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[PMID]:29406683
[Ti] Título:Information Asset Inventory for Information Governance.
[So] Source:J AHIMA;88(2):40-3, 2017 02.
[Is] ISSN:1060-5487
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Gestão da Informação em Saúde
Auditoria Administrativa
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Cultura Organizacional
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180301
[Lr] Data última revisão:
180301
[Sb] Subgrupo de revista:H
[Da] Data de entrada para processamento:180207
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29400937
[Au] Autor:Washington L
[Ti] Título:Strategic Alignment: The Driving Force for Information Governance.
[So] Source:J AHIMA;88(1):40-3, 2017 Jan.
[Is] ISSN:1060-5487
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Segurança Computacional/normas
Confidencialidade/normas
Registros Eletrônicos de Saúde/normas
Gestão da Informação em Saúde
[Mh] Termos MeSH secundário: Acesso à Informação
Fidelidade a Diretrizes/normas
Seres Humanos
Liderança
Estudos de Casos Organizacionais
Cultura Organizacional
Washington
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180301
[Lr] Data última revisão:
180301
[Sb] Subgrupo de revista:H
[Da] Data de entrada para processamento:180206
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29384302
[Au] Autor:Mallouli M; Aouicha W; Tlili MA; Limam M; Ajmi T; Mtiraoui A; Zedini C
[Ti] Título:[Safety culture in Tunisian primary health care: A multicenter study].
[Ti] Título:Culture de sécurité des soins dans les centres de soins primaires tunisiens?: une étude multicentrique..
[So] Source:Sante Publique;29(5):685-691, 2017 Dec 05.
[Is] ISSN:0995-3914
[Cp] País de publicação:France
[La] Idioma:fre
[Ab] Resumo:AIMS: To assess safety culture in primary healthcare centres and to explore its associated factors. METHODS: This multicentre cross-sectional descriptive study was conducted in the 30 primary healthcare centres in central Tunisia and used the validated French version of the Hospital Survey on Patient Safety Culture questionnaire' (HSOPSC). RESULTS: A total of 214 professionals participated, corresponding to a response rate of 85%. The ?Teamwork within centres? dimension had the highest score (71.5%). However, two safety dimensions had very low scores: ?Frequency of event reporting?, ?Non-punitive response to errors? with percentages of 31.4% and 35.4%, respectively. Among the associated factors, the ?Frequency of reported events? dimension was significantly higher among professionals involved in risk management committees (p = 0.01). CONCLUSION: This study demonstrates that the level of safety culture needs to be improved in primary healthcare centres in Tunisia and also highlights the need to implement a quality management system in primary healthcare centres.
[Mh] Termos MeSH primário: Cultura Organizacional
Segurança do Paciente
Atenção Primária à Saúde
Gestão da Segurança/organização & administração
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Estudos Transversais
Feminino
Seres Humanos
Masculino
Inquéritos e Questionários
Tunísia
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; MULTICENTER STUDY
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180301
[Lr] Data última revisão:
180301
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:180201
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.3917/spub.175.0685


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[PMID]:29461354
[Au] Autor:Pedersen A; Sorensen J; Babcock T; Bradley M; Donaldson N; Donnelly JE; Edgar W
[Ad] Endereço:Author Affiliations: Director of Nursing (Ms Pedersen), UPMC Hamot, Erie; Chief Nursing Officer and Vice President Patient Services (Dr Sorensen), UPMC Northwest, Seneca; and ED Clinician (Mr Babcock), Clinical Director Medical-Surgical (Ms Bradley), 7 South Clinician (Ms Donaldson), CNE and Vice President of Patient Care Services (Mr Donnelly), and Director 4 South (Mr Edgar), UPMC Hamot, Erie, Pennsylvania.
[Ti] Título:A Nursing Leadership Immersion Program: Succession Planning Using Social Capital.
[So] Source:J Nurs Adm;48(3):168-174, 2018 Mar.
[Is] ISSN:1539-0721
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:This article describes the inception and evolution of a 3-month immersion experience between hospital and nurse leaders where sociological principles were applied to support nurse leader succession. Unique to this program, the bedside nurse joins the nursing executive team full time to participate in all organizational leadership activities as part of the experience.
[Mh] Termos MeSH primário: Enfermeiras Administradoras/organização & administração
Equipe de Enfermagem/organização & administração
Capital Social
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Relações Interprofissionais
Liderança
Enfermeiras Administradoras/educação
Enfermeiras Administradoras/normas
Equipe de Enfermagem/normas
Estudos de Casos Organizacionais
Cultura Organizacional
Competência Profissional
Desenvolvimento de Pessoal/métodos
Desenvolvimento de Pessoal/organização & administração
Desenvolvimento de Pessoal/normas
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180228
[Lr] Data última revisão:
180228
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:180221
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/NNA.0000000000000592


