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[PMID]:26938592
[Ti] Título:Patients should be given confidence to make complaints.
[So] Source:Nurs Older People;28(1):7, 2016 Feb.
[Is] ISSN:1472-0795
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Relações Hospital-Paciente
Satisfação do Paciente
Qualidade da Assistência à Saúde
Autoimagem
[Mh] Termos MeSH secundário: Idoso
Idoso de 80 Anos ou mais
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Reino Unido
[Pt] Tipo de publicação:NEWS
[Em] Mês de entrada:1605
[Cu] Atualização por classe:161126
[Lr] Data última revisão:
161126
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:160304
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.7748/nop.28.1.7.s5


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[PMID]:26926748
[Au] Autor:Stoddard DR; Sebesta JA; Welder MD; Foster AJ; Rush RM
[Ad] Endereço:Madigan Army Medical Center, 9040 Jackson Avenue, Tacoma, WA 98431.
[Ti] Título:What Patients Really Want: Optimizing the Military Preoperative Evaluation Clinic.
[So] Source:Mil Med;181(3):236-42, 2016 Mar.
[Is] ISSN:1930-613X
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:The idea of the preoperative anesthesia clinic as a means of examining and treating the patient so that he will arrive in the operating theater as strong and healthy as possible is well established in practice and literature.However, problems in clinic design and execution often result in high patient waiting times, decreased patient and staff satisfaction, decreased patient capacity, and high clinic costs. Although the details of clinic design, outcomes, and satisfaction have been extensively evaluated at civilian hospitals, we have not found corresponding literature addressing these issues specifically within military preoperative evaluation clinics. We find that changing to an appointment-based (versus walk-in) system and eliminating data collection step redundancies will likely result in lower wait times, higher satisfaction, lower per patient costs, and a more streamlined and resource-efficient structure.
[Mh] Termos MeSH primário: Instituições de Assistência Ambulatorial/organização & administração
Acesso aos Serviços de Saúde/normas
Relações Hospital-Paciente
Hospitais Militares/organização & administração
Satisfação do Paciente
Cuidados Pré-Operatórios
[Mh] Termos MeSH secundário: Agendamento de Consultas
Eficiência Organizacional
Hospitais Militares/economia
Seres Humanos
Militares
Avaliação de Processos e Resultados (Cuidados de Saúde)
Inquéritos e Questionários
Fluxo de Trabalho
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1702
[Cu] Atualização por classe:170215
[Lr] Data última revisão:
170215
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:160302
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.7205/MILMED-D-15-00072


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[PMID]:26647508
[Au] Autor:VanDecandelaere T
[Ti] Título:Difficult conversations: the kind thing to do.
[So] Source:J Healthc Prot Manage;31(1):117-20, 2015.
[Is] ISSN:0891-7930
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:The author discusses what she believes are the right and wrong ways to handle a customer complaint about the behavior of one of your officers.
[Mh] Termos MeSH primário: Comunicação
Comportamento do Consumidor
Relações Hospital-Paciente
Polícia
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1602
[Cu] Atualização por classe:151209
[Lr] Data última revisão:
151209
[Sb] Subgrupo de revista:H
[Da] Data de entrada para processamento:151210
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:26591810
[Au] Autor:Eichmiller J
[Ti] Título:Where alignment meets success: Physician-hospital leadership communities. New skills required for true leadership.
[So] Source:MGMA Connex;15(2):49-51, 2015 Mar.
[Is] ISSN:1537-0240
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Relações Hospital-Paciente
Liderança
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Cultura Organizacional
Objetivos Organizacionais
Competência Profissional
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1512
[Cu] Atualização por classe:161020
[Lr] Data última revisão:
161020
[Sb] Subgrupo de revista:H
[Da] Data de entrada para processamento:151124
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:25833866
[Au] Autor:Dawson J
[Ad] Endereço:John Dawson, LLD, Faculty of Law, University of Otago, PO Box 56, Dunedin, New Zealand 9016. Email: john.dawson@otago.ac.nz.
[Ti] Título:Lawfulness of preventive recall from a community treatment order.
[So] Source:Br J Psychiatry;206(4):266-7, 2015 Apr.
[Is] ISSN:1472-1465
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Preventive recall to hospital of a patient on a community treatment order can be lawful when it is based on a convincing prediction that relapse in illness would otherwise occur. The legislation for England and Wales provides several indications that authorising preventive recall in those circumstances is a purpose of the community treatment order regime.
[Mh] Termos MeSH primário: Internação Compulsória de Doente Mental/legislação & jurisprudência
Serviços Comunitários de Saúde Mental/métodos
Readmissão do Paciente/legislação & jurisprudência
Direitos do Paciente/legislação & jurisprudência
[Mh] Termos MeSH secundário: Inglaterra
Relações Hospital-Paciente
Seres Humanos
Psiquiatria Preventiva
País de Gales
[Pt] Tipo de publicação:EDITORIAL
[Em] Mês de entrada:1512
[Cu] Atualização por classe:150402
[Lr] Data última revisão:
150402
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:150403
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1192/bjp.bp.114.149609


