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Pesquisa : N04.452.758.671 [Categoria DeCS]
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[PMID]:29363500
[Au] Autor:Blomstedt Y; Bhutta ZA; Dahlstrand J; Friberg P; Gostin LO; Nilsson M; Sewankambo NK; Tomson G; Alfvén T
[Ad] Endereço:Epidemiology and Global Health Unit, Department of Public Health and Clinical Medicine, Umeå University, Umeå, Sweden.
[Ti] Título:Partnerships for child health: capitalising on links between the sustainable development goals.
[So] Source:BMJ;360:k125, 2018 01 23.
[Is] ISSN:1756-1833
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Saúde da Criança/normas
Conservação dos Recursos Naturais/métodos
Prática Associada/organização & administração
[Mh] Termos MeSH secundário: Adolescente
Criança
Saúde da Criança/legislação & jurisprudência
Pré-Escolar
Tomada de Decisões/ética
Feminino
Saúde Global/legislação & jurisprudência
Saúde Global/normas
Política de Saúde/legislação & jurisprudência
Seres Humanos
Lactente
Recém-Nascido
Cooperação Internacional
Masculino
Sobrevida
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1803
[Cu] Atualização por classe:180305
[Lr] Data última revisão:
180305
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:180125
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1136/bmj.k125


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[PMID]:28864800
[Au] Autor:Jones JA; Snyder JJ; Gesko DS; Helgeson MJ
[Ad] Endereço:Dr. Jones is Professor and Associate Dean for Academic Administration, University of Detroit Mercy School of Dentistry; Dr. Snyder is Dental Director and CEO, Permanente Dental Associates in Oregon; Dr. Gesko is Dental Director and Senior Vice President, HealthPartners in Minnesota; and Dr. Helgeson
[Ti] Título:Integrated Medical-Dental Delivery Systems: Models in a Changing Environment and Their Implications for Dental Education.
[So] Source:J Dent Educ;81(9):eS21-eS29, 2017 Sep.
[Is] ISSN:1930-7837
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Models and systems of the dental care delivery system are changing. Solo practice is no longer the only alternative for graduating dentists. Over half of recent graduates are employees, and more than ever before, dentists are practicing in groups. This trend is expected to increase over the next 25 years. This article examines various models of dental care delivery, explains why it is important to practice in integrated medical-dental teams, and defines person-centered care, contrasting it with patient-centered care. Systems of care in which teams are currently practicing integrated oral health care delivery are described, along with speculation on the future of person-centered care and the team approach. Critical steps in the education of dental and other health care professionals and the development of clinical models of care in moving forward are considered. This article was written as part of the project "Advancing Dental Education in the 21 Century."
[Mh] Termos MeSH primário: Prestação Integrada de Cuidados de Saúde
Assistência à Saúde
Serviços de Saúde Bucal
Educação em Odontologia
Modelos Organizacionais
[Mh] Termos MeSH secundário: Seres Humanos
Prática Associada
Equipe de Assistência ao Paciente
Assistência Centrada no Paciente
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1709
[Cu] Atualização por classe:170929
[Lr] Data última revisão:
170929
[Sb] Subgrupo de revista:D; IM
[Da] Data de entrada para processamento:170903
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.21815/JDE.017.029


