Base de dados : MEDLINE
Pesquisa : N03.219.483.838 [Categoria DeCS]
Referências encontradas : 5824 [refinar]
Mostrando: 1 .. 10   no formato [Detalhado]

página 1 de 583 ir para página                         

  1 / 5824 MEDLINE  
              next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29440597
[Au] Autor:Clark K
[Ti] Título:Generational divide?
[So] Source:Vet Rec;182(6):153, 2018 02 10.
[Is] ISSN:2042-7670
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Atitude
Educação em Veterinária/economia
Relação entre Gerações
Estudantes de Medicina/psicologia
Apoio ao Desenvolvimento de Recursos Humanos
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Estudantes de Medicina/estatística & dados numéricos
Reino Unido
[Pt] Tipo de publicação:EDITORIAL
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180307
[Lr] Data última revisão:
180307
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:180215
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1136/vr.k631


  2 / 5824 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28450462
[Au] Autor:Rimmer A
[Ad] Endereço:BMJ Careers.
[Ti] Título:Increase paediatric trainee numbers to meet workforce shortfall, says Royal College.
[So] Source:BMJ;357:j2075, 2017 04 27.
[Is] ISSN:1756-1833
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Recursos Humanos em Saúde/estatística & dados numéricos
Pediatria/educação
Pediatria/recursos humanos
Apoio ao Desenvolvimento de Recursos Humanos/legislação & jurisprudência
[Mh] Termos MeSH secundário: Criança
Serviços de Saúde da Criança/recursos humanos
Serviços de Saúde da Criança/normas
Seres Humanos
Medicina/estatística & dados numéricos
Pediatria/estatística & dados numéricos
Reino Unido
[Pt] Tipo de publicação:NEWS
[Em] Mês de entrada:1711
[Cu] Atualização por classe:171128
[Lr] Data última revisão:
171128
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:170429
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1136/bmj.j2075


  3 / 5824 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:29061854
[Au] Autor:Cobey KD; Fergusson D; Moher D
[Ad] Endereço:Centre for Journalology, Clinical Epidemiology Program (Cobey, Fergusson, Moher), Ottawa Methods Centre, Ottawa Hospital Research Institute; School of Epidemiology, Public Health, and Preventative Medicine (Cobey, Fergusson, Moher), Faculty of Medicine, University of Ottawa, Ottawa, Ont.; Department of Psychology (Cobey), University of Stirling, Stirling, UK kcobey@ohri.ca.
[Ti] Título:Canadian funders and institutions are lagging on reporting results of clinical trials.
[So] Source:CMAJ;189(42):E1302-E1303, 2017 10 23.
[Is] ISSN:1488-2329
[Cp] País de publicação:Canada
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Ensaios Clínicos como Assunto
Revelação/normas
[Mh] Termos MeSH secundário: Canadá
Auditoria Clínica
Apoio Financeiro
Seres Humanos
Pesquisadores
Apoio ao Desenvolvimento de Recursos Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171101
[Lr] Data última revisão:
171101
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:171025
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1503/cmaj.170840