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Texto completo
[PMID]:29461350
[Au] Autor:Nelson-Brantley HV; Ford DJ; Miller KL; Stegenga KA; Lee RH; Bott MJ
[Ad] Endereço:Author Affiliations: Assistant Professor (Dr Nelson-Brantley), Professor and Former Dean (Dr Miller), Adjunct Clinical Assistant Professor (Dr Stegenga), Associate Professor and Associate Dean for Research (Dr Bott), University of Kansas School of Nursing; Associate Professor (Dr Ford), Interdisciplinary Leadership Doctoral Program, Creighton University; Professor and Chair (Dr Lee), Health Policy and Management Department, University of Kansas Medical Center.
[Ti] Título:Leading Change: A Case Study of the First Independent Critical-Access Hospital to Achieve Magnet® Designation.
[So] Source:J Nurs Adm;48(3):141-148, 2018 Mar.
[Is] ISSN:1539-0721
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:OBJECTIVE: The aim of this study was to understand how nurses in a 25-bed critical-access hospital (CAH) led change to become the 1st to achieve Magnet®. BACKGROUND: Approximately 21% of the US population lives in rural areas served by CAHs. Rural nurse executives are particularly challenged with limited resources. METHODS: Staff nurses, nurse managers, interprofessional care providers, the chief nursing officer, and board of directors (n = 27) were interviewed. Observations of hospital units and administrative meetings were done, and hospital reports were analyzed. RESULTS: Nine themes emerged to support a conceptual model of leading change. The CAH spent 3 years of its 6-year journey establishing organizational readiness. Nurses overcame complex challenges by balancing operational support and fostering relationships. The Magnet journey led to significantly improved nurse and patient outcomes. A new organizational culture centered on shared governance, evidence-based practice, and higher education emerged. CONCLUSIONS: The journey to Magnet leads to improved nurse, patient, and organization outcomes.
[Mh] Termos MeSH primário: Hospitais Rurais/organização & administração
Enfermeiras Administradoras/organização & administração
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/organização & administração
[Mh] Termos MeSH secundário: Atitude do Pessoal de Saúde
Hospitais Rurais/recursos humanos
Hospitais Rurais/normas
Seres Humanos
Relações Interprofissionais
Liderança
Enfermeiras Administradoras/normas
Recursos Humanos de Enfermagem no Hospital/normas
Estudos de Casos Organizacionais
Cultura Organizacional
Inovação Organizacional
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180228
[Lr] Data última revisão:
180228
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:180221
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/NNA.0000000000000588


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Texto completo
[PMID]:29377847
[Au] Autor:Maurer M; Canacari E; Eng K; Foley J; Phelan C; Sulmonte K; Wandel J
[Ad] Endereço:Author Affiliations: Senior Vice President for Patient Care Services and Chief Nursing Officer (Ms Maurer), Associate Chief Nurses (Mss Canacari, Foley, Phelan, and Sulmonte), and Program Director (Ms Wandel), Beth Israel Deaconess Medical Center, Boston; and Business Transformation Advisor (Ms Eng), Lynn Community Health Center, Lynn, Massachusetts.
[Ti] Título:Building a Culture of Continuous Improvement and Employee Engagement Using a Daily Management System Part 1: Overview.
[So] Source:J Nurs Adm;48(3):127-131, 2018 Mar.
[Is] ISSN:1539-0721
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:A daily management system (DMS) can be used to implement continuous quality improvement and advance employee engagement. It can empower staff to identify problems in the care environment that impact quality or workflow and to address them on a daily basis. Through DMS, improvement becomes the work of everyone, every day. The authors of this 2-part series describe their work to develop a DMS. Part 1 describes the background and organizing framework of the program.
[Mh] Termos MeSH primário: Cultura Organizacional
Administração de Recursos Humanos em Hospitais/normas
Melhoria de Qualidade/organização & administração
Engajamento no Trabalho
[Mh] Termos MeSH secundário: Centros Médicos Acadêmicos/organização & administração
Boston
Seres Humanos
Estudos de Casos Organizacionais
Administração de Recursos Humanos em Hospitais/métodos
Melhoria de Qualidade/normas
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180228
[Lr] Data última revisão:
180228
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM; N
[Da] Data de entrada para processamento:180130
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/NNA.0000000000000593


