1 de 1061 ir para página                         
   


Refinar a pesquisa
  Base de dados : MEDLINE Formulário avançado   

    Pesquisar no campo  
1  
2
3
 
           



Search engine: iAH v2.6 powered by WWWISIS

BIREME/OPAS/OMS - Centro Latino-Americano e do Caribe de Informação em Ciências da Saúde