  4 / 5824 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28931079
[Au] Autor:Sinche M; Layton RL; Brandt PD; O'Connell AB; Hall JD; Freeman AM; Harrell JR; Cook JG; Brennwald PJ
[Ad] Endereço:The Jackson Laboratory for Genomic Medicine, Farmington, Connecticut, United States of America.
[Ti] Título:An evidence-based evaluation of transferrable skills and job satisfaction for science PhDs.
[So] Source:PLoS One;12(9):e0185023, 2017.
[Is] ISSN:1932-6203
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:PhD recipients acquire discipline-specific knowledge and a range of relevant skills during their training in the life sciences, physical sciences, computational sciences, social sciences, and engineering. Empirically testing the applicability of these skills to various careers held by graduates will help assess the value of current training models. This report details results of an Internet survey of science PhDs (n = 8099) who provided ratings for fifteen transferrable skills. Indeed, analyses indicated that doctoral training develops these transferrable skills, crucial to success in a wide range of careers including research-intensive (RI) and non-research-intensive (NRI) careers. Notably, the vast majority of skills were transferrable across both RI and NRI careers, with the exception of three skills that favored RI careers (creativity/innovative thinking, career planning and awareness skills, and ability to work with people outside the organization) and three skills that favored NRI careers (time management, ability to learn quickly, ability to manage a project). High overall rankings suggested that graduate training imparted transferrable skills broadly. Nonetheless, we identified gaps between career skills needed and skills developed in PhD training that suggest potential areas for improvement in graduate training. Therefore, we suggest that a two-pronged approach is crucial to maximizing existing career opportunities for PhDs and developing a career-conscious training model: 1) encouraging trainees to recognize their existing individual skill sets, and 2) increasing resources and programmatic interventions at the institutional level to address skill gaps. Lastly, comparison of job satisfaction ratings between PhD-trained employees in both career categories indicated that those in NRI career paths were just as satisfied in their work as their RI counterparts. We conclude that PhD training prepares graduates for a broad range of satisfying careers, potentially more than trainees and program leaders currently appreciate.
[Mh] Termos MeSH primário: Pesquisa Biomédica
Escolha da Profissão
Educação de Pós-Graduação/estatística & dados numéricos
Satisfação no Emprego
Ciência/recursos humanos
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Apoio ao Desenvolvimento de Recursos Humanos
[Pt] Tipo de publicação:EVALUATION STUDIES; JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171017
[Lr] Data última revisão:
171017
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170921
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1371/journal.pone.0185023


  5 / 5824 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28792835
[Au] Autor:Peate I
[Ad] Endereço:Editor in Chief, British Journal of Nursing.
[Ti] Título:Short-sighted decisions.
[So] Source:Br J Nurs;26(15):843, 2017 Aug 10.
[Is] ISSN:0966-0461
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Educação em Enfermagem/economia
Medicina Estatal
Apoio ao Desenvolvimento de Recursos Humanos/economia
[Mh] Termos MeSH secundário: Tomada de Decisões
Seres Humanos
Reino Unido
[Pt] Tipo de publicação:EDITORIAL
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171010
[Lr] Data última revisão:
171010
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170810
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.12968/bjon.2017.26.15.843


  6 / 5824 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28765452
[Au] Autor:Formicola AJ
[Ad] Endereço:Dr. Formicola is Dean Emeritus and Professor Emeritus, Columbia University College of Dental Medicine. ajf3@cumc.columbia.edu.
[Ti] Título:Considering Students' Cost of a Dental Education: Return on Investment and Debt to Income Ratio.
[So] Source:J Dent Educ;81(8):eS28-eS32, 2017 Aug.
[Is] ISSN:1930-7837
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:The cost for students of a dental education has become an issue of concern. This article explores the return on investment and the debt to income ratio of studying dentistry. These two measures are monitored to gain perspective on whether the cost of education pays off in earnings. The factors underlying these measures and a discussion of them are included. The purpose of this article is to focus attention on one of the current issues facing dental schools in the United States. This article was written as part of the project "Advancing Dental Education in the 21 Century."
[Mh] Termos MeSH primário: Custos e Análise de Custo
Educação em Odontologia/economia
Renda
Estudantes de Odontologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Escolha da Profissão
Financiamento Pessoal
Seres Humanos
Apoio ao Desenvolvimento de Recursos Humanos/economia
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1709
[Cu] Atualização por classe:170906
[Lr] Data última revisão:
170906
[Sb] Subgrupo de revista:D; IM
[Da] Data de entrada para processamento:170803
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.21815/JDE.017.004