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[PMID]:29210557
[Au] Autor:Bittner-Fagan H; Davis J; Savoy M
[Ad] Endereço:The Family Medicine Center-Wilmington, 1400 N Washington Street 3rd Floor, Wilmington, Delaware 19801.
[Ti] Título:Improving Patient Safety: Improving Communication.
[So] Source:FP Essent;463:27-33, 2017 Dec.
[Is] ISSN:2159-3000
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Communication among physicians, staff, and patients is a critical element in patient safety. Effective communication skills can be taught and improved through training and awareness. The practice of family medicine allows for long-term relationships with patients, which affords opportunities for ongoing, high-quality communication. There are many barriers to effective communication, including patient factors, clinician factors, and system factors, but tools and strategies exist to address these barriers, improve communication, and engage patients in their care. Use of universal precautions for health literacy, appropriate medical interpreters, and shared decision-making are evidence-based tools that improve communication and increase patient safety.
[Mh] Termos MeSH primário: Comunicação
Medicina de Família e Comunidade
Erros Médicos/prevenção & controle
Segurança do Paciente
Administração da Prática Médica
Melhoria de Qualidade
[Mh] Termos MeSH secundário: Tomada de Decisões
Alfabetização em Saúde
Seres Humanos
Cultura Organizacional
Telemedicina
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; REVIEW
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171207
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29210556
[Au] Autor:Savoy M; Davis J; Bittner-Fagan H
[Ad] Endereço:The Family Medicine Center, 1401 Foulk Rd Suite 100B, Wilmington, Delaware 19803.
[Ti] Título:Improving Patient Safety: Prevention of Hospital Readmission.
[So] Source:FP Essent;463:21-26, 2017 Dec.
[Is] ISSN:2159-3000
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Identifying and preventing avoidable hospital admissions have become cornerstone quality metrics that influence reimbursement and provision of quality care. Many initiatives focus on improving communication with other clinicians and patients, coordinating care after discharge, and improving care quality during the initial admission to prevent future readmissions. The Centers for Medicare and Medicaid Services define a readmission as an admission to any acute care hospital for any reason within 30 days of discharge from an acute care hospital. Certain risk factors can indicate the need for targeted intervention to prevent readmission. Several risk stratification screening tools have been developed to assist clinicians in identifying at-risk patients for early intervention. However, the evidence supporting the accuracy and reliability of these tools remains limited.
[Mh] Termos MeSH primário: Medicina de Família e Comunidade
Hospitalização
Erros Médicos/prevenção & controle
Readmissão do Paciente
Segurança do Paciente
Melhoria de Qualidade
[Mh] Termos MeSH secundário: Centers for Medicare and Medicaid Services (U.S.)
Seres Humanos
Cultura Organizacional
Administração da Prática Médica
Fatores de Risco
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171207
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29210555
[Au] Autor:Davis J; Savoy M; Bittner-Fagan H
[Ad] Endereço:Sidney Kimmel Medical College - Thomas Jefferson University, 1025 Walnut St, Philadelphia, PA 19107.
[Ti] Título:Improving Patient Safety: Care Transitions.
[So] Source:FP Essent;463:16-20, 2017 Dec.
[Is] ISSN:2159-3000
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Care transitions are times of high risk of harm to patients. The transition from hospital care to outpatient care is perhaps the most well-studied transition and is encountered commonly in the family medicine setting. For discharge transitions, several hospital-based interventions for patients with major diagnoses have resulted in improvements in readmission rates, costs, and patient satisfaction. Prompt scheduling of a follow-up appointment with patients after discharge is crucial. Key issues to consider in the first post-discharge appointment include drug reconciliation and follow-up of any pending tests and results. In the outpatient setting, establishing working relationships with hospital physicians and consultants, educating patients to notify physicians of admissions to hospitals or other care facilities, and educating patients to bring current drug lists to appointments can improve care transitions. Physicians now can receive greater reimbursement for transitional care management services using new CPT codes.
[Mh] Termos MeSH primário: Continuidade da Assistência ao Paciente/normas
Medicina de Família e Comunidade
Erros Médicos/prevenção & controle
Segurança do Paciente
Administração da Prática Médica
Melhoria de Qualidade
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Modelos Organizacionais
Cultura Organizacional
Relações Médico-Paciente
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171207
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:29210554
[Au] Autor:Davis J; Bittner-Fagan H; Savoy M
[Ad] Endereço:Sidney Kimmel Medical College - Thomas Jefferson University, 1025 Walnut St, Philadelphia, PA 19107.
[Ti] Título:Improving Patient Safety: Common Outpatient Medical Errors.
[So] Source:FP Essent;463:11-15, 2017 Dec.
[Is] ISSN:2159-3000
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Medical errors are common and can lead to patient harm and death. Most research on errors has focused on inpatient care, yet errors are at least as common in the outpatient setting and likely are underreported. Common types of errors in the outpatient setting are diagnostic, drug, and testing errors. The most effective specific interventions for reducing errors in the outpatient setting remain unknown. Considering the current lack of data, the authors recommend a quality improvement approach to understanding local factors in patient safety. Appropriate education and training of all staff members in their roles in patient safety is an important aspect of any program to reduce errors, though these measures rarely are sufficient on their own. Creation of a culture of safety, use of adequate systems and policies for reporting and identifying errors, and use of technologies to prevent errors also are important.
[Mh] Termos MeSH primário: Medicina de Família e Comunidade
Erros Médicos/prevenção & controle
Pacientes Ambulatoriais
Segurança do Paciente
Administração da Prática Médica
Melhoria de Qualidade
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Cultura Organizacional
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; REVIEW
[Em] Mês de entrada:1802
[Cu] Atualização por classe:180227
[Lr] Data última revisão:
180227
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:171207
[St] Status:MEDLINE



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