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[PMID]:28842074
[Au] Autor:Chandra V; Glebova NO; Salvo NL; Wu T
[Ad] Endereço:Division of Vascular Surgery, Stanford University, Stanford, Calif.
[Ti] Título:Partnerships between podiatrists and vascular surgeons in building effective wound care centers.
[So] Source:J Vasc Surg;66(3):902-905, 2017 Sep.
[Is] ISSN:1097-6809
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:This practice memo, a collaborative effort between the Young Physicians' Program of the American Podiatric Medical Association and the Young Surgeons Committee of the Society for Vascular Surgery, is intended to aid podiatrists and vascular surgeons in the early years of their respective careers, especially those involved in the care of patients with chronic wounds. During these formative years, learning how to successfully establish an interprofessional partnership is crucial to provide the best possible care to this important population of patients.
[Mh] Termos MeSH primário: Comportamento Cooperativo
Prestação Integrada de Cuidados de Saúde
Prática Associada
Equipe de Assistência ao Paciente
Podiatria
Cirurgiões
Procedimentos Cirúrgicos Vasculares
Ferimentos e Lesões/terapia
[Mh] Termos MeSH secundário: Doença Crônica
Análise Custo-Benefício
Prestação Integrada de Cuidados de Saúde/economia
Custos de Cuidados de Saúde
Seres Humanos
Comunicação Interdisciplinar
Prática Associada/economia
Equipe de Assistência ao Paciente/economia
Podiatria/economia
Cirurgiões/economia
Resultado do Tratamento
Procedimentos Cirúrgicos Vasculares/economia
Cicatrização
Ferimentos e Lesões/diagnóstico
Ferimentos e Lesões/economia
Ferimentos e Lesões/fisiopatologia
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1709
[Cu] Atualização por classe:170906
[Lr] Data última revisão:
170906
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170827
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:28802783
[Au] Autor:Greenwood-Ericksen MB; Tipirneni R; Abir M
[Ad] Endereço:Department of Emergency Medicine, University of Michigan, Ann Arbor, MI; National Clinician Scholars Program, University of Michigan, Ann Arbor, MI; Institute for Healthcare Policy and Innovation, University of Michigan, Ann Arbor, MI; Ann Arbor Veterans Affairs, Ann Arbor, MI. Electronic address: greenwom@med.umich.edu.
[Ti] Título:An Emergency Medicine-Primary Care Partnership to Improve Rural Population Health: Expanding the Role of Emergency Medicine.
[So] Source:Ann Emerg Med;70(5):640-647, 2017 Nov.
[Is] ISSN:1097-6760
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:The health of rural America is failing and our traditional approaches have proved ineffective at improving health in rural communities. Rural populations are now a health disparity population, facing higher mortality rates for the 5 leading causes of death compared with their urban counterparts. We must generate novel, rural-specific approaches to solve this challenge-and there is a clear role for the field of emergency medicine. Building on emergency departments' (EDs') expanding role in health care delivery and emergency medicine's increasing involvement in population health, we propose a new health care delivery model for rural population health based on partnership between emergency medicine and primary care that embraces the important role that EDs play in rural areas.
[Mh] Termos MeSH primário: Medicina de Emergência/métodos
Serviço Hospitalar de Emergência/utilização
Prática Associada/organização & administração
Atenção Primária à Saúde/utilização
Serviços de Saúde Rural/estatística & dados numéricos
[Mh] Termos MeSH secundário: Assistência à Saúde
Medicina de Emergência/economia
Serviço Hospitalar de Emergência/normas
Serviço Hospitalar de Emergência/estatística & dados numéricos
Acesso aos Serviços de Saúde
Necessidades e Demandas de Serviços de Saúde/organização & administração
Disparidades em Assistência à Saúde
Seres Humanos
Mortalidade/tendências
Atenção Primária à Saúde/estatística & dados numéricos
Serviços de Saúde Rural/economia
Serviços de Saúde Rural/normas
População Rural
Estados Unidos
Serviços Urbanos de Saúde
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1711
[Cu] Atualização por classe:171102
[Lr] Data última revisão:
171102
[Sb] Subgrupo de revista:AIM; IM
[Da] Data de entrada para processamento:170814
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:28522050
[Au] Autor:Jinna S; Grant-Kels JM; Graff J
[Ad] Endereço:Department of Dermatology, University of Connecticut Health Center, Farmington, Connecticut.
[Ti] Título:Ethical mutiny: When the captain of the ship is an outlier.
[So] Source:J Am Acad Dermatol;76(6):1218-1220, 2017 06.
[Is] ISSN:1097-6787
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Dermatologia/ética
Relações Interprofissionais/ética
Cirurgia de Mohs/normas
Prática Associada/ética
Padrões de Prática Médica/ética
[Mh] Termos MeSH secundário: Competência Clínica
Dermatologia/métodos
Seres Humanos
Masculino
Cirurgia de Mohs/estatística & dados numéricos
Narração
Neoplasias Cutâneas/diagnóstico
Neoplasias Cutâneas/cirurgia
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1711
[Cu] Atualização por classe:171109
[Lr] Data última revisão:
171109
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170520
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:28299746
[Au] Autor:Harden SM; Johnson SB; Almeida FA; Estabrooks PA
[Ad] Endereço:Department of Human Nutrition, Foods and Exercise, Virginia Tech, 1981 Kraft Dr, Blacksburg, VA, 24060, USA.
[Ti] Título:Improving physical activity program adoption using integrated research-practice partnerships: an effectiveness-implementation trial.
[So] Source:Transl Behav Med;7(1):28-38, 2017 03.
[Is] ISSN:1613-9860
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Integrated research-practice partnerships (IRPPs) may improve adoption of evidence-based programs. The aim of this study is to compare adoption of an IRPP-developed physical activity (PA) program (Fit Extension, FitEx) to a typical efficacy-effectiveness-dissemination pipeline model program (Active Living Every Day, ALED). Guided by the Reach Effectiveness Adoption Implementation Maintenance (RE-AIM) framework, a randomized controlled trial assigned health educators (HEs) to FitEx (n = 18) or ALED (n = 18). Fourteen HEs adopted FitEx, while two HEs adopted ALED (χ = 21.8; p < 0.05). FitEx HEs took less time to deliver (p < 0.05), stated greater intentions for continued program delivery (p < 0.05), and reached more participants (n = 1097 total; 83 % female; 70 % Caucasian; M = 44 ± 11.8) per HE than ALED (n = 27 total; 60 % female; 50 % Caucasian; M = 41 ± 11.3). No significant difference existed in FitEx or ALED participants' increased PA (M = 9.12 ±29.09  min/day; p > 0.05). IRPP-developed programs may improve PA program adoption, implementation, and maintenance and may also result in programs that have higher reach-without reducing effectiveness.
[Mh] Termos MeSH primário: Exercício/fisiologia
Promoção da Saúde/organização & administração
Prática Associada/utilização
Avaliação de Programas e Projetos de Saúde
[Mh] Termos MeSH secundário: Adulto
Feminino
Promoção da Saúde/métodos
Seres Humanos
Masculino
Meia-Idade
Pesquisa
[Pt] Tipo de publicação:COMPARATIVE STUDY; JOURNAL ARTICLE; RANDOMIZED CONTROLLED TRIAL
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171120
[Lr] Data última revisão:
171120
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170317
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1007/s13142-015-0380-6