  7 / 5824 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28765445
[Au] Autor:Formicola AJ
[Ad] Endereço:Dr. Formicola is Dean Emeritus and Professor Emeritus at College of Dental Medicine, Columbia University. ajf3@cumc.columbia.edu.
[Ti] Título:Current State of Dental Education: Executive Summary.
[So] Source:J Dent Educ;81(8):1008-1014, 2017 Aug.
[Is] ISSN:1930-7837
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:This executive summary for Section 1 of the "Advancing Dental Education in the 21 Century" project provides a composite picture of information from 12 background articles on the current state of dental education in the United States. The summary includes the following topics: the current status of the dental curriculum, the implications of student debt and dental school finances, the expansion of enrollment, student diversity, pre- and postdoctoral education, safety net status of dental school clinics, and trends in faculty.
[Mh] Termos MeSH primário: Educação em Odontologia/tendências
[Mh] Termos MeSH secundário: Redução de Custos
Currículo
Educação em Odontologia/economia
Educação em Odontologia/estatística & dados numéricos
Educação de Pós-Graduação em Odontologia/estatística & dados numéricos
Docentes de Odontologia/economia
Docentes de Odontologia/estatística & dados numéricos
Financiamento Pessoal
Seres Humanos
Grupos Minoritários
Salários e Benefícios
Faculdades de Odontologia/economia
Faculdades de Odontologia/estatística & dados numéricos
Faculdades de Odontologia/tendências
Estudantes de Odontologia
Apoio ao Desenvolvimento de Recursos Humanos
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1709
[Cu] Atualização por classe:170906
[Lr] Data última revisão:
170906
[Sb] Subgrupo de revista:D; IM
[Da] Data de entrada para processamento:170803
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.21815/JDE.017.053


  8 / 5824 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
[PMID]:28727693
[Au] Autor:Webster CS; Ling C; Barrow M; Poole P; Henning M
[Ad] Endereço:Senior Lecturer, Centre for Medical and Health Sciences Education, University of Auckland, Auckland.
[Ti] Título:A cross-disciplinary assessment of student loans debt, financial support for study and career preferences upon graduation.
[So] Source:N Z Med J;130(1459):43-53, 2017 Jul 21.
[Is] ISSN:1175-8716
[Cp] País de publicação:New Zealand
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:AIM: To explore relationships between student loans debt, financial support and career preferences upon graduation for all healthcare disciplines offered at the Faculty of Medical and Health Sciences, University of Auckland. METHODS: The Faculty Tracking Project is a longitudinal study which invites students to complete a questionnaire at the beginning and end of their educational programmes, including questions on debt, financial support and career preference. Our analysis comprised three phases: (1) a descriptive analysis of data related to debt and financial support; (2) a principal component analysis in order to find related categories of career choice; and (3) logistic regression models to determine how career preference categories could be explained by either levels of student loans debt or financial support. RESULTS: Data from 2,405 participating students were included. Students in health sciences, nursing and pharmacy typically accrue levels of student loans debt of around $15,000 to $29,999, while optometry students accrue debt around $15,000 higher. Medical students show debt distributed around modes of $0 and $90,000 or more. All students typically access three sources of financial support during study. Career preferences at graduation reduced to four categories for all health disciplines. We found five significant effects, involving students in health sciences, medicine and pharmacy, relating the number of sources of financial support to the four categories of career preference. No significant effects were found related to level of student loans debt. CONCLUSIONS: Our results suggest that financial support is a more strongly determining factor in career choices than the level of student loans debt. The four-category framework for student career preferences appears to be a useful model for further research.
[Mh] Termos MeSH primário: Escolha da Profissão
Educação de Graduação em Medicina/economia
Estudantes de Medicina/estatística & dados numéricos
Apoio ao Desenvolvimento de Recursos Humanos/estatística & dados numéricos
[Mh] Termos MeSH secundário: Bases de Dados Factuais
Apoio Financeiro
Seres Humanos
Modelos Logísticos
Estudos Longitudinais
Nova Zelândia
Inquéritos e Questionários
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1707
[Cu] Atualização por classe:170724
[Lr] Data última revisão:
170724
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170721
[St] Status:MEDLINE