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[PMID]:25800651
[Au] Autor:Schaad B; Bourquin C; Bornet F; Currat T; Saraga M; Panese F; Stiefel F
[Ad] Endereço:Communication Office, Lausanne University Hospital, Switzerland. Electronic address: beatrice.schaad@chuv.ch.
[Ti] Título:Dissatisfaction of hospital patients, their relatives, and friends: Analysis of accounts collected in a complaints center.
[So] Source:Patient Educ Couns;98(6):771-6, 2015 Jun.
[Is] ISSN:1873-5134
[Cp] País de publicação:Ireland
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:OBJECTIVE: This study aimed to analyze complaints of patients, their relatives, and friends who consulted a complaints center based (Espace Patients & Proches (EPP)) in a hospital so as to better understand the reasons that motivated them and their underlying expectations. METHODS: This study was based on the analysis of written accounts of the 253 situations that occurred during the first year of operation of the EPP. The accounts were analyzed qualitatively using an inductive, thematic analytic approach. RESULTS: We identified 372 different types of complaints and 28 main analytic themes. Five clustered themes emerged from the analysis of the interconnections among the core themes: (1) interpersonal relationship (N=160-the number of accounts including a complaint related to this general theme); (2) technical aspects of care (N=106); (3) health-care institution (N=69); (4) billing and insurance; (5) access to information (N=13). CONCLUSION: The main reason for patients, their relatives, and friends going to EPP was related to the quality of the interpersonal relationship with health-care professionals. Such complaints were markedly more frequent than those concerning technical aspects of care. PRACTICE IMPLICATIONS: These results raise important questions concerning changing patient expectations as well as how hospitals integrate complaints into the process of quality health care.
[Mh] Termos MeSH primário: Comunicação
Família/psicologia
Amigos/psicologia
Relações Hospital-Paciente
Pacientes Internados/psicologia
Satisfação do Paciente/estatística & dados numéricos
Qualidade da Assistência à Saúde
[Mh] Termos MeSH secundário: Idoso
Feminino
Administração Hospitalar
Hospitais
Seres Humanos
Relações Interpessoais
Masculino
Meia-Idade
Relações Médico-Paciente
Avaliação de Processos (Cuidados de Saúde)
Relações Profissional-Família
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1610
[Cu] Atualização por classe:161230
[Lr] Data última revisão:
161230
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:150325
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:25569449
[Au] Autor:Iacobucci G
[Ad] Endereço:The BMJ.
[Ti] Título:Waits for emergency care are worst for 10 years, figures show.
[So] Source:BMJ;350:h66, 2015 Jan 06.
[Is] ISSN:1756-1833
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Serviço Hospitalar de Emergência
Tratamento de Emergência
Acesso aos Serviços de Saúde/organização & administração
Medicina Estatal
Listas de Espera
[Mh] Termos MeSH secundário: Agendamento de Consultas
Tratamento de Emergência/economia
Tratamento de Emergência/tendências
Reforma dos Serviços de Saúde
Acesso aos Serviços de Saúde/economia
Acesso aos Serviços de Saúde/tendências
Relações Hospital-Paciente
Seres Humanos
Satisfação do Paciente
Medicina Estatal/economia
Medicina Estatal/organização & administração
Medicina Estatal/tendências
Gerenciamento do Tempo/organização & administração
Gestão da Qualidade Total/organização & administração
Reino Unido
[Pt] Tipo de publicação:NEWS
[Em] Mês de entrada:1503
[Cu] Atualização por classe:161125
[Lr] Data última revisão:
161125
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:150109
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1136/bmj.h66


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[PMID]:25548003
[Au] Autor:Zhang P; Tao Z; Sun H
[Ad] Endereço:Xuzhou Central Hospital, No. 199 Jiefang South Street, Xuzhou, 221009, Jiangsu Province, China. zpying58@126.com.
[Ti] Título:Improving the Management of Appointment Registration and Exploring an Innovative Medical Service.
[So] Source:Cell Biochem Biophys;72(2):339-42, 2015 Jun.
[Is] ISSN:1559-0283
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Improving levels of healthcare service to enhance patient care are not only what patients' demands of medical staff, but also what the medical staff demands of the hospital managers. The practical experiences of Xuzhou Central Hospital have proved that a carefully designed hospital culture helps to mobilize the enthusiasm of medical staff, improve patient satisfaction, and lead to an increase in the pace of a hospital's integrated development.
[Mh] Termos MeSH primário: Agendamento de Consultas
Hospitais Públicos/normas
Sistemas Computadorizados de Registros Médicos/normas
Qualidade da Assistência à Saúde/normas
[Mh] Termos MeSH secundário: China
Relações Hospital-Paciente
Hospitais Públicos/organização & administração
Sistemas Computadorizados de Registros Médicos/organização & administração
Administração dos Cuidados ao Paciente/organização & administração
Administração dos Cuidados ao Paciente/normas
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1701
[Cu] Atualização por classe:170118
[Lr] Data última revisão:
170118
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:141231
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1007/s12013-014-0460-0


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PubMed Central Texto completo
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[PMID]:25452319
[Au] Autor:Vogel L
[Ad] Endereço:CMAJ.
[Ti] Título:Is your hospital culturally safe?
[So] Source:CMAJ;187(1):E13, 2015 Jan 06.
[Is] ISSN:1488-2329
[Cp] País de publicação:Canada
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Diversidade Cultural
Relações Hospital-Paciente
Assistência Centrada no Paciente
Competência Profissional
[Mh] Termos MeSH secundário: Canadá
Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:NEWS
[Em] Mês de entrada:1506
[Cu] Atualização por classe:160106
[Lr] Data última revisão:
160106
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:141203
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1503/cmaj.109-4953


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[PMID]:25650460
[Au] Autor:Hamfors J
[Ti] Título:[Hidden number].
[Ti] Título:Dolt nummer..
[So] Source:Lakartidningen;111(39):1621, 2014 Sep 24-30.
[Is] ISSN:0023-7205
[Cp] País de publicação:Sweden
[La] Idioma:swe
[Mh] Termos MeSH primário: Relações Médico-Paciente
[Mh] Termos MeSH secundário: Comunicação
Relações Hospital-Paciente
Seres Humanos
Telefone
[Pt] Tipo de publicação:LETTER
[Em] Mês de entrada:1502
[Cu] Atualização por classe:150203
[Lr] Data última revisão:
150203
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:150205
[St] Status:MEDLINE



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