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[PMID]:28177950
[Au] Autor:Kakumanu S; Antos N; Szefler SJ; Lemanske RF
[Ad] Endereço:aUniversity of Wisconsin School of Medicine and Public Health, Madison: Middleton Veterans Hospital bChildren's Hospital of Wisconsin, Medical College of Wisconsin, Milwaukee, Wisconsin cSection on Pulmonary Medicine, Department of Pediatrics, Breathing Institute, Children's Hospital of Colorado; University of Colorado School of Medicine, Aurora, Colorado dUniversity of Wisconsin School of Medicine and Public Health, Madison, Wisconsin, USA.
[Ti] Título:Building school health partnerships to improve pediatric asthma care: the School-based Asthma Management Program.
[So] Source:Curr Opin Allergy Clin Immunol;17(2):160-166, 2017 Apr.
[Is] ISSN:1473-6322
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:PURPOSE OF REVIEW: Children with asthma require care that is seamlessly coordinated so that asthma symptoms are recognized and managed at home and at school. The purpose of this review is to discuss recent consensus recommendations in school-based asthma care. RECENT FINDINGS: The School-based Asthma Management Program (SAMPRO) provides a widely endorsed framework to coordinate care with schools and consists of four components: establishing a circle of support around the child with asthma; facilitating bidirectional communication between clinicians and schools; comprehensive asthma education for schools; and assessment and remediation of environmental asthma triggers at school. SAMPRO standardizes recommendations for school-based asthma care coordination and provides a toolkit with websites and resources useful for the care of children with asthma in the school setting. SUMMARY: The review will discuss the need for coordinated school asthma partnerships, the inception and development of SAMPRO, and its vision to improve pediatric asthma care coordination within the circle of support, comprising clinicians, school nurses, families, and communities.
[Mh] Termos MeSH primário: Alergia e Imunologia
Asma/diagnóstico
Prática Associada
Pediatria
Serviços de Saúde Escolar/tendências
[Mh] Termos MeSH secundário: Animais
Asma/terapia
Criança
Consenso
Gerenciamento Clínico
Seres Humanos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE; REVIEW
[Em] Mês de entrada:1709
[Cu] Atualização por classe:170915
[Lr] Data última revisão:
170915
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:170209
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.1097/ACI.0000000000000347


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[PMID]:27986147
[Au] Autor:Grant-Kels JM; Stoff B
[Ad] Endereço:Dermatology Department, University of Connecticut Health Center, Farmington, Connecticut. Electronic address: grant@uchc.edu.
[Ti] Título:Total body skin exams (TBSEs): Saving lives or wasting time?
[So] Source:J Am Acad Dermatol;76(1):183-185, 2017 Jan.
[Is] ISSN:1097-6787
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Mh] Termos MeSH primário: Dermatologia/ética
Dermatologia/métodos
Detecção Precoce de Câncer/métodos
Neoplasias Cutâneas/diagnóstico
[Mh] Termos MeSH secundário: Beneficência
Temas Bioéticos
Dermatologia/organização & administração
Teoria Ética
Seres Humanos
Prática Associada/ética
Preferência do Paciente
Exame Físico/ética
Exame Físico/métodos
Fatores de Tempo
Carga de Trabalho
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1704
[Cu] Atualização por classe:170817
[Lr] Data última revisão:
170817
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:161218
[St] Status:MEDLINE