  9 / 5824 MEDLINE  
              first record previous record next record last record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28715479
[Au] Autor:Howe BJ; Allareddy V; Barwacz CA; Parker IR; Straub-Morarend CL; Holmes DC
[Ad] Endereço:Department of Family Dentistry, College of Dentistry and Dental Clinics, University of Iowa, Iowa City, Iowa, United States of America.
[Ti] Título:Retention and recruitment of general dentists in an adjunct teaching model-A pilot study.
[So] Source:PLoS One;12(7):e0181602, 2017.
[Is] ISSN:1932-6203
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:PURPOSE/OBJECTIVES: Retention and recruitment of part time clinical adjunct faculty members in dental education is becoming increasingly difficult as dental schools come to rely on this workforce for their increased involvement in clinical education. Contributing factors include full time faculty shortage, aging workforce, practice and student debt, practice and family commitments, and financial compensation. This study attempts to ascertain barriers to teaching so appropriate strategies can be formulated to address this issue. METHODS: In the spring of 2016 an email survey was sent to current and former adjunct faculty members to ascertain demographics and retention and recruitment strategies. Descriptive analyses were completed for all variables in the sample. RESULTS: Twenty nine of forty six subjects responded to the survey with a response rate of 63%. Subjects over the age of sixty comprised 55% with only 17% being under the age of forty five. Overall family and practice commitments along with compensation were the primary barriers to teaching part time. For new dentists, student loan debt was the primary barrier to teaching. Travel to teach was also a barrier as 70% of respondents drove 200 miles or less to the dental school. CONCLUSION: The study demonstrated that the aging part time work force is a great concern and new part time clinical adjunct faculty members must be recruited. Barriers to recruitment and retention of faculty must be considered and addressed to sustain this teaching model.
[Mh] Termos MeSH primário: Odontólogos
Educação em Odontologia/recursos humanos
Docentes
Seleção de Pessoal
Reorganização de Recursos Humanos
Faculdades de Odontologia
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Fatores Etários
Idoso
Idoso de 80 Anos ou mais
Odontólogos/economia
Educação em Odontologia/economia
Família
Feminino
Seres Humanos
Iowa
Masculino
Meia-Idade
Motivação
Projetos Piloto
Inquéritos e Questionários
Apoio ao Desenvolvimento de Recursos Humanos/economia
Viagem
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171024
[Lr] Data última revisão:
171024
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170718
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1371/journal.pone.0181602


  10 / 5824 MEDLINE  
              first record previous record
seleciona
para imprimir
Fotocópia
Texto completo
[PMID]:28686053
[Au] Autor:Wilson N
[Ad] Endereço:Senior Lecturer, Manchester Metropolitan University.
[Ti] Título:The nursing crisis and its risk to essential care.
[So] Source:Br J Community Nurs;22(Sup7):S5, 2017 Jul 01.
[Is] ISSN:1462-4753
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Hidratação
Cuidados de Enfermagem/normas
Apoio Nutricional
Qualidade da Assistência à Saúde
[Mh] Termos MeSH secundário: Educação em Enfermagem/economia
Seres Humanos
Admissão e Escalonamento de Pessoal
Medicina Estatal
Apoio ao Desenvolvimento de Recursos Humanos
Reino Unido
[Pt] Tipo de publicação:EDITORIAL
[Em] Mês de entrada:1709
[Cu] Atualização por classe:170926
[Lr] Data última revisão:
170926
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:170708
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.12968/bjcn.2017.22.Sup7.S5



página 1 de 583 ir para página                         
   


Refinar a pesquisa
  Base de dados : MEDLINE Formulário avançado   

    Pesquisar no campo  
1  
2
3
 
           



Search engine: iAH v2.6 powered by WWWISIS

BIREME/OPAS/OMS - Centro Latino-Americano e do Caribe de Informação em Ciências da Saúde