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[PMID]:27641703
[Au] Autor:Murphy G; Peters K; Wilkes L; Jackson D
[Ad] Endereço:School of Nursing and Midwifery, Western Sydney University, Australia.
[Ti] Título:A partnership model for a reflective narrative for researcher and participant.
[So] Source:Nurse Res;24(1):15-9, 2016 Sep.
[Is] ISSN:1351-5578
[Cp] País de publicação:England
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Background Conceptual frameworks are important to ensure a clear underpinning research philosophy. Further, the use of conceptual frameworks can support structured research processes. Aim To present a partnership model for a reflective narrative for researcher and participant. Discussion This paper positions the underpinning philosophical framework of the model in social constructionism (the idea that jointly constructed understandings form the basis for shared assumptions) and narrative enquiry. The model has five stages - study design, invitation to share a research space and partnership, a metaphorical research space, building a community story, and reading the community story to others. Core principles of the partnership model are continual reflection by the researcher, potential reflections by participants, reciprocal sharing, and partnership in research. Conclusion A 'trajectory of self' for both participants and researchers can be enhanced within reflective partnerships. Implications for practice This model can be applied to studies that use narrative enquiry and are seeking a humanistic approach with participant engagement.
[Mh] Termos MeSH primário: Modelos de Enfermagem
Narração
Papel do Profissional de Enfermagem/psicologia
Pesquisa em Enfermagem
Relações Pesquisador-Sujeito
[Mh] Termos MeSH secundário: Comportamento Cooperativo
Seres Humanos
Prática Associada
Seleção de Pacientes
Filosofia em Enfermagem
Projetos de Pesquisa
Confiança
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1701
[Cu] Atualização por classe:170127
[Lr] Data última revisão:
170127
[Sb] Subgrupo de revista:N
[Da] Data de entrada para processamento:160920
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.7748/nr.2016.e1431


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[PMID]:27489974
[Au] Autor:Wu T; Chaer RA; Salvo NL; Society for Vascular Surgery Young Surgeons Committee; American Podiatric Medical Association Young Physicians' Leadership Panel
[Ti] Título:Building Effective Partnerships Between Vascular Surgeons and Podiatric Physicians in the Effective Management of Diabetic Foot Ulcers.
[So] Source:J Am Podiatr Med Assoc;106(4):308-11, 2016 Jul.
[Is] ISSN:1930-8264
[Cp] País de publicação:United States
[La] Idioma:eng
[Ab] Resumo:Both vascular surgeons and podiatric physicians care for patients with diabetic foot ulcerations (DFUs), one of today's most challenging health-care populations in the United States. The prevalence of DFUs has steadily increased, along with the rising costs associated with care. Because of the numerous comorbidities affecting these patients, it is necessary to take a multidisciplinary approach in the management of these patients. Such efforts, primarily led by podiatric physicians and vascular surgeons, have been shown to effectively decrease major limb loss. Establishing an interprofessional partnership between vascular surgery and podiatric medicine can lead to an improvement in the delivery of care and outcomes of this vulnerable patient population.
[Mh] Termos MeSH primário: Pé Diabético/cirurgia
Podiatria/métodos
Qualidade da Assistência à Saúde
Procedimentos Cirúrgicos Vasculares/métodos
[Mh] Termos MeSH secundário: Pé Diabético/diagnóstico
Pé Diabético/epidemiologia
Feminino
Pesquisas sobre Serviços de Saúde
Seres Humanos
Comunicação Interdisciplinar
Relações Interprofissionais
Masculino
Prática Associada/organização & administração
Cirurgiões/estatística & dados numéricos
Resultado do Tratamento
Estados Unidos
[Pt] Tipo de publicação:JOURNAL ARTICLE
[Em] Mês de entrada:1710
[Cu] Atualização por classe:171004
[Lr] Data última revisão:
171004
[Sb] Subgrupo de revista:IM
[Da] Data de entrada para processamento:160805
[St] Status:MEDLINE
[do] DOI:10.7547/15-062



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